Trusekanten *kjappisoppdatering*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
SBtouring
MC: 2007 Honda CBF 1000

8700 km

Re: Trusekanten *vi leker photoshoot*

Post by SBtouring »

Shortybebeh wrote:
SBtouring wrote:\:D/ Gratulerer med vel overstått 1 årsdag som innehaver av det ordentlige førerkortet! 349 dager er ikke værst...

:D
Takk takk! Ikke dårlig at du husket det, jeg glemte det helt selv! :shock: :lol:
Husket? Jeg gjorde vel egentlig ikke det, men det står jo i profilen din her. :D men jeg kan godt skryte på meg at jeg husket det. :P
Jeg har kjørt på grus.
Jeg har kjørt på gress.
Jeg har kjørt i regn, med viten og vilje.

Sport det ikke lukter hverken bensin eller diesel av, har ingenting med virkeligheten å gjøre.
SoloTwin
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.

Post by SoloTwin »

Og du må lære deg å vite når du skal holde kjeft. :lol:
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
SBtouring

8700 km

Post by SBtouring »

SoloTwin wrote:Og du må lære deg å vite når du skal holde kjeft. :lol:
Akkurat nå hadde det passet veldig godt med ett ordtak om akkurat det der, men jeg klarer ikke å grave dypt nok i hjernen til å finne det igjen. Kanskje det forvant da jeg åpnet kjeften? :D
Jeg har kjørt på grus.
Jeg har kjørt på gress.

Sport det ikke lukter hverken bensin eller diesel av, har ingenting med virkeligheten å gjøre.
Shortybebeh
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!

Post by Shortybebeh »

SoloTwin wrote:Gratulerer!
Og snart også med nytt hus. :D

Vet ikke om du har sett det, men du har fått en egen side i bloggen/hjemmesida mi. ;)
Dyktige mennesker får det.
Og foreløbig har du plassen helt alene... :roll:
Vil sette inn han danske bokbinderen som også lager smykker, har du noe tips om hvor jeg finner igjen han?

På høyresiden her ser du navnet ditt ;)
Jøss, det var da et enormt kompliment! Fortjener jeg virkelig det altså!? Bukker og nikker og neier og takker til tusen! :smt058

Bloggen din har blitt knallfin, tøft navn du har kommet opp med også! Nydelig bilde av deg med sykkelen din, morsom video med Oda, og flott design. =D> \:D/

La meg se.. Theis bokbinder, smykkemaker, S&M leketøysmaker og alt muligmann...
Her er linken til siden hans!

http://www.tlart.dk/alfa/

Og mens det er ei som er interessert i scrapping her.. *kremt*
Min store inspirasjon om dagen, hun lager så mye nydelig...!
http://bibbisdillerier.blogspot.com/
Death Is The Road To Awe.
Shortybebeh
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!

Post by Shortybebeh »

Så er vi ferdige med dagens flyttelass!
Jeg kom på at jeg burde sjekke nett nå, for det er ikke noe nett i nye huset, så det kan bli en stund til jeg er online igjen.

Orker ikke skrive så langt referat nå, er så trøtt. ;-)

Huset er knallfint! Helt utrolig å tenke på at dette er vårt..!
Nydelig kjøkken, og badet ble griselekkert også! \:D/

Men det var jævlig kjipt da jeg innså at jeg må vaske både tak, vegger og gulv i det nye huset også.. Trodde nøkkelferdig, nytt, hus betyr at man skal kunne flytte rett inn, jeg.. Men nei, der må det skures for alvor!
Får astmaanfall av å bare være der et par timer jeg..! Byggestøv blir man jo ikke kvitt så lett heller..! :roll:

Ellers så er det masse skav og merker på vegger og karmer, kontakter som ikke dekker hullene i veggen (de har brukt for stor hølsag, det mangler to dører (de er forsinket), badekaret er også forsinket, på et av vinduene er hele karmen/kassetten løs, de må male en hel vegg på nytt fordi en av panelplatene har vært vannskadet tidligere (de har ikke brukt nye plater med andre ord), speilet på badet dekker ikke hullet som ledingene kommer ut av (her er det snakk om å heve speilet usle 4 cm. Ble visst for vanskelig det.) det er brukt en annen farge på treverket på en liten del av sokkelen på kjøkkeninnredningen, et par lister er skjøtet midt på og har forskjellig dimensjon, lister rundt ytterdøra er ikke montert, blandebatteriet på kjøkkenet passer ikke til kummen vi har valgt, (og det er det ingen som har giddi å tipse oss om,) men verst av alt; dassen på badet lekker, og rørleggeren gidder ikke komme før til mandag.. (ba oss la være å bruke doen, og mente han kunne garantere at det ikke blir lekkasje ned i 1. etasje...!)

