Yamaha YZF-R125 2008

Prat om lett MC.
User avatar
Samiro
Posts: 82
Joined: 30 Jun 2008 23:08
MC: Yamaha Yzf R-125 2008 <3
- Leovince Eksosanlegg
- Nytt Skiltoppheng
- Sølv ventilhetter
- Tankpad
Location: Fredrikstad

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Post by Samiro »

RebelRider hva er toppfarta på sykkelen din nå a ? linken funka ikke :S

Dæven så digg ! 143 km/t ! HAHA dere som sa at det er umulig for en 4 takter ! Nå kan du drømme søtt ass !! bilde ligger på mopedportalen :P
Last edited by Samiro on 04 Aug 2008 18:47, edited 1 time in total.
Teoriprøve A1: Bestått !
Oppkjøring A1: Bestått !
zeC
Posts: 11
Joined: 19 Jul 2008 21:13
MC: YZF-R125 HVIT, Orginal med litt neon.... Snart nytt skiltoppheng, power commander og eksos....

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Post by zeC »

nais \:D/ Vi har 7 km/t igjenn...
AndyNsR
Posts: 306
Joined: 23 Jul 2007 21:50
MC: 02' Honda NSR Svart/sølv.
- Gianelli Effektanlegg
- Fjernet CDI sperra/plomberinga
- Powerfilter
- Fullt åpnet eksosventil
Location: Grimstad (sørlandet)

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Post by AndyNsR »

Bonnis wrote:Gikk forresten bra den, Andy. Endre navnet på klippet, og du vil få en del views vil jeg tro. :D
Hehe ja, var noe jeg bare lagde ganske spontant, fant noe teip og teipa fast mobilen, hehe. Så ganske dårlig kvalitet på lyd og bilde men var mest for å ha en referanse på toppfart :p hehe. Får se om jeg kanskje endrer tittel ja ;)
Honda NSR 125 02'
User avatar
Mogen
Posts: 540
Joined: 28 Jul 2008 15:19
MC: Suzuki GSX-R 750 k9
Location: Bergen, Lindås

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Post by Mogen »

RebelRider wrote:Ok.
Jeg har ikke trimma enda :) Venter til noen andre gjør, så jeg får litt innsikt i hva som er bra og ikke.
MEn jeg har bytta til 15t drev foran, fra 14t orginalt.
Og jeg syns den får bedre giring da. Den går 10kmt. + fortere på alle gir. :) Eller, liksom, den øker fx fra ca 30 på 1. til 40, 50 på 2. til 60, 70 på 3. til 80 osv ;)
På de tre første girene går den: 43, 64 og 84 :)

Her er toppfarten: http://www.mopedportalen.com/forum/inde ... t&id=99830

Den ble målt i oppoverbakke ( XD )
Går det ikke ut over kreftene i oppoverbakke med å bytte drev?? :-k
Må du likesom gire ned til 3'de gir på første oppoverbakke :shock:
det er iallefall digg vist du slepper det då...
No er jo denne motoren designa med extra lang slaglengde slik at det skal vere mere krefter på lavt turtall \:D/
Huskyboy
Posts: 32
Joined: 10 Feb 2008 03:29

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Post by Huskyboy »

Skiltopphenget er "talas", så et avventert på autodb det var mye penere og passa til r6. skal passe på denna mod oxo:)
User avatar
microape
Posts: 217
Joined: 11 Jan 2007 19:36
MC: '97 Suzuki RGV250 SP VJ23

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Post by microape »

Samiro wrote:RebelRider hva er toppfarta på sykkelen din nå a ? linken funka ikke :S

Dæven så digg ! 143 km/t ! HAHA dere som sa at det er umulig for en 4 takter ! Nå kan du drømme søtt ass !! bilde ligger på mopedportalen :P
10 km/t extra pA alle gir betyr ikke 10 km/t extra pA de siste gira. Sannsynligvis klarer den ikke A dra ut siste giret, saerlig ikke med tyngre dreving. Dessuten er det flere andre faktorer som senker toppfarten. Og aksen vil vaere en skikkelig rompe.
User avatar
Mogen
Posts: 540
Joined: 28 Jul 2008 15:19
MC: Suzuki GSX-R 750 k9
Location: Bergen, Lindås

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Post by Mogen »

Enig med deg at det kan bli tung for den og øke 10km/t på det siste giret bare ved å skifte drev...
Men med andre timmdeler trur eg at du skal komme godt opp i 140-145.....
Såg foresten pris for mapping på dyno for powercommander..... 3000 og 3800 for P/C'en :lol: :-k
Prisliste:
P/C +mapping + montering = 7000
BMC filter = ca. 900
scorpion potte / stainless steel = 2000-2500 (trur eg)
(veit ikke priser på drev o.l)


blir litt dyrt tilslutt for ein ungdom som har brukt nesten 50.000 på sykkel :roll:
User avatar
Paiwani
Posts: 232
Joined: 07 Mar 2008 21:37
MC: Derbi gpr 125R 2006mod.

