Push teknikken
Push teknikken
hvor lang tid tok det fra dere startet å kjøre til dere følte at dere hadde kontroll på push-teknikken ?
jeg føler at jeg ikke tørr å dytte på så "mye" når jeg kjører.. liksom at jeg mister litt kontrollen..
noen tips og komme med ?
jeg føler at jeg ikke tørr å dytte på så "mye" når jeg kjører.. liksom at jeg mister litt kontrollen..
noen tips og komme med ?
"You shouldnt be hiding from the cops at a doughnutstore"
-
- Posts: 222
- Joined: 24 Apr 2008 09:48
- MC: *Selges*
KTM 690 DUKE III 2008
*Selges*
Prosjekt:
Triumph Tiger Cub 200 1957
Kjørt i 1985-2008- 0km
Re: Push teknikken
Nå har jeg ikke så mange kjøretimer på Ducati, men ser du har ganske krapp gaffel noe som gjør at sykkelen vil krenge veldig når du pusher.
Jeg brukte 2-3mnd med kjørelærer før jeg følte at dette satt som det skulle, men selv etter det så hendte det at jeg bomma litt på hvor mye man skulle pushe.
For å øve seg så hadde jeg først funnet meg en helt rett strekke og bare kjørt siksak, eller gjøre som på kjøreskolen, høyre, rett, høyre, venstre. Få litt variasjoner så det blir i en refleks hvordan du skal gjøre det og ikke noe du må tenke deg om først.
Når du føler at det sitter sånn passe hadde jeg funnet meg en stor sving i oppoverbakke også kjørt den først uten å pushe så kjørt den med push et par ganger, skal garantere deg at spor og fart gjennom svingen blir mye bedre fort.
Lykke til
Jeg brukte 2-3mnd med kjørelærer før jeg følte at dette satt som det skulle, men selv etter det så hendte det at jeg bomma litt på hvor mye man skulle pushe.
For å øve seg så hadde jeg først funnet meg en helt rett strekke og bare kjørt siksak, eller gjøre som på kjøreskolen, høyre, rett, høyre, venstre. Få litt variasjoner så det blir i en refleks hvordan du skal gjøre det og ikke noe du må tenke deg om først.
Når du føler at det sitter sånn passe hadde jeg funnet meg en stor sving i oppoverbakke også kjørt den først uten å pushe så kjørt den med push et par ganger, skal garantere deg at spor og fart gjennom svingen blir mye bedre fort.
Lykke til
Re: Push teknikken
Du har antakeligvis bare prøvd dette i lave hastigheter? Med en gang du får litt fart på sykkelen, merker du nok at det blir "tyngre".
- LinnSurion
- Posts: 614
- Joined: 26 Apr 2005 15:20
Re: Push teknikken
Som mathfjeld sier, kjør masse sikk-sakk. Inniblandt hjelper det å gi det litt tid, bli kjent med sykkelen. Når du kjører sikk-sakk kan du like godt gjøre det uten kjegler, bare se langt fram og ha stor plass. Når du gjør det riktig skal det kjennes litt ubehagelig ut.
Og når det gjelder kommandostyring er det viktig å være litt løs og ledig i kroppen så du følger sykkelen med en gang den begynner å krenge. Veldig fort gjort å bare bli sittende rett på sykkelen. Håper dette var til litt hjelp.
Og når det gjelder kommandostyring er det viktig å være litt løs og ledig i kroppen så du følger sykkelen med en gang den begynner å krenge. Veldig fort gjort å bare bli sittende rett på sykkelen. Håper dette var til litt hjelp.
"I have many skills"
Nothing says "I love you" like a dorullnisse
Nothing says "I love you" like a dorullnisse
Re: Push teknikken
Et triks for å bli vant med det er når du er i lange svinger og skal justere nedleggsvinkelen/endre svingradius; da kan du prøve å kun gjøre det ved å skyve/dra i styret, ikke bevege kroppen.
Tok nok en stund før det føltes naturlig for meg..
Tok nok en stund før det føltes naturlig for meg..
Re: Push teknikken
faktisk så er ducatien bygget om så den har enda krappere vinkel på gaffelen en vanlig ![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
på scooter så kan jeg kjøre slalom med push uten problem.. problemet kommer når jeg hiver meg på sykkelen..
problemet er at hue altid tenker konsekvenser før handling.. og jeg tenker bestandig.. hva om det er grus eller jeg mister grepet her nå.. da går jeg i bakken..
var på kjøregården her om dagen med skolesykkelen.. skulle ta 180graders sving i 30km/t.. følte at jeg holdt på å kjøre av banen/velte over ende :/
og på landevei så sliter jeg med å vite hvor mye jeg skal pushe..
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
på scooter så kan jeg kjøre slalom med push uten problem.. problemet kommer når jeg hiver meg på sykkelen..
problemet er at hue altid tenker konsekvenser før handling.. og jeg tenker bestandig.. hva om det er grus eller jeg mister grepet her nå.. da går jeg i bakken..
var på kjøregården her om dagen med skolesykkelen.. skulle ta 180graders sving i 30km/t.. følte at jeg holdt på å kjøre av banen/velte over ende :/
og på landevei så sliter jeg med å vite hvor mye jeg skal pushe..
