Hei
Er det noen her som tørr spekulere i hvor mye det kan koste å bytte topp-pakning på en 87 Kawa 600 R?
Gjerne en bortimot kvalifisert gjetning.....
Pleier det å komme mer til ved en slik rep., evt. mer som må byttes samtidig?
Så du har vann i olja. har du hvit/blå røyk fra eksos? kan være sprekk i toppen og. eneste måte og finne ut blir og pelle det fra hverandre evt se på pakning og topp, ser du ingen ting må du ta en trykktest på toppen for da er det sannsynligvis den. Har av erfaring at det gjerne er toppen som sprekker. Tipper DYRT! Koker den/blir for varm?
Forstår det sånn at du tenker å bruke et verksted? Tror du kan regne med en liten tusenlapp på pakningen og 4-5 timer jobb. Tipper du havner ut i området 4-5000 tenker jeg. Det er hvertfall min gjetning. På bil plansliper de ofte toppen i forbindelse med bytte av toppakning, men ikke hørt om at dette er vanlig på mc.
Det kan selvsagt være toppen, men ingen vits i å male en viss mann på veggen helt ennå. Det dumme er at det, meg bekjent, ikke er spesielt lettt å skille mellom skade i topp og gåen pakning uten å plukke det fra hverandre. Snakk med noen som har erfaring fra nettopp din sykkel (les et større kawa-verksted med lang fartstid). Kanskje de har noen sterke meninger om hvorvidt det er det ene eller det andre.