Tatt av politiet
-
- MC: Dt125r 01
Xbike: Cbr 125
Re: Tatt av politiet
Nå fins det erlig talt 50 soner her i landet som ubebode og oversiktelige nok til å dra på over 100 uten å utsette andre for fare så å kalle det komplett idioti uten å vite mer om det blir feil.
FV:
Selv om man har vært ungdom sjøl (noe jeg regner med de fleste har) veit man IKKE hvordan alle andre som er ungdom tenker. Mange som sikkert tenker mer på konsekvenser en det du gjør.
FV:
Selv om man har vært ungdom sjøl (noe jeg regner med de fleste har) veit man IKKE hvordan alle andre som er ungdom tenker. Mange som sikkert tenker mer på konsekvenser en det du gjør.
-
- MC: Honda Shadow, drit god sykkel og kjøre, går bra nok jo er egentlig ikke noe og klage på.
Det som er forskjellen på unge og gamle er at, de eldre vil jeg si at klarer og holde seg til de har et område etter erfaring som de vurderer om hva som er forsvarlig, mens unge har ikke denne erfaringen med ossen "det skal se ut" hvis jeg kan si det på den måten, når man kan dra på og hvor man ikke kan. jeg sier ikke at dette gjelder alle. jeg føler at mange unge motorsyklister ikke gidder og tenke gjennom hva som virkelig kan skje på det strekket de kjører. det er faktisk mange femti soner som er en grunn til at er der selvom de er midt i ingenmans land, det kan være på grunn av at det er mange dyr eller dårlig/glatt vei...AndyNsR wrote:Klart man sliter dersom man kræsjer i 130 km/t. Det gjør man fort også dersom farten er senket til 80 km/t. Mange faktorer som spiller inn, hvor det å bruke kjøredress er en større faktor. Men treffer man et tre i 80 km/t selv med kjøredress ender man fort opp som en "grønnsak". Jeg skriver bare hva mange tenker - man blir nødt til å slå ut vingene en gang iblant. Det ville jeg selvsagt tro gjaldt dere eldre også. Man har ikke 100+ hester mellom beina for aldri å bryte fartsgrensa. Man må prøve å få frem at det er en vurderingssak til alle situasjoner. Klart er jeg fullt forståelig for at det å kjøre fort ikke bare innebærer å risikere mitt eget liv, men også andres.Men som sagt, hver situasjon må vurderes i mine øyne. Jeg kan ærlig innrømme at jeg ikke hadde tatt førerbevis på lett (etterhvert tung) sykkel dersom jeg hadde som intensjon om aldri å bryte norske fartsgrenser.Pollti wrote:Jeg er uenig med Andy NsR. Kjører du 130 med sykkel så kan du risikere å tilbringe resten av livet som grønnsak skulle det skje en ulykke. Gjør du det samme i 300 så er du garantert dau.
Live to Ride, Ride to Live!
Flere som har noen erfaringer med politiet å dele?=)
- fikse
- MC: ´87 Honda PX50 ´86 Yamaha FZX700 (US) ´11 KTM Duke 125
Og DER var vi tilbake til topicSonny wrote:Flere som har noen erfaringer med politiet å dele?=)

Er nå 38 år, startet i 1985 på "moppe", mens jeg holdt på med lappen på lett (våren `86). På 80-tallet var faktisk politiet ganske mye på veiene og hadde ymse kontroller. I tiden fra jeg var 16 til 18 ble jeg stoppet rundt 20-30 ganger. "Alt" skulle stoppes, og sjekkes. Aldri noe bot, men diverse kontroll av papirer, alkohol, teknisk, etc. Flere ganger så de nøye på sykkelen, og flere ganger var de noe skeptiske til enkelte..ehemm..detaljer (noe trimmede kjøretøy...), men lot nåde gå for rett siden det viktigste var på stell: Bremser, lys, dekk, lyd, samt at jeg innbiller meg at de tok meg litt på alvor siden jeg fra dag 1 kjørte med skikkelig sikkerhetsutstyr, og snakket med "de blåkledde" på en skikkelig måte. Dvs jeg var ikke frekk i munnen, gjorde alt de ba meg om, etc etc. Fikk en god del sterke oppfordringer, og tok disse stort sett på alvor. Dvs når man er 16 er det jo ikke alltid like kjekt å høre på myndige menn fortelle deg hvordan de mener du bør oppføre deg, men jeg klarte iallfall å holde munnen godt lukket, og gjorde mine til spill...
Heldigvis har jeg vokset opp i et miljø hvor det var kult å kjøre friskt men "sikkert", dvs ta det rolig i by-bolig-strøk, og heller gassa på på landeveien. Bakhjulskjøring i bystrøk og 90+ i 50-sonen klarer jeg bare ikke forstå hva det er så forbasket morro med. Da finnes det langt bedre steder å gjøre "stunt", uten å være til (ekstrem) fare for deg selv og andre.
I voksen alder har jeg fått meg en pen samling prikker, både på MC og i bil, digger å kjøre friskt, der forholdene tillater det. Aldri har jeg opplevd annet enn at "de blåkledde" oppfører seg som helt aldeles normale mennesker, som har som jobb å også stoppe de som kjører i 100+ i en "trygg" 80-sone (høyeste fartsgrensen som finnes her i Hordaland).
Så, min oppfordring til dere som kjører lett: Ikke glem alt dere har (skal ha) lært når dere tok lappen. Ikke glem at lappen bare forteller dere at dere nå har lov til å _begynne_ å lære, på egen hånd. Det er MASSE å lære! Kjør med hodet, kjør forsiktig der det er folk, ta heller ut adrenalinet på en svingete landevei, om dere ikke har muligheten til bane-kjøring. Klikk deg inn på http://nmcu.org/gode-r-d-om-motorsykkelkj-ring der det er 2 glimrende, gratis, bøker, som handler om kjøreteknikk og traffikal kompetanse. Bruk de for det de er verdt, og tren på å bli en bedre MCist

God tur!
Livet er en lek - Lek det!
Bentus
Bentus
-
- MC: Daelim Roadwin 125 2007
PGO XL-Rider 50 2007(ATV) - Location: Buskerud
Jeg kjørte 50ccm ATV i vinter og sladda rundt ihvereneste sving(og ikke minst på p-plasser
) og kjørte på to hjul i svinger og rundkjøringer. kjørt en god del i utmark.. men har faktisk aldri blitt stoppa..
Og jeg ligger sjeldent under fartsgrensa
så er egentlig rart jeg ikke har blitt tatt enda
Hatt mopedlappen nesten 1 år og A1 snart 3mnd'r.. Så har fått lagt noen km bakmeg uten stopp..
Og for å legge til det: jeg har vel kjørt, om ikke 120 så ihvertfall 100-110 i 50 sone jeg også. for å være litt off-topic jeg også.

Og for å legge til det: jeg har vel kjørt, om ikke 120 så ihvertfall 100-110 i 50 sone jeg også. for å være litt off-topic jeg også.

Brooom
Kjørelengde 2008: 8500km (siden slutten av mai)
Kjørelengde 2009: 2500km (hittil)
- slash
- MC: nå: Husqvarna sm125s
trim:cr-syll, v-force innsug, boyesen reed ventiler, fp-eksosanlegg, Tmx 38mm =D - Location: Nesodden,Fagerstrand
Du kjørte 50 ccm sa duhanja wrote:Jeg kjørte 50ccm ATV, Og jeg ligger sjeldent under fartsgrensa

Husqvarna sm125s
(X) 07`CBR125R
(X) 07`CBR125R
-
- MC: 02' Honda NSR Svart/sølv.
- Gianelli Effektanlegg
- Fjernet CDI sperra/plomberinga
- Powerfilter
- Fullt åpnet eksosventil - Location: Grimstad (sørlandet)
Og det er du stolt av?hanja wrote:Og for å legge til det: jeg har vel kjørt, om ikke 120 så ihvertfall 100-110 i 50 sone jeg også. for å være litt off-topic jeg også.

