Honda Varadero VS Hyosung ????
Honda Varadero VS Hyosung ????
kjhg
Last edited by carboy on 13 May 2009 18:31, edited 1 time in total.
-Carboy-
Re: Honda Varadero VS Hyosung ????
Yamaha YZF-125 tar kaka!carboy wrote:Jeg har en lett sykkel Qingqi 125cc Chopper, den er stor og den peneste i verden, men har kommet utfor noen episoder og har derfor mistet helt smaken av Chopper, utseende og formen er bare nydelig men trives ikke lenger på sykkelen minDerfor har jeg vært og sett på noen nye, som jeg trivdes på og synes var fine, må forstatt ha en stor sykkel, noe de tre her er: derfor lurte jeg på hva jeg skulle velge(tips liksom) Honda Varadero 125cc - Hyosung GT 125cc - Hyosung GT 125R???
![]()
Takker for masse svar
x: 01 Yamaha YZF - R6
x: 03 Honda NSR - 125
Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008
Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
x: 03 Honda NSR - 125
Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008
Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
Av alternativene så ville jeg gått for Varadero. Hyosung ser rimelig fristende ut, men har hørt mye dårlig etter at man har fått et par års erfaring.
På kjøreskolen har de Hyosung her i Lyngdal, og det er det verste jeg noen gang har kjørt! Bremsene var DÅRLIGE, aksen var så og si verre enn ei moppe, det å kjøre med noen bakpå var det eneste positive den hadde som jeg kan si.. Klart det er en kjøreskole sykkel som har opplevd mye rar kjøring men det får da være grenser! Den gikk greit etter veien med kjørelærer bakpå, han er ikke stor og det er ikke jeg heller da. Men bremsene måtte jo klemmes nesten helt inn til hendelen, og bremselengden var ganske lang i forhold til min Yzf R125. Klarte 19 meter på 94 km/t med Min Yzf R125 med nødbremsing ved frambremse, vet ikke hva den var med Hyosungen men den virket veldig mye lenger..
Varadero er jo en sykkel som er blitt omtalt veldig mye, og det eneste jeg har sett er positivt. Klart den har ikke særlig toppfart men det er jo ikke hva den er ment for. og fartsgrensene er heller ikke så mye ! Men Jeg ville valgt Varadero pga en fin tur kamerat, bringer deg der den skal, pålitelig, ganske tøff til tursykkel å være og den har en grei nok toppfart
Varadero er jo en sykkel som er blitt omtalt veldig mye, og det eneste jeg har sett er positivt. Klart den har ikke særlig toppfart men det er jo ikke hva den er ment for. og fartsgrensene er heller ikke så mye ! Men Jeg ville valgt Varadero pga en fin tur kamerat, bringer deg der den skal, pålitelig, ganske tøff til tursykkel å være og den har en grei nok toppfart

setter pris på svarene, tar det til meg
Vill gjerne høre enda mer ifra folk 

-Carboy-
Jeg har kjørt med en Varadero på kjøre skolen, jeg må ærlig innrømme at den har bedre kjøre egenskaper enn min CBR 125. Vet ikke helt hvorfor
Men nå har ikke jeg kjørt Varaderoen så mye på landeveien som min egen CBR. Men det er ihvertfall min erfaring med Varaderoen, toppfarta på Varaderoen er ikke akkurat noe å skryte av, ikke den jeg kjørte med. Tror det egentlig var pga. det er en kjøreskole sykkel som har blitt rævkjørt
Honda er jo kjent for kvalitet så det er jo et pluss, itilegg visst du kjøper en ny sykkel får du 2 års garanti og 3års importør garanti fra kellox.
-> Du får ihvertfall noe igjen for de ekstra høvdingene du legger inn i Varaderoen iforhold til en CBR
Hyosong har ikke jeg noe forhold til

