Kjøre på Bane....?

Prat om lett MC.
CBR - power
Posts: 81
Joined: 31 Jan 2008 08:42
MC: CBR 125R 2006

Ser bare en grønn flekk i bakspeilet, tror det er en Kawa xD
Location: Notodden

Kjøre på Bane....?

Post by CBR - power »

Hei

Er det mulig å kjøre på bane med en gatesykkel som er skilta og sånt? Må du ha en Lisens? eller, åssen er det a?...

Hadde vært utrolig moro å kjørt på bane, og vist åssen du skal legge deg ned på sykker'n... 8)


Takk for Svar! =D>
Honda CBR 125R Værsting på 2 Hjul
meitemark
Posts: 136
Joined: 01 May 2007 15:51
MC: Yamaha Fazer 600 1998

Re: Kjøre på Bane....?

Post by meitemark »

Ja du kan fint kjøre på bane med sykkelen din, med skilt på.

Evt hvis du vil kan du jo skru det av ?.
Banekjøring for min del er kun oppvarming for sesongen, øve på skikkelig kjøring eller konkuranse.

Kjør på bane, spessielt med 125cc.
CBR - power
Posts: 81
Joined: 31 Jan 2008 08:42
MC: CBR 125R 2006

Ser bare en grønn flekk i bakspeilet, tror det er en Kawa xD
Location: Notodden

Re: Kjøre på Bane....?

Post by CBR - power »

Okey, takk for svar

Har du noen Baner som jeg kan kjøre på?

Bor i Telemark
Honda CBR 125R Værsting på 2 Hjul
User avatar
LinnSurion
Posts: 614
Joined: 26 Apr 2005 15:20

Re: Kjøre på Bane....?

Post by LinnSurion »

I Kongsberg er den en stor gocart-bane man kan kjøre på med 125cc. Man kan ikke kjøre så fort, men man får masse trening på å kjøre svinger og man blir bedre kjent med sykkelen sin. Veit ikke helt hvordan det er å komme der som privat person, jeg var der sammen med et kjørekurs.
"I have many skills"
Nothing says "I love you" like a dorullnisse
CBR - power
Posts: 81
Joined: 31 Jan 2008 08:42
MC: CBR 125R 2006

Ser bare en grønn flekk i bakspeilet, tror det er en Kawa xD
Location: Notodden

Re: Kjøre på Bane....?

Post by CBR - power »

Oki,

Takk for Svar!
Honda CBR 125R Værsting på 2 Hjul
Gixxerman

Re: Kjøre på Bane....?

Post by Gixxerman »

Rudskogen eller Vålerbanen...
User avatar
O_o
Posts: 950
Joined: 26 Aug 2007 12:17

Re: Kjøre på Bane....?

Post by O_o »

Er egentlig utrolig dårlig at det bare finnes et par baner på østlandet :smt019 Det hadde vært mye bedre om ungdom og uerfarne kunne få trent seg på å kjøre på et lukket og "ufarlig" sted. Dette tror jeg også kunne ha hindret en del uforsvarlig "råkjøring" balndt ungdom, som skaper noen småfarlige situasjoner i trafikken. Og utforkjøring er en veldig vanlig "ungdomsulykke", da mange ikke vet hvor krappe svinger bilen/mc'en klarer. I tillegg til den menneskelige siden, tror jeg staten alt i alt taper mye penger på dette, for ulykker med hardt skadde, eller drepte, koster enorme summer.
CBR - power
Posts: 81
Joined: 31 Jan 2008 08:42
MC: CBR 125R 2006

Ser bare en grønn flekk i bakspeilet, tror det er en Kawa xD
Location: Notodden

Re: Kjøre på Bane....?

Post by CBR - power »

O_o wrote:Er egentlig utrolig dårlig at det bare finnes et par baner på østlandet :smt019 Det hadde vært mye bedre om ungdom og uerfarne kunne få trent seg på å kjøre på et lukket og "ufarlig" sted. Dette tror jeg også kunne ha hindret en del uforsvarlig "råkjøring" balndt ungdom, som skaper noen småfarlige situasjoner i trafikken. Og utforkjøring er en veldig vanlig "ungdomsulykke", da mange ikke vet hvor krappe svinger bilen/mc'en klarer. I tillegg til den menneskelige siden, tror jeg staten alt i alt taper mye penger på dette, for ulykker med hardt skadde, eller drepte, koster enorme summer.


Skulle vært flere baner på Østlandet, og det skulle vært Flere Tilbuder til å forbrede kjøringa di! Det er helt riktig detta her, =D> hvorfor kan bare ikke noen skjøønne detta a tru.. Betaler gjerne penger for å gjøre kjøringa bedre, eller å fordype kjøringa mi.

