Kjører du midt på dagen i fullt sollys, så kan du jo bare bruke parkeringslys om du har. Da går det ikke så mye strøm, og selv kjører jeg som oftest med dette. Det er vel bare 5 watts pærer rundt om som trekker litt. Du kan jo regne på det selv hvor lenge det vil vare:
Hvis pærene dine trekker 20 watt til sammen med parkeringslys, vil 20/12 bli 1.66 ampere. Hvis ditt batteri er på 10 ampere time, vil batteriet ditt holde i ca 6 timer. Da har jeg sett bort i fra hva tenningen og instrumentpanelet ditt trekker. Det som er kjedelig er at sykkelen din vil stoppe etter 6 timer, så du bør kjøre fort!

Har du litt svovelsyre i lommen på turen, kan du bytte ut vannet i batteriet ditt (det har blitt vann når det er tomt) og helle på denne syren, og batteriet ditt er fullt igjen. Dette fungerer ikke om ditt nye batteri er av gelé-typen vel å merke

Du kan uansett bare kutte lysene hvor det ikke er noe fare, så kommer du lenger

Det er ikke noen langvarig løsning dette her

Mvh Martin Ellingsen (
maelling@gmail.com)
Nå:
1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE