Yamaha YZF-R125 2008

Prat om lett MC.
User avatar
microape
Posts: 217
Joined: 11 Jan 2007 19:36
MC: '97 Suzuki RGV250 SP VJ23

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Post by microape »

Ser utrolig jalla ut med sånt på sykkelen, imo.

Sikkert ikke lovlig å kjøre med, ettersom det er parklys, ikke kjørelys. Men lovlig å ha, ja.
Wilson
Posts: 170
Joined: 19 Jul 2008 02:45
MC: Yamaha YZF 125 R Midnight Black 09!
Location: Sandnes

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Post by Wilson »

Får en gangs skyld enig me microape, blå parklys er JALLA ;D
User avatar
Samiro
Posts: 82
Joined: 30 Jun 2008 23:08
MC: Yamaha Yzf R-125 2008 <3
- Leovince Eksosanlegg
- Nytt Skiltoppheng
- Sølv ventilhetter
- Tankpad
Location: Fredrikstad

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Post by Samiro »

huskeyman wrote:
Samiro wrote:Han rebelrider fyren fikk sin Yzf 143 km/t med større drev... Får du noe forskjell på aksen?det bør være bra..
sykkelen til rebelrider, drar 143 ja, men har ikke noen særlig forskjell på aksen. Aksen er veldig grei egentlig ;)
Er det noe jeg burde gjøre da ? å bytte drev ? vil gjerne at sykkelen skal gå litt fort asså.. 140 - 150 km/t holder.. \:D/ Har på effektanlegg (Leovince) nå, venter på at noen skal få på powercommander og sånn..
Teoriprøve A1: Bestått !
Oppkjøring A1: Bestått !
User avatar
Mogen
Posts: 540
Joined: 28 Jul 2008 15:19
MC: Suzuki GSX-R 750 k9
Location: Bergen, Lindås

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Post by Mogen »

Toppfarten vert bedre ved bytte av drev.. men du får litt dårligere aks, og du må gire mykje mere siden sykkelen må dra tyngre...
Kristinezm
Posts: 1
Joined: 09 Sep 2008 20:43
MC: intressert i å kjøpe

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Post by Kristinezm »

Er det noen som selger/har kontakter som selger YZF'en? Helst nær bergenområdet!
User avatar
microape
Posts: 217
Joined: 11 Jan 2007 19:36
MC: '97 Suzuki RGV250 SP VJ23

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Post by microape »

Det er tull å dreve opp sånn at sykkelen går 140. For det første vil det ta en evighet å komme opp i den farten, og for det andre er det veldig sannsynlig at sykkelen ikke klarer å dra de høye dreva engang. Dermed blir toppfarten lavere enn tidligere, i tillegg til dass aks. Hvor ofte ligger du i 140 uansett? Det er MYE gøyere å ha en sykkel som klarer 120, men som har god aks. Hadde det vært meg, hadde jeg heller dreva den ned for flising av andre sykler i lav fart.
stifuss
Posts: 10
Joined: 03 Sep 2008 18:58
MC: Aprilia rs 125 2004. fp anlegg, eletrisk eksosventil.

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Post by stifuss »

enig med at det er unødvendig å dreve den for fart. Ihvertfall hvis du har en bakpå. Hvordan går den egentlig med en bakpå orginalt? Har bestilt en yamaha i gul, så monterte de på et effektanlegg som de selger hos forhandler. Akrapovich eller ka det heter tror eg. Gir dette mye effekt?
User avatar
Samiro
Posts: 82
Joined: 30 Jun 2008 23:08
MC: Yamaha Yzf R-125 2008 <3
- Leovince Eksosanlegg
- Nytt Skiltoppheng
- Sølv ventilhetter
- Tankpad
Location: Fredrikstad

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Post by Samiro »

microape wrote:Det er tull å dreve opp sånn at sykkelen går 140. For det første vil det ta en evighet å komme opp i den farten, og for det andre er det veldig sannsynlig at sykkelen ikke klarer å dra de høye dreva engang. Dermed blir toppfarten lavere enn tidligere, i tillegg til dass aks. Hvor ofte ligger du i 140 uansett? Det er MYE gøyere å ha en sykkel som klarer 120, men som har god aks. Hadde det vært meg, hadde jeg heller dreva den ned for flising av andre sykler i lav fart.
Javell da.. bytter ikke drev.. kjøper trim hvis det kommer :D
Teoriprøve A1: Bestått !
Oppkjøring A1: Bestått !
Scotty
Posts: 1199
Joined: 15 Jul 2007 03:38

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Post by Scotty »

Samiro wrote:Javell da.. bytter ikke drev.. kjøper trim hvis det kommer :D
Du skjønner vel at du har en 4 takt? Det kommer ALDRI til å komme noe trim med ytelsesendring slik som på 2 taktere. ALDRI.. så jo lettere du får det klart at du har en 4 takt jo bedre blir det. ;-)
User avatar
slash
Posts: 266
Joined: 15 Oct 2007 13:13
MC: nå: Husqvarna sm125s
trim:cr-syll, v-force innsug, boyesen reed ventiler, fp-eksosanlegg, Tmx 38mm =D
Location: Nesodden,Fagerstrand

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Post by slash »

Som det er sagt 100ganger før her på forumet så er det ikke noe vits å bruke penger på trim.. Det du kan kjøpe hvis du vil ha mer effekt må isåfall være sylinderkit hvor du øker volumet. Helt unødvendig med effektanlegg når det ikke er noe effekt å hente.
Husqvarna sm125s

(X) 07`CBR125R
sindren
Posts: 150
Joined: 02 Sep 2008 16:23
MC: <(^^)>
Location: Førde, Sogn og Fjordane

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Post by sindren »

faen har nettopp kjøpt meg yzf men no har eg lyst på r6 :(
Winner Winner Chicken Dinner

Yamaha Yzf forum: http://www.yamahar125.com/forum/viewforum.php?f=5
User avatar
slash
Posts: 266
Joined: 15 Oct 2007 13:13
MC: nå: Husqvarna sm125s
trim:cr-syll, v-force innsug, boyesen reed ventiler, fp-eksosanlegg, Tmx 38mm =D
Location: Nesodden,Fagerstrand

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Post by slash »

Hehe, du kommer vell ikke noe nærmere R6 i 125cc klassen, en er du gammal nok til å kjøre 600cc da? xD
Husqvarna sm125s

(X) 07`CBR125R
User avatar
microape
Posts: 217
Joined: 11 Jan 2007 19:36
MC: '97 Suzuki RGV250 SP VJ23

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Post by microape »

Du kommer nærmere en R6 ved å kjøpe deg 2 takt. Altså om R6'en ligger foran deg :lol:
User avatar
slash
Posts: 266
Joined: 15 Oct 2007 13:13
MC: nå: Husqvarna sm125s
trim:cr-syll, v-force innsug, boyesen reed ventiler, fp-eksosanlegg, Tmx 38mm =D
Location: Nesodden,Fagerstrand

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Post by slash »

Hahahahahaha :lol:
Husqvarna sm125s

(X) 07`CBR125R
sindren
Posts: 150
Joined: 02 Sep 2008 16:23
MC: <(^^)>
Location: Førde, Sogn og Fjordane

Re: Yamaha YZF-R125 2008

Post by sindren »

nei er snart 16 men yzf-en føles so liten i forhold til den:p
Winner Winner Chicken Dinner

Yamaha Yzf forum: http://www.yamahar125.com/forum/viewforum.php?f=5
Post Reply