Bilen min "stært"- Nesten!

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Post Reply
PerTore
MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant

Bilen min "stært"- Nesten!

Post by PerTore »

Må få lov til og skryte litt av meg selv og fruen nå.. Har lekt litt politi og røver i dag.

Historien begynner slik:

Fruen fikk en SMS i dag fra en kvinnelig bekjent om at hun ville ta seg en tur. Vi kjenner jenta godt og visste at hun var litt "på tur", men tenkte at hun hadde godt av litt "stimuli" fra en kjernesunn familie. ;-)

Etter litt så vi henne komme gående nede på veien med en gutt. Hun kommer alene opp innkjørsla og kommer inn. Vi står etpar minutter og prater, og jeg hører plutselig min Audi S6 blir startet opp. Det går et sekund før jeg skjønner noen ting, men da ser jeg igjennom kjøkkenvinduet at det sitter en fyr i bilen. Jeg hever meg ut i sokkelesten idet fyren har rygget tilbake litt for og snu. Når han skal kjøre fremover, får han øye på meg der jeg nesten ligger over panseret med horn i panna og ild ut nesa :evil: . Fyren skvetter til og kveler heldigvis bilen i det han skal ta av gårde. Jeg får rivi opp førerdøra, dratt fyren ut, og satt meg på han. Gir han tydelig beskjed om hva som skjer hvis han rører en muskel. Han er totalt nedsnødd, og gjør som jeg sier. Fruen henter lange strips til meg, og fyren blir bakbundet som en nyfanget oksekalv. Onkel blå blir tilkalt, og arriverer 10 min. senere. "Næmmen ligger du dær, a, N*** O**?" Kaller opp sentralen og gir personalia, inkl. personnummeret til kalven som han har på husken. DA er du virkelig "en kjenning av politiet", eller? Bytter ut plast med stål og tar han med. Undertegnende får skryt og kudos for "Godt Jobba". Stripsinga nevnes ikke med et ord i rapporten. Ikke en skramme på min kjære Audi.

Nå er det definitivt totalt slutt på og la bilen stå med nøkla i. Har allerede bolta fast alt jeg eier og har, og en illsint rabies pittbull er hentet fra kennelen til HA. AK-47 er ladet med hullspiss, miner utlagt. :smt067 Gøy på Landet!
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!

Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
MowZ
MC: BMW S1000RR 14'
x:Yamaha YZF-R1 03'
x:Honda CBR 600F4 2000 modell
x:Vespa pk 50 xl
Honda replica 230ccm cross
Pocketbike 50 ccm

Re: Bilen min "stært"- Nesten!

Post by MowZ »

ååå, utrolig bra. må være digg å sitte på en som prøver og stjele kjøretøyet ditt. i alle fall en s6 :D bra gjort!
BMW S1000RR, Simply the best!
PerTore
MC: 1997 Kawa ZX6R Ninja
1995 Audi S6 Stv. Solgt
2006 Audi A6 2,7Q Avant

Post by PerTore »

Må ærlig innrømme at det var digg, ja. Det er 2. gangen noen prøver seg på den. Første gang, var det alarmen som skremte de, fra en pendlerparkering i Hokksund. Ingenting borte, kun en dørlås. Tror S6'en gjerne vil bo hos oss, jeg :lol:
Let the good times roll.
Livet det er Kawa-grønt!

Min rallyblogg: http://pertoresblogg.blogspot.com/
kenna650
MC: Suzuki SV-650.

Post by kenna650 »

Hoho... Konge.

Hadde 95 S6 i 3 år, solgte i våres, men det var alltid en bekymring. Den hadde vært nøkkelstjålet en gang før jeg kjøpte den og vet at disse er attraktive. Jeg tror jeg var litt små paranoid, jeg hadde full DEFA pakke med DEFA silent alarm. Der får du sms hvis alarmen blir aktivert + at du har mulighet til å sende sms til bilen for å skru på en styrestrømimpuls. Feks et strømpuls for å aktivere airbag, eller skru av hovedtenninga :D + Sporingsmodul.

En S6 hører hjemme hos en entusiast, ikke en bankraner.
Suzuki SV650S

--------
Racing in monaco, is like driving a helicopter in your bedroom. - R. Schumacher
kenna650

Post by kenna650 »

Sorry, ikke meninga å kuppe tråden din. Kom over denne:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/08/07/542925.html

kjedelig.
Suzuki SV650S

--------
maelling
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)

Post by maelling »

kenna650 wrote:Hoho... Konge.
jeg hadde full DEFA pakke med DEFA silent alarm. Der får du sms hvis alarmen blir aktivert + at du har mulighet til å sende sms til bilen for å skru på en styrestrømimpuls. Feks et strømpuls for å aktivere airbag, eller skru av hovedtenninga :D + Sporingsmodul.
Denne alarmen må være det stiligste som er om man kan bare blåse opp airbag'en mens vedkommende stikker unna :D Stor fare for at både bil og tyv havner i grøfta, men å skru av tenninga er jo fenomenalt :) Hadde jeg hatt en dyrere bil, så skulle jeg hatt en slik en selv :)

Ellers er vel Audi S6 den perfekte getawaybilen, så ikke rart de er populære å stjele, selv om det har dukket opp en del andre gode "bankranerbiler" de siste årene. De er muligens lette å stjele også med tanke på dørpirking og tjuvkobling ?
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
kenna650

Post by kenna650 »

Desverre er det visst meget lett ettersom jeg har blitt fortalt av tidligere eiere og offere som har blitt utsatt for liknende. Skal ikke gå inn på detaljer her, hehe.

Viktigste var at det gikk bra og at bilen er der den hører hjemme :D
Suzuki SV650S

--------
neptyr

Post by neptyr »

Rask prosess på Biltyver og MC-tyver, av med hånda!
erazar
MC: 08mod yamaha r6
x 98mod suzuki gsxr 750
x 84mod suzuki rg 250

Post by erazar »

fantastisk historie! bedre ordning går det vel nesten ikke an å få til :) kudos fra meg også!
Always remember that you are unique, just like everybody else.
Post Reply