Nokia N95 8GB - WLAN tilkobling
-
- MC: x: 98' Kawasaki Ninja ZX6R, 97´Kawasaki ZX9R, 98´Honda VTR1000, 85´Suzuki GSX750ES "bobber", 08´Kawasaki Z1000 & 09´Honda CB1000R
Nokia N95 8GB - WLAN tilkobling
Hei!
Kjøpte meg i dag en N95 8GB..
Kjempe telefon som kan anbefales(så langt).
Men har ett lite problem; Når jeg skal koble meg opp på internett hjemme i huset(som har passord og sånn) så får jeg beskjed om å oppgi WEP-kode..
Så litt i bruksanvisningen, men fant ingenting om det der.. Er det noen som har vært borti det her, og veit hva som skal gjøres?
På forhånd takk!
Alex
Kjøpte meg i dag en N95 8GB..
Kjempe telefon som kan anbefales(så langt).
Men har ett lite problem; Når jeg skal koble meg opp på internett hjemme i huset(som har passord og sånn) så får jeg beskjed om å oppgi WEP-kode..
Så litt i bruksanvisningen, men fant ingenting om det der.. Er det noen som har vært borti det her, og veit hva som skal gjøres?
På forhånd takk!
Alex
Re: Nokia N95 8GB - WLAN tilkobling
wlan står for wireless Lan (trådløst nettverk)
Wep er kryptering
Sitat:
A WEP key is a security code used on some WiFi networks. WEP keys allow a group of devices on a local network (such as a home network) to exchange encoded messages with each other while hiding the contents of the messages from easy viewing by outsiders.
Hvis dere har trådløst nettverk, burde koden ligge på den trådløse routeren. Hvis det er mannlig medlem der hjemme som har satt opp dette så kjenner han til den
Søkte litt rundt og fant dette. veit ikke om det kan hjelpe deg
Wep er kryptering
Sitat:
A WEP key is a security code used on some WiFi networks. WEP keys allow a group of devices on a local network (such as a home network) to exchange encoded messages with each other while hiding the contents of the messages from easy viewing by outsiders.
Hvis dere har trådløst nettverk, burde koden ligge på den trådløse routeren. Hvis det er mannlig medlem der hjemme som har satt opp dette så kjenner han til den
Søkte litt rundt og fant dette. veit ikke om det kan hjelpe deg

-
- MC: x: 98' Kawasaki Ninja ZX6R, 97´Kawasaki ZX9R, 98´Honda VTR1000, 85´Suzuki GSX750ES "bobber", 08´Kawasaki Z1000 & 09´Honda CB1000R
Jo takk for di, men det hjelper nok ikke så mye tror jeg 
Ser det at den finner nettverket, men når det skal kobles til så skal den ha den wep saken og den er på 5 tegn.. Så det er nok ikke passordet..
Eller står det wep en plass på routeren?

Ser det at den finner nettverket, men når det skal kobles til så skal den ha den wep saken og den er på 5 tegn.. Så det er nok ikke passordet..
Eller står det wep en plass på routeren?
Du søker etter nettverk på telefonen, finner nettverket ditt og logger deg inn med passordet til hjemmenettverket ditt?
- Bare Marte -
-
Var ikke slik gitt..
Skulle ha en WEP nøkkel først på 5 tegn(som jeg så etter på pc systemet men ikke fant.. får høre med en butikk i morra..
Skulle ha en WEP nøkkel først på 5 tegn(som jeg så etter på pc systemet men ikke fant.. får høre med en butikk i morra..

