Har kjøpt en container med Baotian scootere og jeg ser at alle scooterne nesten ikke går fremover etter førstegangstarten, etter litt går de litt bedre men ikke mer enn 15-20 km/t.
Her er det helt klart en justering som skal til, men jeg får det ikke til.
Jeg skrur på blandingskruen men hører egentlig ingen forskjell på motoren.
Er det noen her som er kyndige i Akershus(Vestby) området og kunne tenke seg å hjelpe meg litt
mot betaling. Også Oslo, bor på Carl Berner hvor jeg har noen scootere men har lager i Vestby.
Har 40 scootere nå, får 500 i Mars og rundt 100 ATV(Linhai) og mer morro etterhvert.
Men jeg er i startfasen og har ikke millioner på konto så om noen kyndige ville hjelpe meg å justere er jeg
kjempeglad. Jeg betaler, men ikke 890,- pr påbegynt time som et verksted.
Men om du er en ung gutt eller hobbymekaniker som har godt med peiling kan jeg bruke deg til mye senere.
Og det vanker også scootere, mopeder og ATCV(50-700cc) til innkjøpspriser, elller du kan låne demomodeller..
Etterhvert trenger jeg også en servicemedarbeider til mitt eget verksted når ting blir større.
Ta kontakt med meg så kan vi bli enige om noe.
Ta kontakt på mail stian@absnet.no
Stian
Baotian scooter med dårlig axx og trekk-kraft etter første g
- maelling
- MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer) - Location: Asker
Re: Baotian scooter med dårlig axx og trekk-kraft etter første g
Gratulerer som den forhåpentligvis lykkelige eier av snart 540 scootere og 100 ATV'er ?
Har du kontakt med din leverandør, og hvor raskt oppgir de at disse scooterene skal gå ? Hvor raskt skal de gå i normal stand etter eventuell innkjøring (forutsatt?) ? Om scooterene ikke er i stand til å komme opp i hastighetene som er oppgitt, kan det være tale om en mangel ved varen(e) du bør ta opp med leverandøren din. Det virker noe pussig at de ikke går raskere, siden en ny scooter normalt gir full pupp fra start. Er det forutsatt at du som kunde skal justere disse inn optimalt ? Var det en del av vilkårene? Men, det kan for all del være justeringer, men det er påfallende at alle går like treigt. Hvis det er snakk om "Innkjøring", burde du da ta en av scooterne på en real langtur og se om den "løsner" (dersom det er meningen at de skal "løsne" og gå i f.eks 45 km/h etter en innkjøringsperiode, men der det ikke er forutsatt justeringer fra din side i følge din kjøpsavtale, bør du ta dette opp med din leverandør. Da bør de i allefall dekke dine kostnader ved å få justert inn scooterene (avhjelp)). Men, jeg er ingen mekaniker, men muligens det finnes noen som kan hjelpe deg. Men, det høres ut som den hjelpen du i allefall trenger mest er av juridisk art om du etter eventuelle justeringer (som bør være forutsatt i din kjøpsavtale, hvis ikke kan det også her være snakk om mangler) ikke får fart på noen av dem, såfremt de er ment å kunne gå raskere enn 15-20 km/h. Dersom du aldri får fart på dem, og det du har fått levert ikke står i nærheten av spesifikasjonene i din kjøpsavtale med leverandør, kan det være tale om en vesentlig mangel som gir grunnlag for heving. Men, spørs litt på rettstilstanden i det landet du har handlet disse scooterene fra hvorvidt du kommer fram med dine krav. Lykke til i allefall 

Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)
Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE