Jeanette sin blogg - prøvekjøring hos Smia MC s. 263 :)

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Jeanette
Administrator
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S

Re: Jeanette sin blogg - referat fra Gdansk og grillkveld :)

Post by Jeanette »

Det går stadig fremover! I går tok jeg saken i mine egne hender og kom hjem med typeattest på at Fazer'n er fulleffekt, og den delen verkstedet skal sette på - begge deler direkte fra Yamaha-importøren. Har prata med han som har saken min på trafikkstasjonen også, og det ser ut til at jeg nå har det jeg trenger for å få nytt vognkort. Skal ringe ham på nytt i morgen, og så håper jeg å få levert papirene så fort som mulig da fristen er neste torsdag (og jeg har tenkt meg på tur igjen fra tirsdag). Da gjenstår det "bare" å få satt på delen og gjøre meg ferdig med saken hos verkstedet. Er møkkalei av den, for å si det mildt..

Image
Utrolig hva et papirstykke og en liten metalldel kan gjøre med humøret!

Dekkskift er også gjennomført, det ble på Høiden som avtalt, men ikke før i dag. Jeg ble forsinka til verkstedet i formiddag, men kom da rett inn og fikk skifta fordekket mens jeg skravla med Jan som jobber der (som arrangerte Blåturen i fjor). Vet ikke hvor mange ganger de sa at dekket er glatt, men dere kan vel tenke dere hvor forsiktig jeg kjørte uansett ;) Dekket som er foran nå er et Metzeler Roadtec Z6, og det var helt herlig å kjøre på! Skikkelig "tight" og mye mer svingvillig enn det gamle fra Dunlop som hadde gått 15 300 km da det ble tatt av.

Image

Image

Turen jeg nevnte er forresten sammen med Gorgeous, vi setter nesa sørover mot Grimstad til uka. Blir en liten rundtur på 3 dager, der jeg har prøvd å få med noen fine mc-veier ved å bruke Cappelens MC-kart. Skal bestille overnatting i dag tenker jeg, og så er det bare å krysse fingrene for finvær :D
Baron von Waffel
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom

Re: Jeanette sin blogg - dokument, del og dekk på plass!

Post by Baron von Waffel »

Veldig bra du har bestilt godt vær til uka. Jeg kjører ned til Arendal på lørdag for å ha sommerferie der. Slår du på tråden så kan jeg slå følge med dere noen mil fra Arendal?
Last edited by Baron von Waffel on 16 Jul 2008 17:25, edited 1 time in total.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Nas
MC: CBR 125

Post by Nas »

Cappelens mc-kart :shock: er det bra eller ? Kunne godt tenkt meg noe sånt for å få tak fatt på "nye" mc veier for min del ^^
Ellers så bor jeg i Grimstad så visst det er noen veier dere lurer på så bare spør :D
Jeanette
Administrator

Post by Jeanette »

Baron von Waffel wrote:Veldig bra du har bestilt godt vær til uka. Jeg kjører ned til Arendal på lørdag for å ha sommerferie der. Slår du på tråden så kan jeg slå følge med dere noen mil fra Arendal?
Det kan jeg gjøre! Har sett meg ut en liten runde inn i landet ved Arendal før vi kjører ut til kysten mot Grimstad igjen, så da blir det jo noen mil du kan joine oss :) Sender deg en pm med nummeret mitt, da jeg ikke vil ha det rett ut på nett. (Slettet nummeret ditt fra quoten i tilfelle du vil slette det etter hvert).
Nas wrote:Cappelens mc-kart :shock: er det bra eller ? Kunne godt tenkt meg noe sånt for å få tak fatt på "nye" mc veier for min del ^^
Ellers så bor jeg i Grimstad så visst det er noen veier dere lurer på så bare spør :D
Jeg er veldig fornøyd med MC-kartet! Landet er delt opp i 8 kartblader (med kart på begge sidene), og kartbladene er i plast slik at de tåler litt vær og vind. I tillegg er kartbladene i en slik størrelse at de passer godt inn i lomma på en tankveske. Jeg bruker i hovedsak større kart til å planlegge turer, men pleier samtidig ta en titt på MC-kartet for å se om det er noen anbefalte strekninger for motorsyklister - de er nemlig markert rødt :) Mer info om kartet her!