De som har hatt lappen i kanskje 3mnd tror de er verdensmestere, men de er jo ikke det, de har ikke lært alt enda.. du lærer noe stadig vett.
Honda CBR 125R Værsting på 2 Hjul
CBR - power
Posts: 81
Joined: 31 Jan 2008 08:42
MC: CBR 125R 2006

Ser bare en grønn flekk i bakspeilet, tror det er en Kawa xD
Location: Notodden

Re: Kjøre på Bane....?

Post by CBR - power »

Gixxerman wrote:Rudskogen eller Vålerbanen...

Må man ha Lisens for å kjøre på disse banene? og hvor kan jeg få tak i lisensen?

HVor er Vålerbanen?
Honda CBR 125R Værsting på 2 Hjul
User avatar
O_o
Posts: 950
Joined: 26 Aug 2007 12:17

Re: Kjøre på Bane....?

Post by O_o »

CBR - power wrote:Skulle vært flere baner på Østlandet
Tja, var ikke akkurat det jeg mente :roll: Hva med noen baner andre steder først? Det kan gjerne være massevis av baner på østlandet også, men i dag er det ingen ordentlige baner andre steder i landet som jeg vet om. Dermed er det temmelig uaktuellt for majoriteten i Norge å kjøre på bane, ikke mange gidder kjøre 50 mil+++ for å kjøre på bane ;-)
User avatar
wind_up_bird
Posts: 134
Joined: 25 Apr 2008 12:22
MC: 08 Kawasaki Ninja 250R
Lappen i boks 25/7-08 :)
Location: Bergen

Re: Kjøre på Bane....?

Post by wind_up_bird »

O_o wrote:
CBR - power wrote:Skulle vært flere baner på Østlandet
Tja, var ikke akkurat det jeg mente :roll: Hva med noen baner andre steder først? Det kan gjerne være massevis av baner på østlandet også, men i dag er det ingen ordentlige baner andre steder i landet som jeg vet om. Dermed er det temmelig uaktuellt for majoriteten i Norge å kjøre på bane, ikke mange gidder kjøre 50 mil+++ for å kjøre på bane ;-)
Det er jo arctic circle da, i Rana.. Det er og litt i lengste laget å dra for de fleste.. :)
CBR - power
Posts: 81
Joined: 31 Jan 2008 08:42
MC: CBR 125R 2006

Ser bare en grønn flekk i bakspeilet, tror det er en Kawa xD
Location: Notodden

Re: Kjøre på Bane....?

Post by CBR - power »

Stemmer

hvor lenge holder dem oppe på Rudskogen eller Vålerbanen a?

Noen som har peiiling på det?

Trenger jeg ha Lisens for å ta en Drop I ?

Takk for Svar =D>
Honda CBR 125R Værsting på 2 Hjul
Wilson
Posts: 170
Joined: 19 Jul 2008 02:45
MC: Yamaha YZF 125 R Midnight Black 09!
Location: Sandnes

Re: Kjøre på Bane....?

Post by Wilson »

Her i Rogalang holder dem på med å bygge ut en kjørebane for trafikk, er ikke klar før leenge..
Men her hvor jeg bor er det noen mil til en bane, å den er selvsagt gokart! men det er fårsøvidt greit, krappe svinger! har lært endel der

Selv har jeg ikke noe lisens får å kjøre, vet ikke om jeg kjører "ulovlig" men hvordan reagerer forsikrinsselskapet på dette på ett eventuelt fall ?
CBR - power
Posts: 81
Joined: 31 Jan 2008 08:42
MC: CBR 125R 2006

Ser bare en grønn flekk i bakspeilet, tror det er en Kawa xD
Location: Notodden

Re: Kjøre på Bane....?

Post by CBR - power »

Wilson wrote:Her i Rogalang holder dem på med å bygge ut en kjørebane for trafikk, er ikke klar før leenge..
Men her hvor jeg bor er det noen mil til en bane, å den er selvsagt gokart! men det er fårsøvidt greit, krappe svinger! har lært endel der

Selv har jeg ikke noe lisens får å kjøre, vet ikke om jeg kjører "ulovlig" men hvordan reagerer forsikrinsselskapet på dette på ett eventuelt fall ?

Har lest at hvis du har forsikringen i orden og bruker ordnetlig kjøredress, så får du penger av de.. men veit ikke helt jeg :-k

Hvor i Rogaland e dette a?
Honda CBR 125R Værsting på 2 Hjul
R6-freak
Posts: 1422
Joined: 19 May 2007 20:09
MC: Ingen
Location: Byåsen, Trondheim

Re: Kjøre på Bane....?

Post by R6-freak »

Her i midt-norge er det jo ikke en jævla bane.. :o
Å dere sitter å klager over at dere har bare et par stykker? hehe
x: 01 Yamaha YZF - R6
x: 03 Honda NSR - 125

Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008

Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
Post Reply