Trim på kinesisk scooter

Prat om moped & scooter.
Post Reply
Sonny
MC: Aprilia Rs 125 Replica
2001Mod

Trim på kinesisk scooter

Post by Sonny »

Hei jeg lurte på litt og trenger litt hjelp. Jeg har en 50cc kinesisk scooter i hjemlandet mitt.
skal dit snart på ferie og tenkte at jeg kunne trimme den, vet dere om noe enkelt trim som cdi? eller plombe i potta,
eller om den har plombe eller no i luftfiltere. Er ikke helt sikker på merke men legger det til når jeg finner det ut.
Tenkte på noe trim som ikke koster mye. vil bare at den drar litt bedre=P
Fant ut at scooteren heter MTR 50 QT, hadde vært fint om dere kunne hjelpe meg å finne info om den og eventuelt trim=P
gpjens
MC: Retro Scooter

Re: Trim på kinesisk scooter

Post by gpjens »

Du har sikkert garantert samme som meg, en baotain/tms (og div annet som de kaller samme sykkel fra samme fabrikk). Da kan du nappe ut rosa kabel på cdi-en for å ta bort turtallsperren. Jeg blir nok å gjøre dette selv når jeg har fått kjørt den inn. Sjekk litt på google nøyaktig hvilken kabel som skal ut.. jeg har iallefall funnet ut rosa til nå
rselvaag

Post by rselvaag »

Har en TMS Classic 08, det finnes deler hos Kina Motor, jeg byttet CDI boks, tok bort bolt i forgasser som hindrer forgasser stempel å nå full gass, tok bort lufthindring i luftinntak inne i luftfilter, monterte teflon variator, mutter på veiv, taes enkelt av med lufttrekker, og til sist justerte forgassernål, slik at den får litt mer bensin, husk også 98 oktan, går nå greitt.
yngvar
MC: har en treig tms scooter 50cc

Post by yngvar »

rselvaag wrote:Har en TMS Classic 08, det finnes deler hos Kina Motor, jeg byttet CDI boks, tok bort bolt i forgasser som hindrer forgasser stempel å nå full gass, tok bort lufthindring i luftinntak inne i luftfilter, monterte teflon variator, mutter på veiv, taes enkelt av med lufttrekker, og til sist justerte forgassernål, slik at den får litt mer bensin, husk også 98 oktan, går nå greitt.
hei har samme scooter og lurer på kor den bolten i forgassaren er?har srud ut skruen i topplokket er det den du mener?
yngvar
MC: har en treig tms scooter 50cc

Post by yngvar »

har og en tms classic 08 kan du si noe om kor den bolten i forgassaren er som skal ut?min går dårlig nøkker og går dårlig i bakker den cdien du fikk fra kina motor var det 6 pinner på den?fikkk en derifra i dag og den var sefølgelig 4 pinner ikke 6 :-k
rselvaag

Post by rselvaag »

Til dere : - ja i lokket, det svarte plastlokket som dekker vakuum membranet, husk å tette godt rundt membran om du tar den ut. Husk også å justere ventilene til 0.05mm, dette er viktig. CDI skal har to delte tilkoblinger med 6 kontakter ja, type Chuanl, dvs scooteren til TMS Classic heter Chuanl, og er en stor fabrikk i Kina. Mulig det er hindringer i eksosen også, dette har jeg ikke gjort noe med. Innkjøringen er meget viktig!! Ikke press motoren før du har kjørt iallfall 50 mil, helst 100 mil, vanskelig å unngå, men kjedelig og viktig!Dette er en kopi av Honda, og service hefte finner dere her : http://www.chinesescooterclub.co.uk/tech_docs.htm eller her : http://www.lulu.com/content/1938291
Post Reply