Så til mitt problem:
Jeg har en Derbi Atlantis City 50cc (2005 mod). Oljelampen lyser nå, selv om oljetanken er halvfull. Jeg har kun brukt olje av samme merke, som var anbefalt av forhandler. Oljelampen lyser ikke konstant, men etter litt kjøring indikerer den. Da jeg fylte på foreleden sluttet den å lyse, men etter 2 måneder har det begynt å markere etter noe kjøring igjen. Min antagelse (lov å ikke le) var at et filter er i ferd med å tette seg i "olje-løpet", eventuelt at det er kommet skitt i oljen som gjør at gjennomrenningen blir redusert. Forrige Service var for et drøyt år siden.
Har dere noen tips om grunn til dette og eventuelt tiltak jeg selv kan iverksette?
Mitt forhandlerverksted mener det er oljemåleren som er deffekt og vil jeg skal bestille time for å skifte denne.
Hva er en rimelig pris å betale for noe slikt? (antar dette ikke er noen jobb for en amatør som meg)
Om verksted er eneste mulighet for å få skikk på problemet:
Kan noen anbefale rimelige og greie verksted i Oslo?
En annen mulighet er salvsagt å la være å skrifte indikatormåler, men da må jeg leve med usikkerheten om det faktisk er det som er galt. I verste fall ender jeg opp med en herpet motor fordi den ikke får smøring i form av olje.
Håper på gode tips og svar på mine spørsmål.
Mvh
Oskar