Hvilken Lett MC passer for meg?
Re: Hvilken Lett MC passer for meg?
oddkirka to små spørsmål. hadde den effektanlegg/sikring? og hvorfor?
Burde funke greit for meg også da.. Så bare noen bilder på nettet av en person som kjørte den, og da virket sykkelen veldig liten i forhold til fyren - så bare litt rart ut... Men tror nok det må bli Honda CBR eller en annen 4-takter til under 30k, forslag?oddkirka wrote:har hatt cbr i snart et år. har kjørt den snart 5000km.
er ca 1.77 høg, den fungerer helt fint =)
eneste feilen æ har hatt er at radiatoren sprakk. når æ så nøye på det så ser æ at forrige eier har brukt stålplast for å tett den;P
nu er det til min personlighet. æ har testa en derbi gpr. særriøst. det er den verste sykkeln æ har testet:P
Paiwani, det er bare min personlighet
.
det var en 50ccm. det står 70ccm sylinder + masse tjafs. den gjør over 100km/t:P
sykkeln er microskopisk. den virka større når du kjør

det var en 50ccm. det står 70ccm sylinder + masse tjafs. den gjør over 100km/t:P
sykkeln er microskopisk. den virka større når du kjør

-E.Everett
Du kan jo ikke sammenligne en 125 med 50cc da. mikroskopisk, og jeg som trodde du kjørte cbr?
Kan jo slenge med dekkdimensjon på derbi gpr 50 vs cbr 125
GPR:
Fordekk: 100/80-17
Bakdekk: 130/70-17
CBR:
Fordekk: 80/90P17
Bakdekk: 100/80P17
Hvem var det som var mikroskopisK?
Kan jo slenge med dekkdimensjon på derbi gpr 50 vs cbr 125
GPR:
Fordekk: 100/80-17
Bakdekk: 130/70-17
CBR:
Fordekk: 80/90P17
Bakdekk: 100/80P17
Hvem var det som var mikroskopisK?
Last edited by Paiwani on 28 Aug 2008 23:18, edited 1 time in total.
125cc er jo ikke akkurat det samme som 40cc, såååå.. 

uff.. du misforsto denne "
sykkeln er microskopisk. den virka større når du kjør" det sa han andre fyren om at det så litt rart ut at cbr'en va mindre enn en person elns.. cbr'en er liten^^
grunnen til at æ ikje liker derbi er at den føles så tung ut:P
btw. dekkdimensjonen på min cbr er:
har 100 å 130 dekk på cbr'en..
sykkeln er microskopisk. den virka større når du kjør" det sa han andre fyren om at det så litt rart ut at cbr'en va mindre enn en person elns.. cbr'en er liten^^
grunnen til at æ ikje liker derbi er at den føles så tung ut:P
btw. dekkdimensjonen på min cbr er:
har 100 å 130 dekk på cbr'en..
-E.Everett
-
- MC: x: 98' Kawasaki Ninja ZX6R, 97´Kawasaki ZX9R, 98´Honda VTR1000, 85´Suzuki GSX750ES "bobber", 08´Kawasaki Z1000 & 09´Honda CB1000R
CBR er egentlig en kjempesykkel med alt for små dekk...
Men i det øyeblikket en får på litt breiere dekk og slikt så har det blitt mye finere..
Det som også er fint er jo 5 års garanti
Men i det øyeblikket en får på litt breiere dekk og slikt så har det blitt mye finere..
Det som også er fint er jo 5 års garanti

Amund: Tror den er litt for dyr. 30k tror jeg er en mer realistisk pris for meg.
Et lite spørsmål:
Jeg har forstått det slik at girene på en MC er plassert slik:
6
5
4
3
2
N
1
Betyr det, at når dere begynner å kjøre (i 1. gir) og skal gire opp til 2. gir, girer dere egentlig først opp til N og så opp til 2? Og det samme gjelder når dere skal ned fra 2. gir til 1. gir, så presser dere gir"spaken" ned 2 ganger?
Et lite spørsmål:
6
5
4
3
2
N
1
Betyr det, at når dere begynner å kjøre (i 1. gir) og skal gire opp til 2. gir, girer dere egentlig først opp til N og så opp til 2? Og det samme gjelder når dere skal ned fra 2. gir til 1. gir, så presser dere gir"spaken" ned 2 ganger?
- wind_up_bird
- MC: 08 Kawasaki Ninja 250R
Lappen i boks 25/7-08 :) - Location: Bergen
Listen din er riktig, men fri/N ligger midt mellom 1 og 2, slik at hvis du girer som vanlig (som mellom 2 og 3, eller noe annet) så girer du f.eks fra 1 til 2 (bare en gang borti giret altså). Du må være litt forsiktig på foten for at den skal gå i fri, og da er det et hakk midt mellom 1 og 2.MCamatør wrote:Amund: Tror den er litt for dyr. 30k tror jeg er en mer realistisk pris for meg.
Et lite spørsmål:
6
5
4
3
2
N
1
Ja, det gjør det. N Ligger midt mellom 1. og 2. gir, så du skal bare så vidt dra den litt opp (evt. ned), ikke helt til den stopper. Dersom du drar den helt opp når den står i 1. gir, vil du komme til 2. Drar du omtrent halvveis og slipper, vil du komme til N. (Og omvendt når du girer ned). Dette har irritert meg littegrann, da skolesykkelen må dras høyere enn min egen sykkel, så jeg har derfor klønet litt med å treffe etter å ha kjøt min sykkel. Skulle gi gass ut av et lyskryss, men da jeg girte traff jeg først N, og da var plutselig ikke aksen så bra lengreMCamatør wrote:Amund: Betyr det, at når dere begynner å kjøre (i 1. gir) og skal gire opp til 2. gir, girer dere egentlig først opp til N og så opp til 2? Og det samme gjelder når dere skal ned fra 2. gir til 1. gir, så presser dere gir"spaken" ned 2 ganger?

EDIT: For sein

Åja, så det er et halvt gir mellom 1 og 2, som er fri (N)?
Ja, men du girer fra 1. til 2. med én bevegelse.
Ok, da skjønner jeg!
Takk for hjelp!
Takk for hjelp!