MC utstyr på biltema
Re: MC utstyr på biltema
Tja, jeg har sett billige støtter som bøyer seg, i tillegg til dårlige patenter for feste til trådsneller. Mange av oss løfter sykkelen opp alene, og da er det greit å få justert bredden én gang, og låst den i denne posisjonen. Hadde en billigstøtte før som jeg solgte nettopp fordi den skle frem og tilbake når jeg holdt på.
En depostøtte er ikke bare en depostøtte ettersom det finnes mange der ute som ikke kan låses i en gitt bredde, og i tillegg laget i en fei så de bøyer seg. Materialvalg og tjukkelse er av betydning...
En depostøtte er ikke bare en depostøtte ettersom det finnes mange der ute som ikke kan låses i en gitt bredde, og i tillegg laget i en fei så de bøyer seg. Materialvalg og tjukkelse er av betydning...
Biltemastøtta fungerer ihvertfall fett.
-
Jada, jada, jeg vet du hater alt som er billig generellt og biltema spesiellt.Gixxerman wrote:Tja, jeg har sett billige støtter som bøyer seg, i tillegg til dårlige patenter for feste til trådsneller. Mange av oss løfter sykkelen opp alene, og da er det greit å få justert bredden én gang, og låst den i denne posisjonen. Hadde en billigstøtte før som jeg solgte nettopp fordi den skle frem og tilbake når jeg holdt på.
Personlig har jeg depotstøtter kjøpt av en ungutt på anderstorp som lagde støtter på fritiden og solgte dem for en billig penge.
Justerbare og låsbare bak, både for trådsnelle og vanlig løfte haker. Foran av typen "løfte i styrekrone". Ca 5 år gamle og fungerer fortsatt utmerket.
Bare så det er sagt igjen: Depotstøtter er veldig enkelt og billig å lage gode. At du har kjøpt noen som er laget av kinesere som aldri har sett noe større enn en moped og med gummi står gir ikke noe mål på på forskjellen mellom billige og dyre depotstøtter. Bare bevis på at alt går ann å fucke opp om man er klossete nok.
- MowZ
- MC: BMW S1000RR 14'
x:Yamaha YZF-R1 03'
x:Honda CBR 600F4 2000 modell
x:Vespa pk 50 xl
Honda replica 230ccm cross
Pocketbike 50 ccm - Location: Drammen
da har jeg kjøpt depotstøtte fra biltema, funker som bare det! Holder sykkelen rett, oppe og stødig. Hva mer skal man forvente? Skal bare lakke den sort 

BMW S1000RR, Simply the best!
- KristianW
- MC: Honda VFR 800 2012
Suzuki GSR 600A K7 (SOLGT) - Location: Oslo
En kollega av meg som kjøpte denne. Han er tydeligvis veldig fornøyd.Cheron wrote:Noen som har testet regndressen? Var å tittet på den i går. Er i 3M materiele/produsent, så vil jo tro at den ikke er HELT ubrukelig til å koste 399 kr.. Noen som har testet?
--
Kristian
Kristian
Jeg prøvde å få den på meg utenpå kjøretøyet. Ble varmt til slutt, og da var kranglet jeg med beskytterene som lå på knærene.
Hadde sikkert fått den på dersom dressen min var litt mindre og ikke satt så løst som den gjør.
Hadde sikkert fått den på dersom dressen min var litt mindre og ikke satt så løst som den gjør.
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
Jeg testa regndressen på lørdag.
Så ut som en forvokst barnehageunge, men den holdt meg god og tørr
Regndressen var litt stor, så skulle ønske de hadde en størrelse mindre, men sånn praktisk har det o ingenting å si.
Likte ikke hanskene, de hadde litt for dårlig grep.
Så ut som en forvokst barnehageunge, men den holdt meg god og tørr

Regndressen var litt stor, så skulle ønske de hadde en størrelse mindre, men sånn praktisk har det o ingenting å si.
Likte ikke hanskene, de hadde litt for dårlig grep.
- stizzen
- MC: 2stk. Honda cb 125 1973
Yamaha TZR125R 1992 - Location: Porsgrunn
Jeg har hatt den depotstøtta i ca en uke nå, og sykkelen står støtt som et fjell. Angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte den og ikke en til 1000MowZ wrote:da har jeg kjøpt depotstøtte fra biltema, funker som bare det! Holder sykkelen rett, oppe og stødig. Hva mer skal man forvente? Skal bare lakke den sort

