Til ettertanke/Grunn til bekymring....

Prat om tung MC.
Furre
MC: MV Agusta F4

Re: Til ettertanke/Grunn til bekymring....

Post by Furre »

Gixxerman wrote:En krapp sving i lav hastighet er alt som skal til med superglatt væske. Og hvem vet, ettersom alle er forskjellige. Ingen av oss kan forutse/spå en slik situasjon.
For meg er det hvertfall en ting som kan føre til en velt, og jeg syntes det er ganske ironisk med to slike slanger rett foran bakhjulet hvertfall.
Det er så og si ingen sjans for at det kommer betydelig mengde væske ut som til gjengjell ikke er relativt glatt nok til att man mister vei-grepet i en sving, den ene slangen går i de fleste tilfeller til bensintanken, og den andre til luftfilterboksen.
Babelfisken

Re: Til ettertanke/Grunn til bekymring....

Post by Babelfisken »

Jalmar wrote:Hvis det kommer kjølevæske ut fra denne slangen ville jeg sjekket nivået i ekspansjonstanken, da dette sannsynligvis er for høyt. MC-produsentene hadde helt sikkert rutet disse slangene til andre steder hvis det var et problem.
Rørende tiltro må jeg si. Synes jeg ser biltilsynets sakkyndige ankomme dødsulykke 2 timer etter gå over asfalten og dekkene og som CSI ta med prøver for så å fastslå at det var rester av kjøleveske eller besin på dekkene/veien og dermed avsløre årsaken. Det er SÅ mye enklere og mer PC å fastslå at farten var for stor.

I racing er det ikke tillatt med slanger rett ut. De skal enten ned i bellypan eller dersom dette ikke finnes, i dedikerte bokser på sykelen. Jeg tror det er en grunn til dette. Jeg tror også det er en grunn til at vanlig kjøleveske ikke er tillatt på racing.
Post Reply