Heisann!
Jeg er relativt fersk på forumet, men har etterhvert lurket litt rundt i korridorene og lest en del her... og dette virker som et såpass hyggelig og inkluderende sted at jeg nesten må delta litt selv også, nå som MC-interessen min begynner å blusse opp.

Litt om meg: jeg er en halvsvensk 78-modell som opprinnelig kommer fra grensetraktene i Hedmark (Magnor, hvis det sier noen noe). Bor i Grorud-dalen i Oslo, hvor jeg koser meg med samboeren min og ei lita strålende datter på 8 mnd. Jeg jobber med å utvikle programvare for mobiltelefoner, og når jeg har litt tid til overs fra å være pappa så går det i kampsport, film, bøker og spill.
Så var det dette med MC-interessen... Jeg har ikke hatt noe spesielt forhold til det før. Men for et år siden startet jeg i ny jobb nær Helsfyr. Jeg går dit fra tbane-stoppen på Hasle hver dag. Noen som da kan gjette seg til hvilken sjappe jeg passerer på vei til jobb? Blikkene bort på syklene utenfor MCOslo har etterhvert blitt lenger og lenger, for å si det sånn. Jeg har rasjonalisert med "jeg kan jo skrelle av en del reisetid til jobb og trening hvis jeg har sykkel! Fornuftig fornuftig min gode mann!"... men spørs om det ikke er en liten guttedrøm som har ligget og ulmet en stund. Enten det eller 30-års krise, haha!

Og når det gjelder hva slags sykkel man har lyst på: jeg tenkte faktisk i utgangspunktet kanskje bare være forsiktig og fornuftig og starte med en 125cc til surring fra og til jobb og trening... men min kjære har satt foten ned! "Den skal kunne brukes til langtur og den skal være komfortabel å være eksosrype på!" (hennes ord). Så der fikk jeg vite hvor skapet står, gitt! Får vel bare begynne å orientere meg litt på markedet for brukte tungsykler. Vi er typiske etableringsfase-foreldre så motorsykkel er ikke øverst i budsjettet, men vi får se hvordan det går etterhvert...
Så nå har jeg bestemt meg for å sette igang med å ta lappen. Teorikurs-oppstart midt i august hos Tempo Trafikkskole, og så tar jeg så mye jeg rekker av obligatorisk og kjøretimer før sesongsslutt. Har også ei veninne som tar det parallellt med meg - hun er lei av å bare sitte bak på sykkelen til mannen sin. Så vi kjører litt fellesstudium og gjensidig peptalk fremover - kjekt!
Skal vel holde hardt å få tatt lappen før vinteren, men jeg tar det som det kommer. Foreløpig bruker jeg iallfall denne forum-bloggen til dagbok/logg for "Thomas sitt A-sertifikat-prosjekt", samt litt inntrykk av trafikkskolen jeg bruker. Det kan jo være interessant for andre potensielle kjøreskolekunder også.