Veldig snodig eksosproblem!

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
KinG^KaoZ
Posts: 214
Joined: 27 Apr 2005 15:51
MC: VFR700F
Location: Haugesund

Veldig snodig eksosproblem!

Post by KinG^KaoZ »

Heisann, kjøpte meg en Honda VF700F for et par uker siden. Merket plutselig her om dagen at eksosen fra venstre side er varm og har høyt trykk!Mens eksosen på venstre side er iskald og har 0 trykk / VAKUM!!
Har kjørt sykkelen mange mil og den går som ei kule! Min teori er at noe er løst eller har tettet den ene utgangen fra "samleboksen" som ligger under sykkelen, der de 4 grenrørene møtes. Slik at alt går ut på den ene siden.

Noen som har vaert borti noe lignende før? :shock:
StenR
Posts: 200
Joined: 26 Nov 2006 16:48

Re: Veldig snodig eksosproblem!

Post by StenR »

Hehe, hørtes sært ut. Antar du har kjent på svanehalsene og funnet alle like varme. I så fall, så skjønner ikke jeg annet enn at du har rett i antagelsen din. Må være tett mellom collector box og eksosutløpet på potta. Sikkert musebol :lol:
KinG^KaoZ
Posts: 214
Joined: 27 Apr 2005 15:51
MC: VFR700F
Location: Haugesund

Re: Veldig snodig eksosproblem!

Post by KinG^KaoZ »

Demonterte hele eksosanlegget idag, viser seg at ingenting er galt :) 3 sylindre gaar til den ene siden mens bare 1 gaar til den andre. Fremdeles veldig merkelig da hehe
KinG^KaoZ
Posts: 214
Joined: 27 Apr 2005 15:51
MC: VFR700F
Location: Haugesund

Re: Veldig snodig eksosproblem!

Post by KinG^KaoZ »

If something works, take it apart and find out why! =D>
StenR
Posts: 200
Joined: 26 Nov 2006 16:48

Re: Veldig snodig eksosproblem!

Post by StenR »

Varmeforskjell er jo ikke så rart nei, men at det ikke kom noe eksos/vakuum ville jo vært litt merksnodig... Har aldri hørt om den konfigurasjonen jeg da. Vi kan jo hvertfall håpe at det ligger en eller annen lur tanke bak:-)
rekorden
Posts: 95
Joined: 09 Jun 2006 15:20
Location: Bergen

Re: Veldig snodig eksosproblem!

Post by rekorden »

Noen som har en formening om hvor lang tid det 'skal' ta før en ikke kan holde hånden på svanehalsen?
Har litt problemer med en VF500F, der svanehalsene fra fremre topp er så varme at en ikke kan holde fingrene på de etter rundt ett minutt.
Svanehalsene fra bakre topp er da rundt 30-40 grader...
Mulig jeg har stilt kamkjedet feil på fremre topp, eller kanskje den går magert der?
1992/97 Honda CBR600F
1984 VF500F
1986 VF500F
User avatar
mekkern
Posts: 5149
Joined: 22 Jan 2007 11:05
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Location: Tranby-Lier

Re: Veldig snodig eksosproblem!

Post by mekkern »

da tror jeg heller det er noe feil på den bakre..på cbr`n min blir det varmt på 10-20 sek... :-k
rekorden
Posts: 95
Joined: 09 Jun 2006 15:20
Location: Bergen

Re: Veldig snodig eksosproblem!

Post by rekorden »

Ser ut for at du har rett i det.
Motoren går like 'godt' selv når tennpluggledningene på den bakre sylinderen er av :-k
1992/97 Honda CBR600F
1984 VF500F
1986 VF500F
Post Reply