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Post by Paiwani »

microape wrote:
Samiro wrote:RebelRider hva er toppfarta på sykkelen din nå a ? linken funka ikke :S

Dæven så digg ! 143 km/t ! HAHA dere som sa at det er umulig for en 4 takter ! Nå kan du drømme søtt ass !! bilde ligger på mopedportalen :P
10 km/t extra pA alle gir betyr ikke 10 km/t extra pA de siste gira. Sannsynligvis klarer den ikke A dra ut siste giret, saerlig ikke med tyngre dreving. Dessuten er det flere andre faktorer som senker toppfarten. Og aksen vil vaere en skikkelig rompe.
Microape på bildet viser det at den går i 143. Om det er ekte eller ikke skal jeg ikke spekulere i \:D/ men tviler på at det ble tatt i oppoverbakke.
User avatar
Samiro
Posts: 82
Joined: 30 Jun 2008 23:08
MC: Yamaha Yzf R-125 2008 <3
- Leovince Eksosanlegg
- Nytt Skiltoppheng
- Sølv ventilhetter
- Tankpad
Location: Fredrikstad

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Post by Samiro »

Kjøpt YZF, den blir ferdig til mandag med leovince effektanlegg og nytt skiltoppheng :D Gleder med no sinnsykt ! \:D/
Teoriprøve A1: Bestått !
Oppkjøring A1: Bestått !
User avatar
Samiro
Posts: 82
Joined: 30 Jun 2008 23:08
MC: Yamaha Yzf R-125 2008 <3
- Leovince Eksosanlegg
- Nytt Skiltoppheng
- Sølv ventilhetter
- Tankpad
Location: Fredrikstad

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Post by Samiro »

Mogen wrote:Enig med deg at det kan bli tung for den og øke 10km/t på det siste giret bare ved å skifte drev...
Men med andre timmdeler trur eg at du skal komme godt opp i 140-145.....
Såg foresten pris for mapping på dyno for powercommander..... 3000 og 3800 for P/C'en :lol: :-k
Prisliste:
P/C +mapping + montering = 7000
BMC filter = ca. 900
scorpion potte / stainless steel = 2000-2500 (trur eg)
(veit ikke priser på drev o.l)


blir litt dyrt tilslutt for ein ungdom som har brukt nesten 50.000 på sykkel :roll:

Hva er P/C + mapping ?? Og hvor mye koster bmc filter ? Link ? :D
Teoriprøve A1: Bestått !
Oppkjøring A1: Bestått !
Gixxerman

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Post by Gixxerman »

Akselerasjon som er moro. Ligge der å flise bortetter mil etter mil for å få en km/t ekstra. Er det moro ? Jaja lykke til gutta :)
User avatar
Mogen
Posts: 540
Joined: 28 Jul 2008 15:19
MC: Suzuki GSX-R 750 k9
Location: Bergen, Lindås

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Post by Mogen »

Gixxerman wrote:Akselerasjon som er moro. Ligge der å flise bortetter mil etter mil for å få en km/t ekstra. Er det moro ? Jaja lykke til gutta :)
nææ var ikke akkuratt det eg tenkte... men med P/C så kan du få ein god del mer trekk på lavere turtall som er ein fordel,,,, trur eg :lol:
User avatar
Paiwani
Posts: 232
Joined: 07 Mar 2008 21:37
MC: Derbi gpr 125R 2006mod.

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Post by Paiwani »

Gixxerman wrote:Akselerasjon som er moro. Ligge der å flise bortetter mil etter mil for å få en km/t ekstra. Er det moro ? Jaja lykke til gutta :)
Er enig, men var det noen som sa noe annet? \:D/
AndyNsR
Posts: 306
Joined: 23 Jul 2007 21:50
MC: 02' Honda NSR Svart/sølv.
- Gianelli Effektanlegg
- Fjernet CDI sperra/plomberinga
- Powerfilter
- Fullt åpnet eksosventil
Location: Grimstad (sørlandet)

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Post by AndyNsR »

Gixxerman wrote:Akselerasjon som er moro. Ligge der å flise bortetter mil etter mil for å få en km/t ekstra. Er det moro ? Jaja lykke til gutta :)
+1
Mogen wrote:nææ var ikke akkuratt det eg tenkte... men med P/C så kan du få ein god del mer trekk på lavere turtall som er ein fordel,,,, trur eg :lol:
Er jo ikke lave turtall som er gøye da? :p Turtallskicket på toppen som får deg til å smile ekstra bredt :)
Honda NSR 125 02'
Bonnis
Posts: 687
Joined: 18 May 2006 17:17
MC: Honda X11
Location: Vestfold

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Post by Bonnis »

Ja, for turtallskick i en 4-takt fins jo. :?
Post Reply