Blir sannsynligvis å kjøpe meg MC om litt under to uker (oppkjøring 29 juli) og trenger da naturligvis også noen gode og varme klær
Har under øvelseskjøringa brukt (snø)skuterklær. Men vil jo natturligvis ha ordentlige MC klær, med god beskyttelse, når jeg kjøper sykkel. Tenker da todelt dress. Men det store spørsmålet er om jeg skal velge skinn eller tekstil?
Skinnklær gir vel best beskyttelse, men hvordan er disse å bruke i kaldt/vått vær?
hanHans wrote:.... det store spørsmålet er om jeg skal velge skinn eller tekstil?
Skinnklær gir vel best beskyttelse, men hvordan er disse å bruke i kaldt/vått vær?
Er vell kjipt å bruke skinndress når det regner, men finnes jo regntrekk man kan ha på seg om det skulle komme en skur.
Er en evig diskusjon om hva som er best av skinn og teksil.
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
takk for svar, selv om ikke jeg bare ble mer usikker på hva jeg skal gå for
Tror derfor jeg velger den gyldne middelvei. Kjøper en todelt skinndress pluss en ny mc jakke i tekstil. Dette fordi skuterbuka min nesten er helt ny, og er laget i beskyttende materiale. Eneste ulempen er at det står "lynx" på den...hehe. Skuterjakka er uansett så gammel at jeg hadde tenkte å kjøpe ny til vinteren, men kan jo fint bruke en mc jakke i tekstil til skuteren. Får på denne måten i både pose og sekk....hehe