Yamaha TZR125R Belgarda 1992
-
Jeg har kjøpt regndressen fra biltema .. Størrelse Large og vi får se hvordan dette funker .
Prisen var vel ikke ille ..399,00
Men jeg relativ skeptisk til resten av utstyret. Og jeg hadde trolig ikke kjøpt noe annet der bortsett fra hjelm kanskje .
Men jeg relativ skeptisk til resten av utstyret. Og jeg hadde trolig ikke kjøpt noe annet der bortsett fra hjelm kanskje .
Det er vel heller et bevis på at det er lett å lage, om man har kunnskapen, og tilgangen, og til egne preferanser.Babelfisken wrote:Jada, jada, jeg vet du hater alt som er billig generellt og biltema spesiellt.Gixxerman wrote:Tja, jeg har sett billige støtter som bøyer seg, i tillegg til dårlige patenter for feste til trådsneller. Mange av oss løfter sykkelen opp alene, og da er det greit å få justert bredden én gang, og låst den i denne posisjonen. Hadde en billigstøtte før som jeg solgte nettopp fordi den skle frem og tilbake når jeg holdt på.
Personlig har jeg depotstøtter kjøpt av en ungutt på anderstorp som lagde støtter på fritiden og solgte dem for en billig penge.
Justerbare og låsbare bak, både for trådsnelle og vanlig løfte haker. Foran av typen "løfte i styrekrone". Ca 5 år gamle og fungerer fortsatt utmerket.
Bare så det er sagt igjen: Depotstøtter er veldig enkelt og billig å lage gode. At du har kjøpt noen som er laget av kinesere som aldri har sett noe større enn en moped og med gummi står gir ikke noe mål på på forskjellen mellom billige og dyre depotstøtter. Bare bevis på at alt går ann å fucke opp om man er klossete nok.
Billig er ofte lik kjappe snarveier... Har ikke sagt at alt som er billig er drit, det bare ofte er slik...
Er det ikke akkurat hjelmen det er verdt å legge litt penger i da? Det er den eneste beskyttelsen hodet har mot sammenstøt...Sparrrowhawk wrote:Jeg har kjøpt regndressen fra biltema .. Størrelse Large og vi får se hvordan dette funker .
Den plasthjelmen der til en 500lapp hjelper ikke mye...
Kjører en Honda VTR, lever og ånder for V-twin! 

Og det utsagnet baserer du på....? Er hjelmen godkjent så er den godkjent og skal dermed gjøre en like god basisjobb som andre hjelmer etter samme godkjenningsstandard. Men du har gjerne dokumentasjon på noe annet?Cursio wrote:[klippe]
Den plasthjelmen der til en 500lapp hjelper ikke mye...
Må si at jeg for min del er rimelig lei av at alt som koster det gule ut av øynene lovprises som det eneste brukbare og at rimeligere produkter - og de som kjøper dem - skal trakkes konsekvent ned i driten og stemples som ubrukelig og av dårlig kvalitet.

At det er sammenheng mellom pris og kvalitet er udiskutabelt i det man aksepterer at man med begrepet kvalitet forholder seg til hva som forventes av produktet i forhold til hva produktet innfrir. Å hevde at noe som er rimelig pr. definisjon er av "dårlig kvalitet" er like meningsløst og feil som å hevde at noe som er kostbart er av "god kvalitet". Har man en blyant til kr 2,50 kan man ikke uten videre si at en blyant til kr. 25,- er av bedre kvalitet dersom begge blyantene både skriver og varer like lenge.
En av grunnene til at bla. MC-deler og tilbehør er så forb*** dyrt her til lands tror jeg rett og slett er at vi forbrukere - som de sauene vi er - nettopp er lettlurte nok til å tro at jo mer vi betaler jo bedre er varen. Dette har handelsstanden forlengst forstått og ettersom de selvsagt vil tjene penger nytter de anledningen til å sette prisene slik de vil.
Mvh
Geir
Yamaha XJ900 Diversion -95
Kawasaki Z650SR -81 (prosjekt)
"Hvis du tror du er ferdig utlært, er du ikke utlært, men ferdig."
Geir
Yamaha XJ900 Diversion -95
Kawasaki Z650SR -81 (prosjekt)
"Hvis du tror du er ferdig utlært, er du ikke utlært, men ferdig."
-
- MC: Moto Guzzi 1000 SP3, Moto Guzzi V65TT, Moto Guzzi EV1100 California (snart) m/sidevogn, Moto Guzzi 750 Breva, KTM 690 Enduro m/ rallykit,
Jeg tror faktisk Biltema-hjelmene er fiber, gitt...Cursio wrote:Den plasthjelmen der til en 500lapp hjelper ikke mye...