Veivhusventilasjon

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Post Reply
kenny karstensen
MC: Suzuki Rmz 250 04mod

Veivhusventilasjon

Post by kenny karstensen »

Hei.

Har ett stort problem med at det kommer olje ut av veivhusventilasjon.Har byttet stempel+sylinder+ventiltettninger.Men problemet har ikke blitt mindre.Har hørt rykter om at noen motorer ikke har oljepumpe men bruker trykket fra motor.(noe mer vet jeg ikke). Men isåfall hvordan fungerer det viss det ikke er oljepumpe??
mekkern
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."

Re: Veivhusventilasjon

Post by mekkern »

hvordan er ventilasjonen koblet? til luftfilterhus eller hva? :-k

hvis du bare har en slange ut av motor som er åpen vil du få olje ut...aner ikke hvordan det ser ut på sykkelen din...slange fra toppen eller gear eller hva?bilde?
kenny karstensen

Lufteslangen kommer ut ved gear kassen.Blir omentrent bak startkjiken.Syns det kommer mye olje ut selv om det kansje skal gjøre det.Må etterfylle ca 1-2dl etter en halltimes kjøring.Virker også som at det kommer mye mere viss jeg kjører med høyt turtall. Skal prøve å få tatt noen bilder å legge ut.
kenny karstensen

Slangen går i en kveil å så kommer den ned til baksving/linken sammens med de andre slangene.Har montert ei lita flaske med luftehull til slangen så jeg kan følge med hvor mye som kommer.
StenR

Post by StenR »

Dette tror jeg er ganske vanlig på en del crossere. Det skjer som oftest når de står på triangel/sidestøtte og skyldes for mye olje. Vær nøye med oljemengden. Legg oljenivået nærmere min enn max i sikteglasset. Sjekk også at slangen er rutet riktig. Det kan visstnok ha noe å si, uten at jeg har sett eksempler på det selv. Du burde finne plenty av informasjon om dette på crosser fora.
mekkern
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."

Post by mekkern »

og det er viktig at du faktisk HAR rett nivå...at sykkelen står helt rett/vertikalt når du peiler og ikke på ei sidestøtte...
Post Reply