Jaha, så uten å faktisk ha prøvd sykkelen, så kommer du med en uttalelse om at den ikke er en skikkelig R-sykkel? Dustinunf wrote:Ja, og derfor mener jeg at de kunne skille mellom r-sykler og "diverse bruk-sykler". Kanskje den skulle hett Ninja 250 D, med D for diverse?
Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?
Re: Kawasaki 250, hvor mye potensiale er det i den?
Uten å være åpen for diskusjon, kaller du ham for dust?
Denne sykkelen vil gå på linje med en fulleffekts Aprilia RS125, Honda NSR 125, Cagiva Mito 125 osv. Derfor er den i mine øyne ikke særlig "R" til å være 250.
Denne sykkelen vil gå på linje med en fulleffekts Aprilia RS125, Honda NSR 125, Cagiva Mito 125 osv. Derfor er den i mine øyne ikke særlig "R" til å være 250.
Ja jeg gjør det. Syns det er dustete å komme med en sånn uttalelse uten å prøve sykkelen først.microape wrote:Uten å være åpen for diskusjon, kaller du ham for dust?
Har du prøvd den, siden du sammenligner den med en lettsykkel?
Sorry, men i min bok er en R-sykkel "cutting edge". Det feteste av det fete. Tenknologi dradd til ytterpunktene for å lage en raskest mulig sykkel. Jeg er fullstendig overbevist om at Ninja 250 "R" er en fantastisk brukssykkel, og til det aller meste er den sannsynligvis langt bedre enn min. Men den var ikke cutting edge da den ble lansert i 1986, og den er det ihvertfall ikke nå, 22 år senere.BomBom wrote:Jaha, så uten å faktisk ha prøvd sykkelen, så kommer du med en uttalelse om at den ikke er en skikkelig R-sykkel? Dustinunf wrote:Ja, og derfor mener jeg at de kunne skille mellom r-sykler og "diverse bruk-sykler". Kanskje den skulle hett Ninja 250 D, med D for diverse?
(Og jeg tar det ikke ille opp at du kaller meg dust, jeg provoserte med vilje

Nei, har ikke prøvd. Bare ser på antall hester og antall kubikkBomBom wrote:Ja jeg gjør det. Syns det er dustete å komme med en sånn uttalelse uten å prøve sykkelen først.microape wrote:Uten å være åpen for diskusjon, kaller du ham for dust?
Har du prøvd den, siden du sammenligner den med en lettsykkel?

Da har vi forskjellig syn på hva en R-sykkel er. Rene banesykler skal i mine øyne være kompromissløst raske slik du beskriver,inunf wrote:Sorry, men i min bok er en R-sykkel "cutting edge". Det feteste av det fete. Tenknologi dradd til ytterpunktene for å lage en raskest mulig sykkel. Jeg er fullstendig overbevist om at Ninja 250 "R" er en fantastisk brukssykkel, og til det aller meste er den sannsynligvis langt bedre enn min. Men den var ikke cutting edge da den ble lansert i 1986, og den er det ihvertfall ikke nå, 22 år senere.
(Og jeg tar det ikke ille opp at du kaller meg dust, jeg provoserte med vilje. Ser du bor på østlandet, vi kan jo kjøre sammen en gang og sammenligne om du vil? )
mens R-sykler som skal brukes på veiene skal ha et noe breiere bruksområde.
Aprilliaen din er sikkert "mer R" enn Ninja'en, men synes Ninja'en er "nok R" til at det skal være en R-sykkel

Men for all del, hadde ikke gjordt meg noe om den hadde blitt hetende 250D, da hadde sikkert forsikringa blitt billigere

Og ja, jeg er gjerne med på en kjøretur en dag

Uff, nei nå fikk jeg dårlig samvittighet for å ha kritisert den nye sykkelen din. Sorry
Etter min mening er det en racingsykkel. Hva ellers kan man kalle den? Ikke touring hvertfall. Den er mer racing en CBR125 hvertfall. Eneste jeg vil si er at det ikke er det raskeste man får tak i. Den er sannsynligvis flott til ditt bruk. Alle må begynne en plass, og 250 4-t er nok flott om man aldri har kjørt 125 e.l. Man kaller det for racing, pga. utseendet/sittestilling gjerne, men det er ikke all racing man kan bruke den til. Man bør ikke tro at man kan bruke den til all slags hardkjøring hvertfall.

Etter min mening er det en racingsykkel. Hva ellers kan man kalle den? Ikke touring hvertfall. Den er mer racing en CBR125 hvertfall. Eneste jeg vil si er at det ikke er det raskeste man får tak i. Den er sannsynligvis flott til ditt bruk. Alle må begynne en plass, og 250 4-t er nok flott om man aldri har kjørt 125 e.l. Man kaller det for racing, pga. utseendet/sittestilling gjerne, men det er ikke all racing man kan bruke den til. Man bør ikke tro at man kan bruke den til all slags hardkjøring hvertfall.
Hirr hirr, er bare gøy med litt diskusjon.microape wrote:Uff, nei nå fikk jeg dårlig samvittighet for å ha kritisert den nye sykkelen din. Sorry![]()
At det ikke er raskeste sykkelen i gata/på banen er det nok ingen tvil om, men har nå store planer om å teste den på Rudskogen læll

- wind_up_bird
- MC: 08 Kawasaki Ninja 250R
Lappen i boks 25/7-08 :) - Location: Bergen
Litt av en diskusjon dette skulle bli da..
Tenkte jeg skulle få med at bike har testet 250'en, så det er en liten side om sykkelen i siste nr (nr 8 2008).

Tenkte jeg skulle få med at bike har testet 250'en, så det er en liten side om sykkelen i siste nr (nr 8 2008).

Jeg kan gå med på "S" for sport, for den SER jo sportslig ut. Kanskje ikke noe for meg, men jeg skjønner absolutt at den appelerer til folk.
Ålesund er ikke akkurat på østlandet nei, men Ås er bare 20 min fra Grava. Flytter nedigjen for å fortsette studiene der om ei uke, så tur skal vi alltids få til (får ikke sykkelen nedover helt med en gang, men den kommer etterhvert).
Ålesund er ikke akkurat på østlandet nei, men Ås er bare 20 min fra Grava. Flytter nedigjen for å fortsette studiene der om ei uke, så tur skal vi alltids få til (får ikke sykkelen nedover helt med en gang, men den kommer etterhvert).
Regner med at jeg kjøper meg denne 250'n neste år, blir regn\bruks-sykkel.
Den er definitivt ikke så ekstrem som sine større søsken, og det er vel ikke uten grunn atinunf wrote:Jeg kan gå med på "S" for sport, for den SER jo sportslig ut. Kanskje ikke noe for meg, men jeg skjønner absolutt at den appelerer til folk.

på landeveien er ninjaen utrolig morsom. sittestillingen er veldig behagelig grunnet risere på styret og lave fothvilere. det er rimelig forskjell å gå over fra den til min r6 for å si det slik..jeg var så "heldig" å få være innkjøringshjelp for trekkoppfuglen, så jeg har kjørt endel mil med den nå.. lekenheten og kvikkheten i manøvreringen er helt utrolig, det er mye større styreutslag enn på en vanlig r-sykkel, og den har lav sittehøyde.
eneste negative i mine øyne er at forbremsen er litt svampete, det irriterer meg at man ikke kan stille hendelen lengre ned på styret, og den er litt nervøs i inngangen til svinger i høy hastighet.
hva angår baneegenskapene skal de prøves ut på rudskogen neste torsdag og fredag (dersom det h***** regnet holder seg unna)
en helt super sykkel, plenty sportslighet for nybegynnere. mye bedre enn de andre ninjaene til bybruk, selv om den forsåvidt ikke er en "fullblods"

- mekkern
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
dessuten er det vel vanskelig å kjøpe NY rs 250 nå? eller selges den ennå? 

Nope, ble slutt i 03.
Men er jo to forskjellige sykler myntet på to forskjellige kundegrupper.
Men er jo to forskjellige sykler myntet på to forskjellige kundegrupper.
- mekkern
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
men skal du kjøpe en sportslig ny 250 i dag er det ikke mye å velge på av det som importeres ...