Endelig ny sykkel, nytt bakdekk og vips så kom regnet"#¤%"#¤

Prat om tung MC.
Darth MToffy
MC: Yamaha FZ6S 2004mod

Endelig ny sykkel, nytt bakdekk og vips så kom regnet"#¤%"#¤

Post by Darth MToffy »

Ja da var den store dagen kommet. Etter lang tids leiting og prøvekjøring kom jeg frem til at det valget som veldig mange andre har kommet til i Norge... Jeg kjøpte meg en Yamaha FZ6 på fredagen som var. Sykkelen, som er en sølv 2004-modell kjørt 11900km, ble kjøpt på Motor-centeret på Billingstad og de skulle ta en service på den og bytte bakdekk før jeg fikk den....

Jeg lyver ikke når jeg sier at den helgen som var nå er den helgen i mitt liv som jeg har ønsket mest av alt skulle bli over fortest mulig 8) Herregud så seint tiden gikk....

Idag fikk jeg endelig telefonen jeg hadde ventet på om at sykkelen var klar. Kan vel si at jeg var fornøyd \:D/ . Siden jeg er i feriemodus hadde jeg ikke kikket ut vinduet tidligere på dagen, og derfor ikke fått sett de meget mørke sykene på himmelen :? F*** i he***** var vel ordene som krøp ut av munnen min.. Men måtte jo hente sykkelen uansett vær.

Etter å ha lest div skrekkhistorier her på forumet om div medlemmer og deres erfaringer med helt nye dekk så kan man vel si at jeg aldri har vært så nervøs som da jeg kjørte hjem fra butikken idag :shock: I etterkant så skal det sies at det egentlig gikk veldig greit siden det var nesten tørr veibane, men frykten var der likevel.. Hadde vært bra flaut og kræsje på første turen etter kjøp.... :-k

Men hva skjer når jeg har kommet hjem og fått lagt fra meg alle papirene etc som følger med handelen? Jo da starter selve syndefloden utenfor vinduet her og vips var all kjøring for en tid uaktuellt :evil:

Lurer på om det finnes noe som er særlig mye surere enn og endelig ha fått meg sykkel og ikke få brukt den!!!! Argh argh argh...

Det bobler i blodet her gitt!
Fizzeren er her! Me happy, me very happy!
KiM
MC: Honda CBR 600F 99mod

Re: Endelig ny sykkel, nytt bakdekk og vips så kom regnet"#¤%"#¤

Post by KiM »

Ufattelig surt ja. Krysser fingrene for bedre vær for deg! ;-) Du skal nå ha gratulerer med ny sykkel, og så må du jo legge ut bilder!
ingen KiM, ingen kos
Darth MToffy

Post by Darth MToffy »

Hehehe takk takk.. Bilder kommer etter hvert.. Er jo ikke akkurat verdens mest uvanlig sykkel da.. En helt standard FZ6. Vel og merke helt strøken, og jeg har ikke funnet ett merke eller en ripe enda :D

MEN, som skjebnens ironi så titter jammen med sola frem her 2minutter etter at jeg skrev første posten... Så hvis jeg har litt flaks nå og sola forblir fremme litt til så tørker forhåpentligvis veiene opp nok til at jeg kan ta en liten kosetur i rolig tempo i løpet av kvelden \:D/
Jeanette
Administrator
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S

Post by Jeanette »

Gratulerer med sykkel! Godt førsteturen gikk bra, regner med du bl.a. refererte til uhellet mitt med nytt bakdekk ;)
Darth MToffy

Post by Darth MToffy »

Jeanette wrote:Gratulerer med sykkel! Godt førsteturen gikk bra, regner med du bl.a. refererte til uhellet mitt med nytt bakdekk ;)
Hehehe ja du er vel en av de jeg har lest om som har opplevd hvor glatte nye dekk kan være.. Den historien din satt som ett skudd i bakhodet mitt hele veien hjem...

