Beste billige gateregistrerte endurosykkel?

Prat om tung MC.
Post Reply
benjamin84
MC: 2008 Suzuki SV1000S

Beste billige gateregistrerte endurosykkel?

Post by benjamin84 »

Hei!

Tok lappen på tung sykkel for litt over en måned siden og har siden det storkost meg på SV1000S'en min. Men jeg merker jeg mangler en hel del trening på å beherske denne sykkelen skikkelig, og ønsker å finne en billig endurosykkel som jeg kan bruke til å øve på diverse skills (kjøre med hjulslipp, bakhjulskjøring og andre herjete tidsfordriv). Jeg fikk prøve en yamaha WR250F på Lyngåsbanen i løpet av føreropplæringen og dette gav virkelig mersmak. Kan noen anbefale et solid alternativ på bruktmarkedet til rundt 40-50.000 som ikke trenger daglig vedlikehold og tåler gruskjøring? 250'en jeg prøvde hadde vært ideell (nok krefter og lav vekt) men den koster for mye som veiregistrert sykkel.

EDIT: Et eksempel på hva jeg leter etter: Suzuki DR-Z 400. Andre alternativer til denne typen? Er ikke på jakt etter det råeste av det råe, bare noe å more meg med på øde grusveier :)
Wibbo

Re: Beste billige gateregistrerte endurosykkel?

Post by Wibbo »

old school/ lite vedlikehold/lavere effekt
XT600
TT600R
DRZ 400

New school/ race sykler/ oftere oljeskift vedlikehold
WR 250F
EXC 250F-EXC 450F

av old school syklene er nok TTen den som har mest bang for the bøkk so to speak, komfort ,bunndrag som en john deere og fås fra 40-60 tusen

Velger du en av race syklene kan du glemme komfort, min exc er som å sitte på en plank på høykant, men fy flate så morsom i skauen... på vei, ikke fullt så morsom
Image
Vespa PX200E "Lusso"
'99 HD FLHRCI "Beistet"
'05 KTM 640 ADV "Fatman"
benjamin84

Post by benjamin84 »

Hvor billig er det mulig å få en slik sykkel (old school typen som du så fint skrev det) uten at det blir ekstremt gammelt og tungt, og ikke minst uten at det trenger så grusomt mye arbeid, regner med disse syklene ofte kjøres litt hardere enn gatesykler flest.
inunf
MC: Ymse

Post by inunf »

XT 600 er slapp, men kan absolutt annbefales.
KinG^KaoZ
MC: VFR700F

Post by KinG^KaoZ »

inunf wrote:XT 600 er slapp, men kan absolutt annbefales.
MEGET slapp.
Wibbo

Post by Wibbo »

KinG^KaoZ wrote:
inunf wrote:XT 600 er slapp, men kan absolutt annbefales.
MEGET slapp.
Demperene er ikke så gode heller, stygg er den og.
Image
Vespa PX200E "Lusso"
'99 HD FLHRCI "Beistet"
'05 KTM 640 ADV "Fatman"
inunf
MC: Ymse

Post by inunf »

Ja, men den starter ihvertfall hver dag. Ikke driver den og dør på seg heller (slik som enkelte andre sykler jeg har :roll:)

Kan gjerne gå med på at den ikke er spesielt pen, men de med ok dekor er ikke avskrekkende stygge. Demperene er myke som smør. Forestiller meg at det er bra i terrenget, men det vet jeg ingenting om. De er ihvertfall fæle på gatekjøring. Bremser er et fremmedord.
benjamin84

Post by benjamin84 »

Noen som har noen formening om bakgrunnen for dette kjøpet, altså vil skills utviklet på f.eks. en DRZ føre til bedre kjøreferdigheter på SV'en på veien?
thomasgsxr
MC: Ingen
Tidligere: Gsxr 750, Gsx 600 f

Post by thomasgsxr »

har hatt noen timer med wr250, i skauen vel og merke. men det er en sterk sykkel som ikke har noe problem med å komme opp på bakhjulet.
er vant til gixxern og den er ikke like lett å få opp
Han kødden i bilen foran deg som tømmer ut hele spylervæsketanken
Post Reply