"You shouldnt be hiding from the cops at a doughnutstore"
Re: Push teknikken
Det er jo ikke så vanskelig.. Skal ikke pushe så mye
Er lettere i høy hastighet!
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
x: 01 Yamaha YZF - R6
x: 03 Honda NSR - 125
Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008
Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
x: 03 Honda NSR - 125
Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008
Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
-
- Posts: 222
- Joined: 24 Apr 2008 09:48
- MC: *Selges*
KTM 690 DUKE III 2008
*Selges*
Prosjekt:
Triumph Tiger Cub 200 1957
Kjørt i 1985-2008- 0km
Re: Push teknikken
Du bør glede deg til du får til dette skikkelig.
Er så sykt deilig å føle hvordan sykkelen virkelig krenger seg under deg fordi du gjør en liten bevegelse, er utrolig deilig, like ved der jeg bor er det en sving som jeg måtte ligge i 60 for å ta før jeg var ordentlig kjent med sykkelen og hvordan den reagerte på pushing, for noen dager siden hadde jeg 98 gjennom den samme svingen, så fremskrittene er der, nå venter bare kneskrap før jeg klan glise så hjelmen sprekker![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ha en god helg alle som leser
Er så sykt deilig å føle hvordan sykkelen virkelig krenger seg under deg fordi du gjør en liten bevegelse, er utrolig deilig, like ved der jeg bor er det en sving som jeg måtte ligge i 60 for å ta før jeg var ordentlig kjent med sykkelen og hvordan den reagerte på pushing, for noen dager siden hadde jeg 98 gjennom den samme svingen, så fremskrittene er der, nå venter bare kneskrap før jeg klan glise så hjelmen sprekker
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ha en god helg alle som leser
- MowZ
- Posts: 1275
- Joined: 21 Jan 2008 15:44
- MC: BMW S1000RR 14'
x:Yamaha YZF-R1 03'
x:Honda CBR 600F4 2000 modell
x:Vespa pk 50 xl
Honda replica 230ccm cross
Pocketbike 50 ccm - Location: Drammen
Re: Push teknikken
dette kommer naturlig etter hvert. Bare øv og prøv deg frem så mye du kan....
BMW S1000RR, Simply the best!
-
- Posts: 104
- Joined: 20 Feb 2008 20:10
- MC: Yamaha FZ6S 2004mod
Re: Push teknikken
Som mange andre skriver så er dette noe som blir lettere og lettere etter hvert og i tillegg er mye enklere i litt høyere hastigheter.
Jeg bruker også denne teknikken til og svinge med når jeg jeg er i fart siden det gjør svingingen mer kontant og kontrollerbar i motsetning til hvis man kun lener seg til siden. Det er en herlig følelse når man "hiver" sykkelen inn i en sving med denne teknikken rett og slett.
Jeg bruker også denne teknikken til og svinge med når jeg jeg er i fart siden det gjør svingingen mer kontant og kontrollerbar i motsetning til hvis man kun lener seg til siden. Det er en herlig følelse når man "hiver" sykkelen inn i en sving med denne teknikken rett og slett.
Fizzeren er her! Me happy, me very happy!
-
- Posts: 570
- Joined: 19 Mar 2007 22:32
Re: Push teknikken
Men 748 er ingen lettsvingt racer. Tvert i mot er 916/748 regnet for å være noe av det tyngste men kan kjøre på svingete bane.icemanx wrote:faktisk så er ducatien bygget om så den har enda krappere vinkel på gaffelen en vanlig![]()
I god fart er det noe av utfordringen, man må virkelig trå til og ville inn i svingen. Det holder ikke med en forsiktig dytt og tro du detter inn nærmest av deg selv. Til gjengjeld er de dønn stabile i svingene.
Re: Push teknikken
Er tyngre i høyere hastighet...R6-freak wrote:Det er jo ikke så vanskelig.. Skal ikke pushe så myeEr lettere i høy hastighet!
- MowZ
- Posts: 1275
- Joined: 21 Jan 2008 15:44
- MC: BMW S1000RR 14'
x:Yamaha YZF-R1 03'
x:Honda CBR 600F4 2000 modell
x:Vespa pk 50 xl
Honda replica 230ccm cross
Pocketbike 50 ccm - Location: Drammen
Re: Push teknikken
ja men lettere i litt "høy" hastighet... det han mente tror jeg
BMW S1000RR, Simply the best!
Re: Push teknikken
Det er bare å få opp farta i svingene det, så kommer teknikken av seg selv... ![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
BLOGGEN MIN ligger her: http://blogg.mc-tourer.com/#home
Kjørt 2008: 24.539 km
Kjørt 2009: 17.300 km
Kjørt 2010: 17.889 km
Livet består av øyeblikk - nyt dem !
Kjørt 2008: 24.539 km
Kjørt 2009: 17.300 km
Kjørt 2010: 17.889 km
Livet består av øyeblikk - nyt dem !