Ang. veier fra Grimstad er planen å kjøre mot Lillesand, for deretter å ta inn på rv 402-406 og 405 med retning Evje, og deretter kjøre opp langs Byglandsfjorden. Har sett for meg overnatting i Dalen, så etappen blir på ca. 24 mil. Har du ellers noen tips om veier vi bør få med oss rundt de traktene der, så er det bare å si ifra!
Nas
MC: CBR 125

Post by Nas »

Kjøre opp opplandsveien i Grimstad på rv 404 er fin :) da kommer du inn på en vei hvor du kan velge å dra mot Lillesand eller Evje.
Jeanette
Administrator

Post by Jeanette »

Har tenkt å kjøre på rv 404 før vi kommer til Grimstad, faktisk. Tar av innover i landet når vi kommer til Arendal, og kjører noen mil (deriblant på rv 404, som er markert som anbefalt mc-vei) før vi tar ut mot kysten igjen :)
Jeanette
Administrator

Post by Jeanette »

Da har enda flere ting kommet i orden. I formiddag dro jeg atter en gang til Jessheim trafikkstasjon og fikk etter litt ventetid gått i skranken og hentet meg et nytt midlertidig vognkort. Sykkelen er nå registrert som fulleffekter med 57 kW/78 hk, og den papirmølla er endelig over. Tror neppe ting hadde ordna seg så raskt i dag om jeg ikke hadde fått en "kontaktperson" på trafikkstasjonen, så det er jeg veldig fornøyd med :) I dag tok jeg da også den omveien hjemover som jeg hadde tenkt på sist, bare at jeg da var så forbanna at jeg ikke orka. Tok av til rv 120 ved Sessmovollkrysset (eller noe sånt), og fulgte denne sørover langs Øyeren før jeg tok av til Ski og dro hjem.

Som skrevet i bloggen til demons..:
demons wrote:Som sagt var også Jeanette innom og holdt meg med selskap.. Helt til hun ble distrahert av noe rosa ;)

Image

Hehehe

(er det nå hevnen er søt? ;) )
..så dro jeg inn til Oslo og møtte demons på jobben hans tidligere i kveld. Ble først sittende å se på at han skulle prøve å skru litt, men han kom ikke så veldig langt gitt. Da han i tillegg ikke hadde det rette verktøyet for å montere veltesoppene mine, ble det til at vi pakket sammen og jeg kjørte ham hjem. Eksostypen demons - synes du kler det tilnavnet jeg :twisted: (Noen mobilbilder følger):

Image
Ikke bare jeg som liker rosa nei :lol:

Image

Image
demons mener at vold løser alle problemer; funker det ikke med litt vold så skal man prøve mer mer.. [-X

Vel hjemme fikk jeg faren min til å hjelpe meg med å montere soppene, han hadde jo selvfølgelig det riktige verktøyet på snekkerboden sin. Tok vel ikke mer enn 5 minutter før begge soppene var på plass. Bedre sent enn aldri kan man vel si etter velten min for en snau måned siden, men, men.. En billig forsikring er det hvis det skulle gjenta seg.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Har ellers ordna til turen til Gorgeous og meg i dag. Måtte ringe litt rundt for å fikse overnatting, og det har blitt noen endringer i planene, men nå er turen i boks. Første natt blir det overnatting i Kristiansand (altså litt lenger sør enn planlagt) i ei sommerhytte, mens neste natt slår vi på stortromma og tar ei natt på Dalen hotell. Bortsett fra dette er ruta som planlagt, og det blir da etapper på mellom 25 og 35 mil hver dag, sånn ca. Gleder meg! :D
FunSize
MC: Yamaha FZ6-S Fazer '07

Post by FunSize »

Jeanette wrote:
Baron von Waffel wrote:Veldig bra du har bestilt godt vær til uka. Jeg kjører ned til Arendal på lørdag for å ha sommerferie der. Slår du på tråden så kan jeg slå følge med dere noen mil fra Arendal?
Det kan jeg gjøre! Har sett meg ut en liten runde inn i landet ved Arendal før vi kjører ut til kysten mot Grimstad igjen, så da blir det jo noen mil du kan joine oss :) Sender deg en pm med nummeret mitt, da jeg ikke vil ha det rett ut på nett. (Slettet nummeret ditt fra quoten i tilfelle du vil slette det etter hvert).