Sukk..

Men ellers er det helt knall å overta nytt hus! ;-)

I morgen skal vi flytte de større tingene, får hjelp av en kollega/kamerat, så mens gutta flytter og bærer så skal jeg begynne å vaske ett og ett rom fra topp til bunn. Får være smart å begynne i toppen, da! :lol: ;-)

Vi håper vi kan sove der i morgen natt. :)
Death Is The Road To Awe.
Falken216
MC: Buell Bastard

Post by Falken216 »

Shortybebeh wrote:Ellers så er det masse skav og merker på vegger og karmer, kontakter som ikke dekker hullene i veggen (de har brukt for stor hølsag, det mangler to dører (de er forsinket), badekaret er også forsinket, på et av vinduene er hele karmen/kassetten løs, de må male en hel vegg på nytt fordi en av panelplatene har vært vannskadet tidligere (de har ikke brukt nye plater med andre ord), speilet på badet dekker ikke hullet som ledingene kommer ut av (her er det snakk om å heve speilet usle 4 cm. Ble visst for vanskelig det.) det er brukt en annen farge på treverket på en liten del av sokkelen på kjøkkeninnredningen, et par lister er skjøtet midt på og har forskjellig dimensjon, lister rundt ytterdøra er ikke montert, blandebatteriet på kjøkkenet passer ikke til kummen vi har valgt, (og det er det ingen som har giddi å tipse oss om,) men verst av alt; dassen på badet lekker, og rørleggeren gidder ikke komme før til mandag.. (ba oss la være å bruke doen, og mente han kunne garantere at det ikke blir lekkasje ned i 1. etasje...!)

Sukk..
'

Fytti katta jeg hadde blitt forbanna...ikke kjenner jeg tråden ei heller har jeg lest den...men flytter du inn i nøkkelferdig...da er det ferdig...

Anbefaler at dere bruker så mye som mulig av morgendagen til å sjekke alt dere kan komme på...både det servsagte og det som kanskje ikke er så selvsagt...
Ta bilder...dokumenter,,,dere vil kanskje trenge det etterpå...

Om dere begynner å vaske...vel...da kan de skylde på riper i veggen pga vaskekost osv...

Og...for guds skyld...hold igjen betaling til ALT er utbedret...
Kjør med innsiden...masse som kan ødelegge dagen for deg der ute
Banditbiker
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Re: Trusekanten *husovertakelse og lekk dass*

Post by Banditbiker »

Gratulerer så mye med nytt hus :), men ærlig talt, jeg synes det hørtes ut som det var i overkant med slurv med ferdigstillelsen. Nå må dere bare få satt i gang med å dokumentere for deretter å gå på for å få utbedret feilene dere finner.
tshansen
MC: KTM 790 Adventure R 2019

Post by tshansen »

At du må regne med å vaske burde ikke komme som noen overaskelse! Slik er det bare i dag. Ett hus må vaskes i flere omganger, og ja, både tak, vegger og gulv! Det er desverre blitt slik i dag. Men så grove feil og mangler som du nevner hadde jeg ikke akseptert, noe dere sikkert ikke gjør heller.

Som nevnt over, dokumenter, og for all del, hold igjen penger om dere ikke har betalt alt. Har dere først skrevet under på kontrakt, og betalt pengene er det ett helvetes virrvarr for å få det en har krav på.

