Så er vi ferdige med dagens flyttelass!
Jeg kom på at jeg burde sjekke nett nå, for det er ikke noe nett i nye huset, så det kan bli en stund til jeg er online igjen.
Orker ikke skrive så langt referat nå, er så trøtt.
Huset er knallfint! Helt utrolig å tenke på at dette er vårt..!
Nydelig kjøkken, og badet ble griselekkert også!
Men det var jævlig kjipt da jeg innså at jeg må vaske både tak, vegger og gulv i det nye huset også.. Trodde nøkkelferdig, nytt, hus betyr at man skal kunne flytte rett inn, jeg.. Men nei, der må det skures for alvor!
Får astmaanfall av å bare være der et par timer jeg..! Byggestøv blir man jo ikke kvitt så lett heller..!
Ellers så er det masse skav og merker på vegger og karmer, kontakter som ikke dekker hullene i veggen (de har brukt for stor hølsag, det mangler to dører (de er forsinket), badekaret er også forsinket, på et av vinduene er hele karmen/kassetten løs, de må male en hel vegg på nytt fordi en av panelplatene har vært vannskadet tidligere (de har ikke brukt nye plater med andre ord), speilet på badet dekker ikke hullet som ledingene kommer ut av (her er det snakk om å heve speilet usle 4 cm. Ble visst for vanskelig det.) det er brukt en annen farge på treverket på en liten del av sokkelen på kjøkkeninnredningen, et par lister er skjøtet midt på og har forskjellig dimensjon, lister rundt ytterdøra er ikke montert, blandebatteriet på kjøkkenet passer ikke til kummen vi har valgt, (og det er det ingen som har giddi å tipse oss om,) men verst av alt; dassen på badet lekker, og rørleggeren gidder ikke komme før til mandag.. (ba oss la være å bruke doen, og mente han kunne garantere at det ikke blir lekkasje ned i 1. etasje...!)
Sukk..
Men ellers er det helt knall å overta nytt hus!
I morgen skal vi flytte de større tingene, får hjelp av en kollega/kamerat, så mens gutta flytter og bærer så skal jeg begynne å vaske ett og ett rom fra topp til bunn. Får være smart å begynne i toppen, da!
Vi håper vi kan sove der i morgen natt.