Joachim wrote:Flotte sykler! Var rett og slett litt klasse over "store-burgen" :smt023
Jeg må si jeg har sans for folk som deg, som tørr å være annerledes og gå sine egne veier. Stå på

Jeg velger sykler ut i fra egne lyster og behov, men jeg har interesser som ingen andre her på forumet ser ut til å ha, og hittil har jeg ikke sett en eneste 650 burger i Asker og Bærum (og hittil ikke i Oslo og heller ikke på turer ned til Tjøme og Sandefjord. Heller ikke på turene nedover i Østfold eller i Sverige), og på alle turene mine hittil, og det er bra

Det er en stor nedtur å kjøre det samme som naboen, men den enkle veien ville være å handle en CBR600, Fazer eller Bandit, men det er MC'er som alle har. Man rendyrker sin egen stil, men alt i alt er burgern etter nøye testing og 1500-2000 km kjørt på litt over 1 uke det aller beste jeg har hatt av alt - til sammen. Jeg kan knapt tenke meg en bedre tohjuling til turbruk, annet enn en Goldwing. Jeg kjørte om "kapp" med en kamerat på CBR 600 på svingete veier, og jeg hadde ingen problemer med å følge med ham. Burgern har veldig lavt tyngdepunkt, noe som gjør at den svinger som bare det. Variatorsystemet utnytter de begrensede antall hester det tross alt er på en fin måte, og motoren er nydelig. Det er fokus på bunndrag og dreiemoment i denne børsa her, og den trekker veldig godt alt fra 3000 rpm, og trekker hardt fra 5000 rpm. Jeg greier å kjøre ned mot 0.41 liter mila i 100 km/h (hvis jeg holder den under 4000 rpm, er den veldig økonomisk. I 80 bruker den 0.39 liter mila, og det er ikke dårlig. Hvis man derimot bruker HK, så går måleren kraftig oppover), og har vært oppe i 0.65 når jeg virkelig pumper på i 150-180 km/h (og akser aggressivt ut av alle svinger), så det er fart så det holder. Det eneste spektakulære er at gummiputa til støtta bakerst forsvant en dag jeg lå LANGT over fartsgrensen fra Moss - Asker, og siden har jeg ikke sett noe til den. Har nå montert festet for Givi-baggasjeboksen, så det blir fint på tur

Det at vindskjermen kan heves er utrolig nyttig på motorveien og i voldsomt regnvær, og jeg kjenner at trykket bakover på hodet forsvinner når jeg kjører opp vindskjermen og jeg sitter vindstille og behagelig der mens jeg cruiser bortover i venstrefeltet
Denne saken her skal jeg garantert ha til jeg blir gammel og det ikke er kompresjon igjen, og eventuelt handler jeg noe ved siden av. Den er temmelig vedlikeholdsfri, og det eneste som er pes er å ventiljustere, siden jeg da må av med radiatoren osv. Ellers er variatorreima fra Audi RS4, og er meningen å holde livet ut, så den får jeg nok aldri slitt ut. Egentlig kan jeg ikke se hva det skulle være. Burgern er alt i ett. Det er den beste tursykkelen jeg har hatt, den mest praktiske i byen, den mest økonomiske, den mest high tech, og min første twin

Den er litt som en BMW M3: Det er biler som kjører fortere, og det er biler som har mer komfort, men kombinasjonen er vanskelig å slå. Aksen er veldig god opp til 140 og bestandig like bra, og man slipper å lete etter krefter ved å gire ned. Her er det full pupp fra start, og ut fra krysset vinner man nesten uansett

Bedre komfort og lastemuligheter enn på en 650 Burgman må du vel over i Goldwing-klassen for å finne. Det hører med til historien at han som solgte sykkelen til han som eide den før meg skulle ha seg Goldwing, og det sier vel sitt
Veldig fornøyd