Erfaringer med netthandel (USA)

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Post Reply
Gixxer4life
Posts: 14
Joined: 18 Aug 2008 20:27
MC: 2005 Yamaha R6
Location: Trondheim

Erfaringer med netthandel (USA)

Post by Gixxer4life »

Heisann!

Vurderer å kjøpe en hel pakke med kjøreutstyr fra USA,
2-delt skinndress, Kjøresko og Hansker..

Tenker på å kjøpe fra Knedraggers.com, de virker jo veldig seriøse og skikklige da. Men har lest litt på amerikanske forum om at de skal ha lang leveringstid til tider, men de har visstnok fantastisk service da!

Eller bør jeg handle hos sportbiketrackgear.com, som visstnok skal være billigere, ha kortere leveringtid og de også fantastisk service.. (men vet ikke hvor seriøs de virker da)

Er det noen her som har handlet fra over dammen? hvordan gikk dette for dere?
og om andre vet av noen andre nettsteder som kan være verdt å ta en kikk på, så for all del si ifra =)

I tillegg vurderer jeg å kjøpe hjelm i usa også, siden det er så mye billigere... men hvordan blir det da å kjøre med en hjelm som bare er DOT-merket? med tanke på forsikring ifb med en eventuell ulykke?

Jeg er 186 høy, og 70 kilo... (jada, flaggstang!) men lurer på om jeg skal ha str 52? eller kanskje 54? eller jakke i 52 og bukse i 54? hva mener dere om dette?
Er litt usikker da det er første gang jeg skal kjøpe kjøreutstyr, og i tillegg første gang jeg skal handle for en slik sum i utlandet :roll:
2005 Yamaha R6
Lots of Carbon - Flushmount front signals - Led taillight with integrated signals - Pazzo shorty levers - Evotech sliders - Solo seat cowl - Leovince sbk slipon - Bohemian racing rearsets -
User avatar
KiM
Posts: 1898
Joined: 02 Jul 2008 19:38
MC: Honda CBR 600F 99mod
Location: Bergen

Re: Erfaringer med netthandel (USA)

Post by KiM »

Erfaringsmessig så prøver jeg klær før jeg kjøper de. Jeg bruker L/XL vanligvis, men det nye kjøreutstyret mitt, der måtte jeg ha str XXXL :-k Forstå det den som kan [-(
ingen KiM, ingen kos
User avatar
Furre
Posts: 518
Joined: 26 Apr 2005 12:40
MC: MV Agusta F4
Location: Oslo

Re: Erfaringer med netthandel (USA)

Post by Furre »

Gixxer4life wrote:Heisann!

Vurderer å kjøpe en hel pakke med kjøreutstyr fra USA,
2-delt skinndress, Kjøresko og Hansker..

Tenker på å kjøpe fra Knedraggers.com, de virker jo veldig seriøse og skikklige da. Men har lest litt på amerikanske forum om at de skal ha lang leveringstid til tider, men de har visstnok fantastisk service da!

Eller bør jeg handle hos sportbiketrackgear.com, som visstnok skal være billigere, ha kortere leveringtid og de også fantastisk service.. (men vet ikke hvor seriøs de virker da)

Er det noen her som har handlet fra over dammen? hvordan gikk dette for dere?
og om andre vet av noen andre nettsteder som kan være verdt å ta en kikk på, så for all del si ifra =)

I tillegg vurderer jeg å kjøpe hjelm i usa også, siden det er så mye billigere... men hvordan blir det da å kjøre med en hjelm som bare er DOT-merket? med tanke på forsikring ifb med en eventuell ulykke?

Jeg er 186 høy, og 70 kilo... (jada, flaggstang!) men lurer på om jeg skal ha str 52? eller kanskje 54? eller jakke i 52 og bukse i 54? hva mener dere om dette?
Er litt usikker da det er første gang jeg skal kjøpe kjøreutstyr, og i tillegg første gang jeg skal handle for en slik sum i utlandet :roll:
Er selv en flaggstang, veier 2 kg mer enn deg bare, samme høyde, så en 52 vil passe deg, er litt forskjell på størrele fra levrandør til levrandør, men det er ikke mye etter hva jeg har erfart. Kneedraggers er en god side, dog du kan kun kjøpe ting over 600$ med vanlig bank-kort, da må du til banken å overføre. (kun ved første bestilling)

Prøv også http://www.1tail.com , minst like seriøse som kneedraggers.
User avatar
Desmo-Dude
Posts: 916
Joined: 28 Jun 2005 00:12
MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721

Re: Erfaringer med netthandel (USA)

Post by Desmo-Dude »

Størrelse 52 hos en produsent er ikke alltid samme størrelse hos en annen produsent.Bestem deg for et merke,dra i en norsk butikk og prøv,og dra hjem og bestil på nettet :)
2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
User avatar
bandit
Posts: 1039
Joined: 24 Oct 2005 14:11
MC: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird
Location: Bergen

Re: Erfaringer med netthandel (USA)

Post by bandit »

Desmo-Dude wrote:Størrelse 52 hos en produsent er ikke alltid samme størrelse hos en annen produsent.Bestem deg for et merke,dra i en norsk butikk og prøv,og dra hjem og bestil på nettet :)
+1 ;-)
'05 Honda CBR 1000RR

X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
Post Reply