- supermons
- Administrator
- MC: Suzuki GSX750
Ikke passordet for å logge på routeren, men "WLAN-passordet". Logg inn på routeren for å forandre det, ligger under kryptering/WEP eller lignende.
Har logget meg på jobbens WLAN mange ganger med min E65, lett som bare det.
Har logget meg på jobbens WLAN mange ganger med min E65, lett som bare det.
-
- MC: *Selges*
KTM 690 DUKE III 2008
*Selges*
Prosjekt:
Triumph Tiger Cub 200 1957
Kjørt i 1985-2008- 0km
Hadde selv N95 og N95 8GB før jeg gikk over til Appel sin iPhone. Har ikke hatt noe problem med noen av de 3 med å gå inn på wlan. Når du får beskjed om å oppgi wep så må du ha wep`n, enkelt å greit. Det er det samme som om du skal koble til en vanlig PC. Må dog si at nettleseren på N95 ikke kan måle seg med Safari.
Anbefaler at du laster ned Opera Mobile til den, da blir det bedre, men fremdeles visse mangler.
Lykke til
Anbefaler at du laster ned Opera Mobile til den, da blir det bedre, men fremdeles visse mangler.
Lykke til
- LaR1s
- MC: '06 Yamaha R1 i sort, fulleffekt.
Mods: Puig DB kåpeglass, Clear alternatives LED baklys, Flushmont LED blink foran, Pyramid skiltfeste, Yamaha crash pads - Location: Bergen
Har selv N82 og den logger jeg meg enkelt og greit på nettverket hjemme.
Taster bare inn passordet så er jeg på nett...
Taster bare inn passordet så er jeg på nett...
"Only a motorcyclist understands why a dog sticks his head out of a car window"
Present:
'06 Yamaha R1, Raven
Past:
'07 Honda VFR800ABS, Candy glory red
'03 Suzuki SV650S, Sonic silver
Daglig transport:
'08 Peugeot 407 Coupè, Sort Perla Nera
Også å finne på bike.no....
Present:
'06 Yamaha R1, Raven
Past:
'07 Honda VFR800ABS, Candy glory red
'03 Suzuki SV650S, Sonic silver
Daglig transport:
'08 Peugeot 407 Coupè, Sort Perla Nera
Også å finne på bike.no....
- wind_up_bird
- MC: 08 Kawasaki Ninja 250R
Lappen i boks 25/7-08 :) - Location: Bergen
Du kan ikke finne WEP-nøkkelen på PC'en din eller mobilen. WEP-nøkkelen er et passord som er satt i WLAN-routeren din, og som routeren ber om for at du skal få koble deg til nettverket. Hvis du ikke husker det, kan du logge inn i routeren (via et web-interface, telnet, eller hva som nå måtte funke) og endre WEP-nøkkelen.alexanderyi wrote:Var ikke slik gitt..
Hvis du bruker trådløst nett fra før på en eller flere PC-er i nettverket, så har du nok tastet inn denne koden på et eller annet tidspunkt.
Var ikke klar over at man måtte være mann for å huske et passord.Paiwani wrote: Hvis det er mannlig medlem der hjemme som har satt opp dette så kjenner han til den
Var ikke klar over at man måtte være mann for å huske et passord.[/quote]Paiwani wrote: Hvis det er mannlig medlem der hjemme som har satt opp dette så kjenner han til den
Som sagt kopierte jeg dette fra en annen nettside. Men poenget var at det kanskje var en far i huset som satt opp nettverket eller hva det skulle være som kunne dette? Beklager hvis det hørtes ut som noe annet

- wind_up_bird
- MC: 08 Kawasaki Ninja 250R
Lappen i boks 25/7-08 :) - Location: Bergen
Jeg er bare litt sarkastisk, for ja, det ser jo ut som om noen har ment at hvis noen har satt opp et nettverk, så må det ha vært en mann..Paiwani wrote: Som sagt kopierte jeg dette fra en annen nettside. Men poenget var at det kanskje var en far i huset som satt opp nettverket eller hva det skulle være som kunne dette? Beklager hvis det hørtes ut som noe annet

Verre var det ikke..

Det er noe bull med Nokia og WPA kryptering, om det er det som er satt opp i huset mener jeg å huske.
Om du har koden til nettverket ditt, så kan du følge denne veiledningen om du ikke får koblet til på vanlig måte.
http://www.usit.uio.no/it/wlan/nokia/nokia.html
Om du har koden til nettverket ditt, så kan du følge denne veiledningen om du ikke får koblet til på vanlig måte.
http://www.usit.uio.no/it/wlan/nokia/nokia.html
Last edited by neptyr on 21 Aug 2008 09:05, edited 1 time in total.
Den slapp du billig unna, eller?Paiwani wrote: Hvis det er mannlig medlem der hjemme som har satt opp dette så kjenner han til den