Scooteren kveler seg, trenger hjelp!

Prat om moped & scooter.
Post Reply
aleksander_sk

Scooteren kveler seg, trenger hjelp!

Post by aleksander_sk »

Jeg har nylig hatt min scooter (Peugeot Speedfight) inne til rep. hos en privatperson. Han har fikset en del ting, men en ting han ikke fant ut av var noe som gjør at scooteren kveles om ikke med en gang en starter å kjøre, så i hvertfall etter ca. 300 til 400m.

Det han imidlertidig fortalte, og det som skjer er at når en lener scooteren mot den ene siden, så får scooteren tilbake turtall og går videre (en liten stund). Selvsagt er ikke dette en brukendes metode i Bergen sentrum, så jeg trenger litt hjelp og pekepinn på hva som kan være problemet. Jeg er ikke villig til å levere scooteren inn til f.eks. Ride eller lignende pga. at det blir dyrere enn gleden av å ha scooter, så om det fins noen i området rundt Bergen (gjerne nord for Bergen) som har mulighet til å fikse problemet, kan jeg gjerne betale litt for det.
mekkern
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."

Re: Scooteren kveler seg, trenger hjelp!

Post by mekkern »

er nok litt bøss i flottør nåla...sjekk at det renner skikkelig i bensinslangen..hvis ikke er det et filter i krana eller lignende.som er tett...
Post Reply