Ang. veier fra Grimstad er planen å kjøre mot Lillesand, for deretter å ta inn på rv 402-406 og 405 med retning Evje, og deretter kjøre opp langs Byglandsfjorden. Har sett for meg overnatting i Dalen, så etappen blir på ca. 24 mil. Har du ellers noen tips om veier vi bør få med oss rundt de traktene der, så er det bare å si ifra!
(Grimstad)/Kristiansand --> Dalen... ja, det er ca 24 mil og er en veldig fin tur... :)
Kom hjem derfra litt tidligere.. sikkert enda finere med sol og litt varme... for det var jaggu kaldt over fjellet.
C til B på kartet er da deler av "Dalen-etappen" deres, og en fin tur... som da er deler av turen frode og jeg hadde i dag... på rundt 45 mil \:D/
Image

Når skal dere nedover?
Født, oppvokst og bor her nede vettu ;-)
Slår gjerne følge med dere en tur eller to... så sant jeg har mulighet :D

Dere skulle hatt et par dager ekstra her nede, så kunne vi ha laga ei finfin rute.
Regner vel med at etappene deres vil være noe som følger:
- Dag 1: "Hjem" --> Kristiansand
- Dag 2: Kristiansand --> Dalen
- Dag 3: Dalen --> "Hjem"
07 Yamaha FZ6-S :D
SBtouring
MC: 2007 Honda CBF 1000

8700 km

Re: Jeanette sin blogg - nyregistrert Fazer :)

Post by SBtouring »

Se der ja! Det ble jo ikke seende så værst ut med de soppene heller. :)

Jeg må slutte å ta på meg jobbing langt nedi Østfold i haelgene, og heller prøve å planlegge langturer! ;) Skal man fortsette sånn, er jo sommeren over, før man vet ordet av det.

Jeg kunne tenkt meg å slått følge med dere jeg også, men det er jo for sent nå. :evil:
Jeg har kjørt på grus.
Jeg har kjørt på gress.
Jeg har kjørt i regn, med viten og vilje.

Sport det ikke lukter hverken bensin eller diesel av, har ingenting med virkeligheten å gjøre.
supermons
Administrator
MC: Suzuki GSX750

Post by supermons »

Uff da :P

Ble bra med veltesoppene!

Det du ser jeg holder opp på det bildet der jeg står bak sykkelen er den firkantmutteren til batteripolen, som jeg banker inn i batteriet på neste bildet.
Vold vs koz&klemz: 1 - 0 ;)

(ikke er jeg så veldig fan av å klemme på batterier heller)
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

Nei koz på batteriet er ikke å anbefale!

Kan få deg en bra kilevink i haka etter ett slikt stunt! ;-)
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
supermons
Administrator
MC: Suzuki GSX750

Post by supermons »

LordShaft wrote:Nei koz på batteriet er ikke å anbefale!

Kan få deg en bra kilevink i haka etter ett slikt stunt! ;-)
Har hørt at jenter ofte kozer på ting med batterier, men det blir kanskje ikke helt det samme :twisted:

Får nok holde meg unna batterikoz ja, høres skummelt ut..
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

Hahahaahaha Du har hørt om ditta du også ja :lol:
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
rerell

Post by rerell »

FunSize wrote: Image
Inte så dum tur det där, förutom att man alltid måste vara lite på vakt på rv9, eftersom Polisen tycker det är en kul väg att stå på. Är det förresten fortfarande vägarbete och partier med grus på 9'an, en bit söder om Valle?
boxer wolf

Post by boxer wolf »

rerell wrote: Är det förresten fortfarande vägarbete och partier med grus på 9'an, en bit söder om Valle?
Det er det.
Ulvinnen kjørte bl.a. fra Dalen til Arendal på tirsdag i forrige uke. Hun fikk god grustrening der. Det er vel få som har kjørt på så mye grus før førerkortet er i havn. =D>
Image
Si det du mener, og men det du sier.
Post Reply