Tung MC for liten jente ..Trenger forslag?

Prat om tung MC.
Baron von Waffel
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom

Re: Tung MC for liten jente ..Trenger forslag?

Post by Baron von Waffel »

Sparrrowhawk wrote:Suzuki GSX-650F .Men hvem selger suzuki i oslo området?
Du har i hvert fall Best of Bikes på Skøyen og MC-Oslo i Grenseveien. Best of Bikes er eid av importøren og har vel bare Suzuki såvidt jeg vet. MC-Oslo selger flere merker. Det betyr i mitt hode at det er bredere sykkelvalgskompetanse tilgjengelig hos selgerne.

(Flere på forumet her jobber hos disse butikkene, men de er flinke til å ikke blande jobb og forumdeltakelse. \:D/ =D> )
Last edited by Baron von Waffel on 14 Aug 2008 15:13, edited 1 time in total.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Gixxerman

Post by Gixxerman »

MC-Oslo har den sykkelen som demosykkel også. Har prøvd den selv ved flere annledninger, og den er helt utmerket :)
Galilee
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo

Post by Galilee »

Sparrrowhawk wrote:Halloen MC-folk ..

Så spørsmålet er ; Hva slags sykkel er passende for en som er 170cm høy og veier 55 kg?
Buell i en eller annen utførelse? Definitivt anderledes motorsykkler, og med ganske lav salhøyde.

Ducati Monster? Burde ihvertfall tilfredsstille kravene til utseende. Det er vel noen på forumet under 170cm som kjører sånn en.

Begge disse har litt andre forsikringer enn typiske 'R' sykler (men det blir likevel VELDIG individuelt), og begge har nok av motor.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
bandit
MC: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird

Post by bandit »

Kanskje litt på siden, men en kompis som er 172 høy kjører YZF1000 ThunderAce (145hk). Det går fint i forhold til høyden hans, og han er ikke spesielt lang i beina heller. Den sykkelen er jo 10 år gammel da, og koster ca halvparten av 120.000kr, men da har man jo litt penger til overs den dagen man tryner og må skifte ut noen kåpedeler. ThunderCat (600ccm) er jo også grei dersom 1000ccm blir i drøyeste laget.

Opp med hånda alle som IKKE tryna minst en gang i løpet av de første 3 årene på MC.. ;-) (Ja, jeg vet det er noen som ikke har tryna, men det er unntaket)
'05 Honda CBR 1000RR

X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
Baron von Waffel

bandit wrote:Kanskje litt på siden, men en kompis som er 172 høy kjører YZF1000 ThunderAce (145hk). Det går fint i forhold til høyden hans, og han er ikke spesielt lang i beina heller. Den sykkelen er jo 10 år gammel da, og koster ca halvparten av 120.000kr, men da har man jo litt penger til overs den dagen man tryner og må skifte ut noen kåpedeler. ThunderCat (600ccm) er jo også grei dersom 1000ccm blir i drøyeste laget.

Opp med hånda alle som IKKE tryna minst en gang i løpet av de første 3 årene på MC.. ;-) (Ja, jeg vet det er noen som ikke har tryna, men det er unntaket)
Tryning ordnet jeg allerede i min ungdom, med moped. Håper det holder. for jeg har ikke lyst til å oppleve skikkelig tryning med tung sykkel. Ellers er vi nok litt off topic nå.
På hjul med
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
bandit

Post by bandit »

Mjaa, ikke så veldig OT egentlig. Det er jo tross alt ikke dumt å ha i bakhodet at det er en viss fare for at man velter i løpet av de første par åra, og sånn sett kan det være lurt å kjøpe en litt rimelig første-sykkel 8)
'05 Honda CBR 1000RR

Baron von Waffel

Ja. Og / eller sette på sopper og veltebøyler.
På hjul med
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Sparrrowhawk

Post by Sparrrowhawk »

Spør du meg ..Så er det reinspikka idioti å kjøpe seg kraftig sykkel uten å ha særlig med erfaring ..