Det er desverre alt for mye useriøse og slurvete aktører på markedet. Ikke bare skaper det ett dårlig rykte, men det ødelegger næringa. Pluss at mye dårlig "billig" arbeidskraft blir såtte til arbeid de strengt talt ikke har peiling på og ikke blir fulgt opp!
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Attila
MC: '98 Yamaha YZF R1
Bil: '01 Mercedes Benz C200 Kompressor:)

Post by Attila »

Gratulerer med nytt hus! :D
Synd at også nye hus nå selges med "sjel".
Husker jeg kjøpte et slikt hus i nannestad, men det var fra 1942!!! [-(
Attila, the biker formerly known as Spiti.
Som har kjøpt nye Ray-Ban briller;)
Image
SoloTwin
MC: 2004 Moto Guzzi Breva V 750 IE
(X: -98 Suzuki GSXR 600 R - banesykkel, -98 Yamaha DragStar XVS 650 A/Classic)

Kjørte km:
1. ses: ca 12 500 km
2. ses: ca .8 500 km
3. ses: ca .8 500 km
4. ses: ca 11 500 km
5. ses: ca . . . . . 0 km

Årets treff;
Norges treffet - Sortland, Italiensk vårtreff - Verdens Ende, Italiensk høsttreff - Hodalen.

Post by SoloTwin »

Shortybebeh wrote:
SoloTwin wrote: Jøss, det var da et enormt kompliment! Fortjener jeg virkelig det altså!? Bukker og nikker og neier og takker til tusen! :smt058
Bloggen din har blitt knallfin, tøft navn du har kommet opp med også! Nydelig bilde av deg med sykkelen din, morsom video med Oda, og flott design. =D> \:D/
La meg se.. Theis bokbinder, smykkemaker, S&M leketøysmaker og alt muligmann...
Her er linken til siden hans!

http://www.tlart.dk/alfa/

Og mens det er ei som er interessert i scrapping her.. *kremt*
Min store inspirasjon om dagen, hun lager så mye nydelig...!
http://bibbisdillerier.blogspot.com/
Takker! :D

Gratulerer med nytt hus alle tre! :D
Ikke bare bare å ta over... Huset skal være nytt og alt er ikke i orden...
Men dette høres jo nesten for utrolig ut...
:(
Tv2 hjelper deg?

Håper alt går i orden for dere raskt, og at dere skal trives som plommen i egget (snart!). :)
Image
-04 Moto Guzzi Breva V750IE
X: -98 Suzuki GSXR 600R, -98 Yamaha DragStar/XVS 600 Classic/A
Image Ønsker alle en trivelig mc-sesong!!! Image - BLOGGEN - Image
SBtouring

8700 km

Post by SBtouring »

Her kommer jeg også med gratulasjon! :) ingenting er som helt nytt, så jeg håper dere kommer til å stortrives!

Det meste er nok sagt ang feil og mangler, så vi får bare tro det blir en løsning på det, etterhvert, uten at dere slipper å tenke på å gjøre det selv!
Gratulerer igjen! :) :) :)
Jeg har kjørt på grus.
Jeg har kjørt på gress.

Kli

Post by Kli »

Grattis med nytt hus =D> \:D/
Kli

Re:

Post by Kli »

Shortybebeh wrote:FY FADER nå er det lenge siden jeg har blogget!! :shock:

Har det skjedd noe da? *tenke*
  • Gizmo har blitt STOR! :D
Image
I går måtte jeg gi etter for maset fra mine to damer i huset her, så nu løper det en slik Papillon rundt om i huset her også ;) (Nemi som er ei tispe)
Juliet
MC: 2005 Sportster 1200

Post by Juliet »

Gratulerer med hus OG nøkkel!
Det er ikke Block Watne som har satt de opp vel... ? :-k Høres kjent ut det der, fra da mamma fikk ny leilighet for tre år siden. Håper dere får rettet ALLE feilene i rimelig tid, selv om dere må mase, det er helt absurd å levere et hus i en sånn forfatning. :shock:

Lykke til med innflytting uansett, dere vil sikkert få det kjempefint. \:D/
Image
Vennlig hilsen Juliet
Shotgunrider

Post by Shotgunrider »

Gratulerer med hus, lykke til med klaging og oppretting, og så håper jeg at dere må trives og vokse i det nye hjemmet. :)
- Vi er på god vei til å ødelegge det vi har av luft, vann og jordbunn. Det eneste vi tar ordentlig vare på er asfalten. Bill Vaughan
Post Reply