"ikke velte nå, ikke velte nå, ikke velte nå" ;-)
Jeanette
Administrator
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S

Post by Jeanette »

Bra uhellet mitt kan være til "inspirasjon" til andre, selv om det er velkjent at nye dekk er glatte! Lønner seg å ta det veeeeldig pent.
Peligro

Post by Peligro »

Som Yamahaeier følger jeg gjerne oppfordringen fra AJ_Twin; gratulerer med sykkelen! =D>
Mvh
Geir

Yamaha XJ900 Diversion -95
Kawasaki Z650SR -81 (prosjekt)

"Hvis du tror du er ferdig utlært, er du ikke utlært, men ferdig."
MowZ
MC: BMW S1000RR 14'
x:Yamaha YZF-R1 03'
x:Honda CBR 600F4 2000 modell
x:Vespa pk 50 xl
Honda replica 230ccm cross
Pocketbike 50 ccm

Post by MowZ »

Grattis med ny sykkel! noen planer?
BMW S1000RR, Simply the best!
Onsløv
MC: None

Post by Onsløv »

Gratulere... Ja, regnet kom, og jeg flyktet ut til Øygarden med sykkelen. Her er det fint vær, enn så lenge.. :D Pendler mellom hytta og jobb denne uka.
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
FZ1Fazer
MC: Yamaha FZ1-S

Post by FZ1Fazer »

Gratulerer med lappen, og ikke minst en Yamaha som er suvern som nybegynnersykkel og mye mer enn bare det :D
Hørtes kanskje ut som et litt dårlig ordvalg her, men uansett. Grattis, du kommer til å bli kjempefornøyd :)
Tidligere kjent som FZ6Fazer...
Darth MToffy

Post by Darth MToffy »

FZ1Fazer wrote:Gratulerer med lappen, og ikke minst en Yamaha som er suvern som nybegynnersykkel og mye mer enn bare det :D
Hørtes kanskje ut som et litt dårlig ordvalg her, men uansett. Grattis, du kommer til å bli kjempefornøyd :)
Takk takk. Dette er faktisk min andre Yamaha så var ganske lett og gå for samme merket igjen. Hadde en FJ1100 tidligere som jeg elsket så da ble det som det ble denne gangen :D Skulle helst hatt en FZ1, men økonomien tilsier ikke det for tiden. Må parkere på gaten i tillegg så tror ikke jeg hadde turt ha noe særlig dyrere sykkel enn dette nå uansett.
AJ_Twin wrote:
Jeanette wrote:Gratulerer med sykkel! Godt førsteturen gikk bra, regner med du bl.a. refererte til uhellet mitt med nytt bakdekk ;)
Hiver meg på og gratulerer, jeg også ;-)
'Yamaha-folket' må jo stå samlet, ikke sant? Og ønske hverandre lykke til. Så derfor: lykke til med Fazer'n; du blir helt sikkert fornøyd med denne 8)
Det er med stor glede at jeg igjen er en del av Yamaha-folket ja! Har gått over 2år uten sykkel nå så dette var stas gitt \:D/ Og takk forresten.
MowZ wrote:Grattis med ny sykkel! noen planer?
Takk takk.. Ingen planer annet enn at jeg skal kjøre hjem til min fødeby Kristiansand så fort det blir en dag med fint vær. Blir nok noen dager der nede og kjører så mye som mulig med en kompis regner jeg med.

Hvis det var noen jeg overså nå så takk til dere også ;-)

Var forresten akkurat ute en liten tur og det var nydelig. Enda litt sol og tørre veier, så kunne ikke klage. Litt redd for bakdekket enda, men kan ikke si at jeg merker noe til at det er glatt uansett.

Vrooom vrooooom :smt055

Me happy!
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

Min gode mann toffy har fått seg skute!!!

Gratulere så mye:)

=D>
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Darth MToffy

Post by Darth MToffy »

LordShaft wrote:Min gode mann toffy har fått seg skute!!!

Gratulere så mye:)

=D>
Hoho, skute faktisk! Den betegnelsen var ny for meg. Takk takk forresten kjære LadyShaft ;-) Ja, den måtte komme....

*løper og gjemmer meg*
FunSize
MC: Yamaha FZ6-S Fazer '07

Post by FunSize »

Grattis med flott sykkel...
Mange av oss håper at været snart bedrer seg!
Måtte go'været kommet og veiene åpenbare seg...
07 Yamaha FZ6-S :D
Darth MToffy

Post by Darth MToffy »

FunSize wrote:Grattis med flott sykkel...
Mange av oss håper at været snart bedrer seg!
Måtte go'været kommet og veiene åpenbare seg...
Takk takk.

Regner det imorra så tror jeg nesten at jeg begynner og grine :roll:

Trenger tørre veier nå slik at jeg kan få "kjørt inn" bakdekket fortest mulig.
Post Reply