Honda NSR 125 02'
-
- MC: *Selges*
KTM 690 DUKE III 2008
*Selges*
Prosjekt:
Triumph Tiger Cub 200 1957
Kjørt i 1985-2008- 0km
Om han er stolt av det eller ikke skal du faen ikke bry deg med, dette er inge tråd hvor moral og samvittighet skal spille inn på hvordan folk formulerer seg.
Jeg ble senest igår stoppet av Politiet. 2 Veldig hygglige politijenter ifra Vestby, sjekket førerkort og vognkort. Grunnen til at jeg ble stoppet var at jeg kjørte for fort så de heiv på lys og sirene når jeg tok av motorvegen.
Politiet er en utrolig hygglig gjeng, har til gode å møte en politimann som er drittsekk, har nå blitt stoppet 3 ganger og ellers har jeg pratet mye med politiet, og alle jeg har snakket med har hvert hygglige. Om du opplever å møte en politimann som er drittsekk så opplever han nok deg som drittsekk også
Jeg ble senest igår stoppet av Politiet. 2 Veldig hygglige politijenter ifra Vestby, sjekket førerkort og vognkort. Grunnen til at jeg ble stoppet var at jeg kjørte for fort så de heiv på lys og sirene når jeg tok av motorvegen.
Politiet er en utrolig hygglig gjeng, har til gode å møte en politimann som er drittsekk, har nå blitt stoppet 3 ganger og ellers har jeg pratet mye med politiet, og alle jeg har snakket med har hvert hygglige. Om du opplever å møte en politimann som er drittsekk så opplever han nok deg som drittsekk også
-
- MC: Daelim Roadwin 125 2007
PGO XL-Rider 50 2007(ATV) - Location: Buskerud
Hehe... Mente ligger sjeldtent under med lettsykkel'n.. Litt senere står det at jeg har hatt A1 i tre mndr'slash wrote:Du kjørte 50 ccm sa duhanja wrote:Jeg kjørte 50ccm ATV, Og jeg ligger sjeldent under fartsgrensa

Det har jeg ikke påstått. Men sa det bare for å legge til at han ikke er den eneste. 50 sona jeg har kjørt så fort på er en rett strekning og god oversikt. Men var ikke meningen å vekke diskusjonen til liv igjen..AndyNsR wrote:Og det er du stolt av?![]()
Brooom
Skal jeg også skryte over hvor fort jeg har kjørt i en 50 sone? Jeg har kjørt i 170 i en 50sone.. Men, det er jeg langt ifra stolt over.. Er bare jeg som er en idiot!
x: 01 Yamaha YZF - R6
x: 03 Honda NSR - 125
Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008
Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008
-
- MC: 02' Honda NSR Svart/sølv.
- Gianelli Effektanlegg
- Fjernet CDI sperra/plomberinga
- Powerfilter
- Fullt åpnet eksosventil - Location: Grimstad (sørlandet)
Haha, skal si du beit på noe som ikke var ment som "flame bait", tydelig at du er en fisk på villspormathfjeld wrote:Om han er stolt av det eller ikke skal du faen ikke bry deg med.

Honda NSR 125 02'
- Baron von Waffel
- MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Siden dette temaet ligger på lett-mc-delen av forumet er det vel på lett mc du har vrt oppe i 170?
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
nei, men var så mye skryting at jeg måtte slenge meg på!
x: 01 Yamaha YZF - R6
Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008
Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008
- Baron von Waffel
- MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Ja. Men siden du har hatt 125 så kunne du jo benyttet sjansen til litt hemningsløst skyt du også.
Jeg har ikke kjørt i 170 i 50-sonen. Og det lever jeg greit med.

Jeg har ikke kjørt i 170 i 50-sonen. Og det lever jeg greit med.

På hjul med
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk