Det er mest på vått føre at man merker et dekk som er gammelt og har stått noen timer i sola og blitt tørt. På tørt føre er det ofte ikke så veldig merkbart alltid, men kommer man med gamle dekk i en rundkjøring på vått føre f.eks og kommer altfor fort, har jeg ofte opplevd å skli sidelengs, understyre, overstyre og alt mulig. Jeg skifter dekk når jeg ikke lenger tør å kjøre på vått føre lenger, og/eller at kilometerantallet rett og slett tilsier dekkbytte. Det er noe med følelsen av ny gummi

Det er en veldig fin "gummi-følelse" når man glir bortover asfalten, men ta det pent en god stund til du har noen kilometere på dekkene, og ikke gjør som meg og legg ned kneet med full gass som jeg gjorde på 900 RR'en en gang med ny gummi hjem fra forhandler. Jeg har aldri vært så nær ved å tryne noen gang. Da var det full highside og jeg var nær ved å bli kastet av sykkelen

Mvh Martin Ellingsen (
maelling@gmail.com)
Nå:
1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE