De uskrevne reglene for å hilse på andre MC`er
Re: De uskrevne reglene for å hilse på andre MC`er
Kjører en blå tzr, gul jakke.
Moped ja.
Men, tror det egentlig helst er snakk om tilfeldigheter. Du ser alltid opptatt ut med clutchen =P.
Moped ja.
Men, tror det egentlig helst er snakk om tilfeldigheter. Du ser alltid opptatt ut med clutchen =P.
Hmm mystisk! Clutchen min fungerer da fint hehe! Treffer ofte på en hvit tzr på vormedalsveien iallefall som jeg kommer på.
- Galilee
- MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
MC hilsing:
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value=" name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value=" name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Hehe, King^KaoZ min er blåå.
Forresten, den youtubefilmen. Den var EVIG bra.
Forresten, den youtubefilmen. Den var EVIG bra.
- mr.president
- MC: Yamaha YZF 600R 02 modell Yamaha FZ6N S2 08 modell Kawasaki ER6N 08 Modell
Jeg sitter i ett lite dillemma nå for i hele sommer har jeg møtt en som kjører en harley til jobben om morran, jeg har hilst på han hver eneste dag i hele sommer men han har aldri hilst tilbake. jeg kjører en plastikkrakett og jeg trur ikke han liker det, jeg kjører også med gul jakke mens han kjører i olabukse og t-shirt. har gjort det til en liten hobby og hilse på han for det må jo kanskje iritere han mye at jeg ikke skjønner hintet. jeg pleiere egentlig ikke og hilse på de som kjører harley fordi de hilser aldri tilbake men med han her er det anderledes har lissom møtt han i flere mnd nå. men til saken, i dag så kjøre jeg forbi en laserkontroll, ett min seinere møtte jeg han igjen som jeg pleier han kom også fortere en vanlig å jeg "glemte" og varsle han om kontrollen. sitter og lurer på om dette var i slemeste laget eller som fortjent, jeg skal nok finne ut av det i løpet av uka.
-
- MC: BMW R1200GS Adventure
Syns du er flink jeg. Ikke alle som gidder å hilse på samme mann så lenge som du.mr.president wrote:Jeg sitter i ett lite dillemma nå for i hele sommer har jeg møtt en som kjører en harley til jobben om morran, jeg har hilst på han hver eneste dag i hele sommer men han har aldri hilst tilbake. jeg kjører en plastikkrakett og jeg trur ikke han liker det, jeg kjører også med gul jakke mens han kjører i olabukse og t-shirt. har gjort det til en liten hobby og hilse på han for det må jo kanskje iritere han mye at jeg ikke skjønner hintet. jeg pleiere egentlig ikke og hilse på de som kjører harley fordi de hilser aldri tilbake men med han her er det anderledes har lissom møtt han i flere mnd nå. men til saken, i dag så kjøre jeg forbi en laserkontroll, ett min seinere møtte jeg han igjen som jeg pleier han kom også fortere en vanlig å jeg "glemte" og varsle han om kontrollen. sitter og lurer på om dette var i slemeste laget eller som fortjent, jeg skal nok finne ut av det i løpet av uka.
Men syns du skulle følge opp stilen og varsle ham om "glatte" partier på veien.
Men du er jo ikke sikker på om han vet at hilsing under styreholken eller pumping varsler at det er "glatt" lenger fram. Og du er heller ikke sikker på om han leser her på forumet heller. Så det kan jo bli spennende framover.

Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Ondt, men amusing :pmr.president wrote:Jeg sitter i ett lite dillemma nå for i hele sommer har jeg møtt en som kjører en harley til jobben om morran, jeg har hilst på han hver eneste dag i hele sommer men han har aldri hilst tilbake. jeg kjører en plastikkrakett og jeg trur ikke han liker det, jeg kjører også med gul jakke mens han kjører i olabukse og t-shirt. har gjort det til en liten hobby og hilse på han for det må jo kanskje iritere han mye at jeg ikke skjønner hintet. jeg pleiere egentlig ikke og hilse på de som kjører harley fordi de hilser aldri tilbake men med han her er det anderledes har lissom møtt han i flere mnd nå. men til saken, i dag så kjøre jeg forbi en laserkontroll, ett min seinere møtte jeg han igjen som jeg pleier han kom også fortere en vanlig å jeg "glemte" og varsle han om kontrollen. sitter og lurer på om dette var i slemeste laget eller som fortjent, jeg skal nok finne ut av det i løpet av uka.
- Galilee
Det er ikke ALLTID jeg hilser på andre når jeg kjører, og det er ikke alltid jeg får med meg, eller rekker å returnere hilsen når andre hilser på MEG. Men jeg prøver alltid å varsle ALLE om evt. hindringer de måtte kunne møte, uansett hva de måtte kjøre.
Hastighetskontroll (eller politi i veikanten i det hele tatt) er en sikkerhetsrisiko jeg varsler om. Når bilister ser sånt, så bråbremses det (selv om de holder fartsgrensen) og gjøres andre rare krumspring som kan medføre fare for MC'er.
Når det først diskuteres hilsing. Hvor lenge etter en 'hindring' varsler dere om dette? Jeg er i tvil noen ganger.
Hastighetskontroll (eller politi i veikanten i det hele tatt) er en sikkerhetsrisiko jeg varsler om. Når bilister ser sånt, så bråbremses det (selv om de holder fartsgrensen) og gjøres andre rare krumspring som kan medføre fare for MC'er.
Når det først diskuteres hilsing. Hvor lenge etter en 'hindring' varsler dere om dette? Jeg er i tvil noen ganger.
--
- Hunter S. Thompson
- Hunter S. Thompson
-
- MC: BMW R1200GS Adventure
Galilee, 2 - 3 mil hvis jeg ikke har svingt av fra veien det er "glatt" på.
Men det er kanskje i lengste laget?

Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Ikke om det er samme veistrekning, om ikke annet så får du noen til å kjøre til fartsgrensen en god stund, tjener vel til noe detRagnhild wrote:Galilee, 2 - 3 mil hvis jeg ikke har svingt av fra veien det er "glatt" på.

Haha! Fant kontoen til fyren på filmen http://www.youtube.com/user/13mordethGalilee wrote:MC hilsing:
Satt sikkert i en time og så på terapiturene hans i Taiwan på mc og med scooter med hunden ombord

Anbefaler alle aa ta en titt!
- Galilee
Han ble opprinnelig sletta fra youtube fordi han sa hva han mente om en kameraleverandør som ikke leverte som avtalt. Så nye videoer er her:KinG^KaoZ wrote:Haha! Fant kontoen til fyren på filmen http://www.youtube.com/user/13mordethGalilee wrote:MC hilsing:
Satt sikkert i en time og så på terapiturene hans i Taiwan på mc og med scooter med hunden ombord![]()
Anbefaler alle aa ta en titt!
http://www.m13online.com/
--
- Hunter S. Thompson
- Hunter S. Thompson
Ah var det derfor ja, men han er jo tilbake iallefall 

Vet ikke om dette er tatt opp før, men hva gjør dere når man møter en MC i tunnel? Har selv merket at folk blinker med langlys, men også folk som tar et kjapt blink med det ene blinklyset. Så hva gjør dere? 

- Honda NSR 2003
-
- MC: x: 98' Kawasaki Ninja ZX6R, 97´Kawasaki ZX9R, 98´Honda VTR1000, 85´Suzuki GSX750ES "bobber", 08´Kawasaki Z1000 & 09´Honda CB1000R
Pleier å hilse på mc'er etter veien når jeg møter på de..
Kun en gang jeg ikke fikk det til ettersom at det kom 20 mcer i følge, og jeg kjørte sving og en av mine første turer med øvelseskjøring
Prøvde litt, men vingla fælt 
Kun en gang jeg ikke fikk det til ettersom at det kom 20 mcer i følge, og jeg kjørte sving og en av mine første turer med øvelseskjøring