Dette er jo et greit utgangspunkt, som er på sin plass da uthenging av enkeltpersoner ikke bør være noe mål i seg selv. Men det er jo liten tvil om at tråden traff både AJ og Bimma ganske ettertrykkelig. Det synes jeg er bra, da det kanskje kan gi grunnlag for noen refleksjoner, det er vel definitivt de som også har mest å reflektere over i denne sammenheng.Shortybebeh wrote: Men for guds skyld, dette er ikke "heng ut AJ"-tråden, den er myntet på flere, og alle burde tenke litt over det som diskuteres her synes jeg...!
Jeg sier kanskje, da de begge har valgt å trekke seg fra denne tråden,
AJ_Twin wrote:Uansett, jeg kommer ikke til å delta videre i denne diskusjonstråden.
Jeg hiver meg heller på sykker'n og tar meg en lengre tur.
Været her ute er aldeles strålende akkurat nå
det ble kanskje litt for mange sannheter, og de er jo beundringsverdig samstemte?Bimma wrote:Nå er uansett siste ord skrevet herfra i denne tråden, nå har jeg viktigere ting å ta meg til. Kjøre sykkel f.eks. ......??![]()
![]()
Både AJ og Bimma stiller seg jo begge ganske uforstående til at de kan ha sagt noe galt, og det som er sagt er jo sagt i "beste mening" til enhver tid.
La oss se litt på hva som er skrevet, først AJ (det er klippet litt ned, men ikke endret i innhold). Det starter med et middels krasst innlegg (til AJ å være), og følges opp med avledninger og dårlig skjult kritikk av alle som kan føle seg støtt eller uenig i måten han skriver på (måten han uthever enkeltord på er jo også en virkningsfull teknikk) :
AJ_Twin wrote: Hm...![]()
Mulig jeg ikke er helt med her, men hva i all verden har denne kinamaten i et MC-Forum å gjøre![]()
Selv spiser jeg såkalt kinesisk pepperbiff på Harestua Kro når jeg tar en pause i MC kjøringen og driter i om maten er ekte kinesisk eller ikke. Maten er god! Ferdig med det. Og etter å ha spist farer jeg fornøyd videre på sykker'n med bredt glis i hjelmen
AJ_Twin wrote:Så, så... bare rolig nå![]()
Ingen grunn til miste kontrollen...
Her går AJ først ut med et direkte angrep på at andre på forumet kan tillate seg å omtale noe som ikke er direkte MC-relatert. "Tilfeldigvis" kommer dette direkte påfølgende Ulvinnens innlegg, noe som forøvrig føyer seg pent inn i et mønster.AJ_Twin wrote:Vel, vel... en smule hårsåre og kanskje også en smule humørløse noen her...![]()
AT AJ selv har gjort Musikktråden (forøvrig en tråd som ikke er MC relatert, og derfor sikkert egentlig burde forbys) fullstendig uleselig for alle som ikke er lidenskapelig opptatt av musikk som har samme lydbilde som en vinkelsliper (personlig hjertesukk, og ingen behøver å være enig) er så sin sak, at han også fullstendig spammer ned tråden med assosiasjonsleken helt på tvers av trådstarters ønsker/innstrukser kan jeg også leve med (selv om jeg synes det fortjener en kommentar). Det jeg synes er ganske uspiselig er at han til stadighet rakker ned på enkeltpersoner med krasse innlegg, og hver gang han får en kommentar tilbake kommer han med rene hersketeknikker som det over. Ja, det er akkurat det det er, rene hersketeknikker som det er skrevet lange avhandlinger om. Teknikker som tidvis omtales i pressen, og svært sjeldent med positivt fortegn.
Dette var bare et eksempel på AJ's måte å skrive på, den som vil kan kikke litt rundt og finne mange andre tilsvarende eksempler. Et annet eksempel er jo hans første innlegg i denne tråden, innlegg nummer tre.
Så litt fra Bimma, hun er ikke så god på rene hersketeknikker, men hun gjør forsøk på å lære:

Jeg stilte Bimma et spørsmål etter dette innlegget (og flere foregående innlegg av samme type) hva det var hun ønsket å oppnå, men det ble dessverre aldri besvart.Bimma wrote:Her kommer et eksempel på ironi:Slike ting syntes også jeg var spennende da jeg var fjortis. Dessverre har barna mine også lagt den alderen bak seg nå, så ingen av dem vil være med heller....Ulvinnen wrote:oppstarten ledet an av politi (som også sperrer av E6 for mc-istene og kobler ut trafikklys) og all oppmerksomheten fra publikum på strekningen Hamar - Minnesund gjør det.Og PR-kåte er ingen av oss, så vi klarer oss fint uten tilskuere.
![]()

Sorry Shortybebeh, her er jeg ikke enig. Måten en person oppfører seg, spesielt når det er blitt et etablert mønster, sier også veldig mye om personen. Hva er vi hvis vi ikke oppfører oss som den vi er? Personer som har denne type oppførsel misliker jeg også som personer, ihvertfall frem til de kan endre sin oppførsel til det bedre.Shortybebeh wrote:Og bare så det er sagt, jeg har INGENTING imot noen av dere som personer og misliker ingen av dere, jeg misliker bare oppførselen deres. To helt forskjellige ting.
Om det gjør at andre misliker meg, så lever jeg godt med det.
Men det er et ubesvart spørsmål som henger i luften her: Hvorfor?
Hva er årsaken til at noen på forumet, med AJ og Bimma som noen strålende eksempler, legger seg etter andre, og gang på ganger øser ut et vell av spydigheter, nedsettende kommentarer og dess like?
Jeg sier som Shortybebeh - Enlighten me !!
Shortybebeh skrev, som jeg innledet med, at dette ikke skulle være "Heng ut AJ tråden", om mitt innlegg gjør at det blir "Heng ut AJ og Bimma tråden", så er ikke det meningen, men jeg kan leve med det - det ville ikke være ufortjent.
Det har ofte vært referert til miljøet på Bike på dette forumet, og at "vi" (hvem nå det er) ikke ønsker slike tilstander på MC-Forumet. Mitt ønske er at AJ, Bimma og andre med tilsvarende behov kan frekventere Bike mer. Dersom du ikke har noe hyggelig å si, så si det på Bike.no.