Vinterlagring
- kekePower
- MC: Suzuki GSR 600 K6
Prosjekt: Devil slip-ons, K&N, Div styling - Location: Bærums Verk
Vinterlagring
Hei og hopp.
Hva gjør dere når sesongen er over og parkerer sykkelen for vinteren?
Bytter olje?
Tar ut batteriet?
Legger over presenning?
Leverer den inn hos noen andre?
Noe annet?
Jeg er helt fersk og kan ingenting. Alle svar tas imot med stor takk.
Hva gjør dere når sesongen er over og parkerer sykkelen for vinteren?
Bytter olje?
Tar ut batteriet?
Legger over presenning?
Leverer den inn hos noen andre?
Noe annet?
Jeg er helt fersk og kan ingenting. Alle svar tas imot med stor takk.
- supermons
- Administrator
- MC: Suzuki GSX750
Re: Vinterlagring
Litt tidlig å tenke på vinterlagring i august?
Sjekk denne HowTo-tråden for mange tips. Hvis du søker litt på forumet finner du mange tråder som handler om vinterlagring. Eller så kan du jo bare trille sykkelen inn til noen som tilbyr vinterlagring, og la dem ta seg av det.
Sjekk denne HowTo-tråden for mange tips. Hvis du søker litt på forumet finner du mange tråder som handler om vinterlagring. Eller så kan du jo bare trille sykkelen inn til noen som tilbyr vinterlagring, og la dem ta seg av det.
- kekePower
Vet at det er tidlig, men jeg liker å være forberedtdemons wrote:Litt tidlig å tenke på vinterlagring i august?

Tusen takk for svar.
- Baron von Waffel
- MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Hvis du har plass og lyst - gjør opplaget selv. Hvis ikke - opplag og service hos forhandler. Det siste er min løsning.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
-
- MC: *Selges*
KTM 690 DUKE III 2008
*Selges*
Prosjekt:
Triumph Tiger Cub 200 1957
Kjørt i 1985-2008- 0km
Jeg merker at jeg blir deprimert og litt sur av at du begynner å ta opp dette nå! Fy deg!
- kekePower
Du får nyte kjøringa i regnet så lenge som muligmathfjeld wrote:Jeg merker at jeg blir deprimert og litt sur av at du begynner å ta opp dette nå! Fy deg!

Det kan jo hende det kommer noen dager med sol også. Heh...
Uanz... Sorry!
-
- MC: *Selges*
KTM 690 DUKE III 2008
*Selges*
Prosjekt:
Triumph Tiger Cub 200 1957
Kjørt i 1985-2008- 0km
Det gjør jeg også! Regn er dog bedre enn snø! Skal innrømme at det skal bli litt deilig å få sykkelen i deler så jeg får vasket den å bygd meg ny eksos!
- kekePower
Har planer om å få kjøpt inn Devil Slip-ons pluss diverse småting i løpet av vinteren. Skal også få juica den litt opp på verkstedet. 10% på bunn og 15% på topp. Tror det kan gjøre underverker 
Toppboks skal også på'n selv om jeg ikke liker det, så skjønner jeg det praktiske med å ha en sånn en.
Lurer også på om jeg skal kjøpe ny sadel. Fant en jævlig fin en fra England.

http://gsr600.co.uk/ og http://banditmania.co.uk har mange flotte deler

Toppboks skal også på'n selv om jeg ikke liker det, så skjønner jeg det praktiske med å ha en sånn en.
Lurer også på om jeg skal kjøpe ny sadel. Fant en jævlig fin en fra England.

http://gsr600.co.uk/ og http://banditmania.co.uk har mange flotte deler

-
- MC: Yamaha FZ6S 2004mod
akkurat da jeg skulle søke etter tråder om vinterlagring så står denne tråden på toppen av forumet.. God timing kaller jeg slikt
Kan noen annbefale en Yamaha-forhandler(eller noen med meget god peil på Yamaha) i Oslo-området som tilbyr vinterlagring?'
Jeg har ikke noe sted som sykkelen kan stå på vinteren så jeg må finne noen som tilbyr vinterlagrin mot betaling. Grunnen til at jeg vil ha den lagret hos noen med peiling på Yamaha er at da kan jeg slå de 2 berømte fluene i en smekk og få service på den før våren også

