Dæven så digg ! 143 km/t ! HAHA dere som sa at det er umulig for en 4 takter ! Nå kan du drømme søtt ass !! bilde ligger på mopedportalen

Hehe ja, var noe jeg bare lagde ganske spontant, fant noe teip og teipa fast mobilen, hehe. Så ganske dårlig kvalitet på lyd og bilde men var mest for å ha en referanse på toppfart :p hehe. Får se om jeg kanskje endrer tittel jaBonnis wrote:Gikk forresten bra den, Andy. Endre navnet på klippet, og du vil få en del views vil jeg tro.
Går det ikke ut over kreftene i oppoverbakke med å bytte drev??RebelRider wrote:Ok.
Jeg har ikke trimma endaVenter til noen andre gjør, så jeg får litt innsikt i hva som er bra og ikke.
MEn jeg har bytta til 15t drev foran, fra 14t orginalt.
Og jeg syns den får bedre giring da. Den går 10kmt. + fortere på alle gir.Eller, liksom, den øker fx fra ca 30 på 1. til 40, 50 på 2. til 60, 70 på 3. til 80 osv
På de tre første girene går den: 43, 64 og 84![]()
Her er toppfarten: http://www.mopedportalen.com/forum/inde ... t&id=99830
Den ble målt i oppoverbakke ( XD )
10 km/t extra pA alle gir betyr ikke 10 km/t extra pA de siste gira. Sannsynligvis klarer den ikke A dra ut siste giret, saerlig ikke med tyngre dreving. Dessuten er det flere andre faktorer som senker toppfarten. Og aksen vil vaere en skikkelig rompe.Samiro wrote:RebelRider hva er toppfarta på sykkelen din nå a ? linken funka ikke :S
Dæven så digg ! 143 km/t ! HAHA dere som sa at det er umulig for en 4 takter ! Nå kan du drømme søtt ass !! bilde ligger på mopedportalen
Microape på bildet viser det at den går i 143. Om det er ekte eller ikke skal jeg ikke spekulere imicroape wrote:10 km/t extra pA alle gir betyr ikke 10 km/t extra pA de siste gira. Sannsynligvis klarer den ikke A dra ut siste giret, saerlig ikke med tyngre dreving. Dessuten er det flere andre faktorer som senker toppfarten. Og aksen vil vaere en skikkelig rompe.Samiro wrote:RebelRider hva er toppfarta på sykkelen din nå a ? linken funka ikke :S
Mogen wrote:Enig med deg at det kan bli tung for den og øke 10km/t på det siste giret bare ved å skifte drev...
Men med andre timmdeler trur eg at du skal komme godt opp i 140-145.....
Såg foresten pris for mapping på dyno for powercommander..... 3000 og 3800 for P/C'en![]()
![]()
Prisliste:
P/C +mapping + montering = 7000
BMC filter = ca. 900
scorpion potte / stainless steel = 2000-2500 (trur eg)
(veit ikke priser på drev o.l)
blir litt dyrt tilslutt for ein ungdom som har brukt nesten 50.000 på sykkel
nææ var ikke akkuratt det eg tenkte... men med P/C så kan du få ein god del mer trekk på lavere turtall som er ein fordel,,,, trur egGixxerman wrote:Akselerasjon som er moro. Ligge der å flise bortetter mil etter mil for å få en km/t ekstra. Er det moro ? Jaja lykke til gutta
Er enig, men var det noen som sa noe annet?Gixxerman wrote:Akselerasjon som er moro. Ligge der å flise bortetter mil etter mil for å få en km/t ekstra. Er det moro ? Jaja lykke til gutta
+1Gixxerman wrote:Akselerasjon som er moro. Ligge der å flise bortetter mil etter mil for å få en km/t ekstra. Er det moro ? Jaja lykke til gutta
Er jo ikke lave turtall som er gøye da? :p Turtallskicket på toppen som får deg til å smile ekstra bredtMogen wrote:nææ var ikke akkuratt det eg tenkte... men med P/C så kan du få ein god del mer trekk på lavere turtall som er ein fordel,,,, trur eg