Og ja hun kommer sikkert til å velte/tryne . Og det er ekstremt irriterende å ødelegge en splitter ny sykkel til 120 000 kr-

Som jeg har nevnt tidligere i tråden; Ninja 250r hadde vært den perfekte sykkelen for henne . Ja den er kanskje ikke like "kul" og ser ut som en moped . Og man får sikkert ikke noe street cred fra hardcore R-folk ,men det er bra utgangspunkt og man kan oppgradere etterhvert.
bandit

Post by bandit »

SV650 er jo fin da. Ganske lav, ikke spesielt sprek, grei forsikring.. Og den er jo ikke stygg å se på heller :lol:
Last edited by bandit on 15 Aug 2008 08:17, edited 1 time in total.
'05 Honda CBR 1000RR

BomBom
MC: Kawasaki Ninja 250R

Post by BomBom »

Sparrrowhawk wrote: Ja den er kanskje ikke like "kul" og ser ut som en moped
:smt021
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

Sparrrowhawk wrote:Spør du meg ..Så er det reinspikka idioti å kjøpe seg kraftig sykkel uten å ha særlig med erfaring ..
Spør du meg så er det renspikka idioti å komme med en slik uttalelse!
Jeg kjøpte meg kraftig og forholdsvis tung sykkel med en gang og jeg har enda ikke vært i bakken (bank i bordet)

Der finnes masse modeller som kan passe denne jenta utmerket, men ho bør prøvesitte de. Da først ser ho om dette er noe som kan passe henne.
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
bandit

Post by bandit »

Vel vel, det er delte meninger om dette. Men la oss ikke havne alt for Off Topic her.. 8)

Hun som skal kjøpe sykkel burde heller prøvekjørt en haug med sykler og ta en avgjørelse ut fra det,
i stedet for at vi på forumet skal fortelle henne hva som funker og ikke funker :roll:
'05 Honda CBR 1000RR

Ulvinnen
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km

Post by Ulvinnen »

bandit wrote:Vel vel, det er delte meninger om dette. Men la oss ikke havne alt for Off Topic her.. 8)

Hun som skal kjøpe sykkel burde heller prøvekjørt en haug med sykler og ta en avgjørelse ut fra det,
i stedet for at vi på forumet skal fortelle henne hva som funker og ikke funker :roll:
Rent bortsett fra at hun bare kan prøvesitte dem, siden hun ikke har lappen enda.

Men jeg gjorde tilsvarende. Fikk tips om mc-er som kunne passe meg, og prøvesatt dem. Selv om jeg ikke kunne prøvekjøre, fikk jeg eliminert mange ut fra størrelsen. F.eks trodde jeg at Banditen til Småkjeltringen ville være perfekt for meg, helt til jeg oppdaget at jeg ikke klarte å rette den opp fra støtten. (Følte meg ikke særlig sterk da, nei!) Da var det en lettelse å få prøvesitte Brevaen til SoloTwin, og se at den var mulig å håndtere. Jeg var innom mange merker før jeg tok en beslutning.

Men jeg er glad for at jeg da ikke ble frarådd å kjøpe helt ny mc. Jeg har ikke angret på at jeg kjøpte min helt ny, det var en fantastisk følelse :D
meitemark
MC: Yamaha Fazer 600 1998

Post by meitemark »

http://www.buell.com/en_us/bikes/street/XB12Scg/

Buell Lightning XB12Scg. Dette er en god sykkel, se filmer ifra nettet etc.
Bimma
MC: 2008 BMW F800ST

Post by Bimma »

Hvorfor gå til anskaffelse av helt ny sykkel når hun er nybegynner? Den første sesongen vil det utvilsomt (bevisst eller ubevisst) ligge i bakhodet hennes at hun vil være redd for å legge ned sykkelen og få skader på den. Og det er jo lite hyggelig hvis slikt skjer med en ny sykkel. [-( . Dette vil igjen kunne resultere i at hun kan bli engstelig for å gi seg i kast med større utfordringer, som igjen vil gjøre at hun trenger lenger tid på å bli en god mc-fører :-k.

Så mitt råd vil være å kjøpe en rimelig sykkel som førstegangssykkel, og gyve løs på alle nye utfordringer med senkede skuldre og masse glede \:D/. Med en høyde på 170 er mulighetene for å finne en passende sykkel mange! :D

Jeg ønsker henne lykke til i jakten på drømmesykkelen ;-)
BLOGGEN MIN ligger her: http://blogg.mc-tourer.com/#home

Kjørt 2008: 24.539 km
Kjørt 2009: 17.300 km
Kjørt 2010: 17.889 km

Livet består av øyeblikk - nyt dem !
Post Reply