honda mtx går tregere enn rullator

Prat om moped & scooter.
Post Reply
oddkirka
MC: Honda CBR125 05=)

honda mtx går tregere enn rullator

Post by oddkirka »

heey. trenger noe tips..

min honda mtx hadde godt med trim.
80cc sylinder+20mm dellorto gasser+gianelli anlegg hele veien. ca orginal dreving. den gjorde 90 på sletta.

men nu er sylindern død. så har sotte på den orginale sylindern. +helt nye stempelringer.

har kjørt den litt.. mens vi monterte sylindern så helte fadern neddi motorolje i veivhuset eller ka det heter..
sykkeln starta litt vanskeli i starten. etterhvert så starta den ganske lett faktisk.

sykkeln har blitt kjørt ca 30km med sylindern. den går som et dass! mopeden greier 40 på sletta maksimalt. å rundt 10 på speedometeret opp en slakk bakke som æ grei 100 med lettsykkeln.

har jo 20mm forgassern på. det er litt greit bunndrag. men visst du står å ruser sykkeln så går han bare opp til 6000k etter 5-8 sek. så går han opp til 9000k så går den ned igjen. det skjer når du har full hendel.

noen tips ??? :-k :-k
-E.Everett
megvell
MC: honda mtx sh årsmodelll kommer senere
partner invalidemoped

Re: honda mtx går tregere enn rullator

Post by megvell »

du må sette på den orginale forgasseren eller stille inn den andre feilen er at mopeden får formye bensin eller er forgasseren tett
Capa
MC: Suzuki SMX
- bitte litt trim
- ble stjælt, men på repp. nå.

Post by Capa »

Hvis forgasseren er tett så tar du den ut og opp, blåser den gjennom alle dyser og evt. la forgasseren ligge i et bad med et eller annet løsemiddel. At forgasseren er tett gir jo ikke noe logisk løsning etter det du har fortalt, så trokke det er det!

Det du har forandret på er sylinderen, hvis denne funker så problemet kan være bensintilførselen som nevnt. Det du kan gjøre for å sjekke er som jeg skrev, rense forgasseren... du kan dyse den ned og prøve, men husk at du fortsatt har på effektanlegg! Evt. skifte til en mindre forgasser hvis du har det tilgjengelig!

Hvis dette ikke stemmer ville jeg gjettet på at sylinderen er synderen.

By the way, sjekk pluggen og luftfilteret. Er pluggen helt jævlig kan jo kanskje det bidra en god del!?

:)
Hahaha, den var morsom, ikke sant?! xD
Jeg er tidligere "Hahaha"!
oddkirka
MC: Honda CBR125 05=)

Post by oddkirka »

takker for svar =)... fant ut at det var stempelringan som va førr små... bestillte nytt stempel til malossien. å den gikk godt =)..

men nu e sykkeln totalt dead :P
-E.Everett
Post Reply