Honda er jo kjent for kvalitet så det er jo et pluss, itilegg visst du kjøper en ny sykkel får du 2 års garanti og 3års importør garanti fra kellox.
-> Du får ihvertfall noe igjen for de ekstra høvdingene du legger inn i Varaderoen iforhold til en CBR

Hyosong har ikke jeg noe forhold til

- Baron von Waffel
- MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Jeg vet ikke noe om de andre alternativene, men er fornøyd med Veslederoen. Den er traust og ikke noen R-sykkel. For meg er den en helt riktig lett MC.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
-
- MC: Honda Shadow, drit god sykkel og kjøre, går bra nok jo er egentlig ikke noe og klage på.
skal du ha ordentlig sykkel (eller hvertfall det nermeste ordentlig sykkel du kommer) så gå for varaderoen. toppfarten er helt rå den med tanke på fartsgrensene den drar vel noe rundt en 135. du kan kjøre lenge uten at det føles som om du har fått noe der det ikke skal være. det er en god sykkel for og ha pasasjer på. det er kvalitet det er jo honda. akelerasjonen er jo også topp det er jo tros alt ingen r sykkel. jeg villa nok ha godt for Varaderoen KLART!
Hyosungen kan jeg egentlig ikke si så mye om det jeg har hørt er at alt er jævlig upresist. ja det er vel noe av det råeste utsene du får i lett mc. kvaliteten aner jeg ikke men det er fra noe sånn riskoker land og det lover jo ikke direkte bra..
så spørsmålet er om du vil ha utsene eller sykkel ;D
Hyosungen kan jeg egentlig ikke si så mye om det jeg har hørt er at alt er jævlig upresist. ja det er vel noe av det råeste utsene du får i lett mc. kvaliteten aner jeg ikke men det er fra noe sånn riskoker land og det lover jo ikke direkte bra..
-
- MC: Honda Shadow, drit god sykkel og kjøre, går bra nok jo er egentlig ikke noe og klage på.
hva har skjedd som gjør at du ikke vil kjøre cruser lengre a??
Live to Ride, Ride to Live!
Har jo brent meg på å gå etter utseende før så blir vell trivsel og kvalitet som kommer først.LiveByIt wrote:skal du ha ordentlig sykkel (eller hvertfall det nermeste ordentlig sykkel du kommer) så gå for varaderoen. toppfarten er helt rå den med tanke på fartsgrensene den drar vel noe rundt en 135. du kan kjøre lenge uten at det føles som om du har fått noe der det ikke skal være. det er en god sykkel for og ha pasasjer på. det er kvalitet det er jo honda. akelerasjonen er jo også topp det er jo tros alt ingen r sykkel. jeg villa nok ha godt for Varaderoen KLART!
-Carboy-
Flere ganger har jeg vært i situasjoner som biler har skylla av, og jeg har mistet helt kontroll, for og være ærlig så har jeg blitt litt skremt, og derfor liker jeg ikke chopper lenger, utseende og form osv er jo bare konge, ingen ting slår chopperLiveByIt wrote:hva har skjedd som gjør at du ikke vil kjøre cruser lengre a??

-Carboy-
- Baron von Waffel
- MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Ser det er angitt at Varadero går 135. Det er ikke en fart jeg vil anbefale hvis du er opptatt av å føle at sykkelen jobber bekvemt. Jeg opplever at maks bekvem kjørehastighet over tid ligger på i overkant av 110.
På hjul med
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Hvordan er Varadero når det gjelder forbikjøring?
Jeg er 190høy så varadero er perkekt størrelse...
Noen som har erfaring med denne sykkelen ? går den bedre en cbr 125?
Jeg er 190høy så varadero er perkekt størrelse...
Noen som har erfaring med denne sykkelen ? går den bedre en cbr 125?
Den sliter med og ta forbikjøringer i 70-80 sonen, Den er rett og slett daff imotsetning til resten av 125cc sortimentet, men absolutt et bra alternativ for de som vil ha en behagelig sykkel og som er stor i str.
-Carboy-