Kan noen annbefale en Yamaha-forhandler(eller noen med meget god peil på Yamaha) i Oslo-området som tilbyr vinterlagring?'
Jeg har ikke noe sted som sykkelen kan stå på vinteren så jeg må finne noen som tilbyr vinterlagrin mot betaling. Grunnen til at jeg vil ha den lagret hos noen med peiling på Yamaha er at da kan jeg slå de 2 berømte fluene i en smekk og få service på den før våren også

Fizzeren er her! Me happy, me very happy!
Jeg tror at jeg må ha den vinterlagret hjemme , kan ikke tenke meg tanken på å ikke se sykkelen på nesten et halvt år
Må ut å kikke på den , ta på den , sitte på den og drømme om sommer og sol.
Men vinterlagringstips er alltid greit å få , service hos merkeverksted taes uansett før sykkelen skal skal ut av vinterdvalen på ordentlig.

Må ut å kikke på den , ta på den , sitte på den og drømme om sommer og sol.
Men vinterlagringstips er alltid greit å få , service hos merkeverksted taes uansett før sykkelen skal skal ut av vinterdvalen på ordentlig.
BMW R1200GS 2007
X-Harley Davidson XL 1200 C 105th Annivesary Edition
X-Honda CBR 600F2
X-Kawa ZX 10
X-Kawa GPX 750R x 2 stk.
X-Yamaha RD 80
X-Harley Davidson XL 1200 C 105th Annivesary Edition
X-Honda CBR 600F2
X-Kawa ZX 10
X-Kawa GPX 750R x 2 stk.
X-Yamaha RD 80
- Jeanette
- Administrator
- MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S - Location: Oslo
Yamaha Vinterbro og Oslo Yamaha Center (Jeco) på Karihaugen/Visperud er de to største (og såvidt jeg vet eneste) Yamaha-forhandlerne i Oslo. Selv kjøpte jeg sykkelen min på Vinterbro og har stort sett alltid fått god service der, mens jeg vil fraråde deg å bruke Jeco. Brukte dem på vinterlagring sist vinter, og de fikk et par jobber av meg samtidig, noe som endte opp med en hel masse styr og mas. Anbefales IKKE!Darth MToffy wrote:Kan noen annbefale en Yamaha-forhandler(eller noen med meget god peil på Yamaha) i Oslo-området som tilbyr vinterlagring?
Last edited by Jeanette on 14 Aug 2008 18:39, edited 1 time in total.
-
- MC: Yamaha FZ6S 2004mod
Notert! Takk for tips.Jeanette wrote:Yamaha Vinterbro og Oslo Yamaha Center (Jeco) på Karihaugen/Visperud er de to største (og såvidt jeg vet eneste) Yamaha-forhandlerne i Oslo. Selv kjøpte jeg sykkelen min på Vinterbro og har stort sett alltid fått god service der, mens jeg vil fraråde deg å bruke Jeco. Brukte dem på vinterlagring sist vinter, og de fikk et par jobber av meg samtidig, noe som endte opp med en hel masse styr og mas. Anbefales IKKE!Darth MToffy wrote:Kan noen annbefale en Yamaha-forhandler(eller noen med meget god peil på Yamaha) i Oslo-området som tilbyr vinterlagring?
Fizzeren er her! Me happy, me very happy!
AR Tuning http://www.1881.no/Partner/Startsiden/K ... &vs=1&qt=8Darth MToffy wrote:Notert! Takk for tips.Jeanette wrote:Yamaha Vinterbro og Oslo Yamaha Center (Jeco) på Karihaugen/Visperud er de to største (og såvidt jeg vet eneste) Yamaha-forhandlerne i Oslo. Selv kjøpte jeg sykkelen min på Vinterbro og har stort sett alltid fått god service der, mens jeg vil fraråde deg å bruke Jeco. Brukte dem på vinterlagring sist vinter, og de fikk et par jobber av meg samtidig, noe som endte opp med en hel masse styr og mas. Anbefales IKKE!Darth MToffy wrote:Kan noen annbefale en Yamaha-forhandler(eller noen med meget god peil på Yamaha) i Oslo-området som tilbyr vinterlagring?
Som ligger ved Ski er en en som både tar service og vinterlagring.Anbefales.
Hadde vinterlagring/service hos Jeco nå i vinter. VELDIG sikker på at det var siste gang.