Montering av SYMTEC varmehåndtak (monteringsbilder)

Trenger du hjelp til mekking, tips til deler, spør her.
Atle ZX9R
MC: 97-mod Kawasaki ZX9R
86-mod Honda CBX 750 FII
(defekt motor, ny står klar )

Re: Montering av SYMTEC varmehåndtak (monteringsbilder)

Post by Atle ZX9R »

Då kom mine i posten i dag, bestilte den 12 og det var en laurdag. Det tok mao 10 dagar før dei kom i postkassa, og dei har satt verdien på pakken til 19,95$ (betalte 57,60$ totalt) og merka den med "Gift" uten at eg har bedt om det so den har nok gått rett gjennom tollen :)
No er det ut og sjå om eg får montert dei... Skal poste litt bilder og erfaringar frå monteringa seinare....
Min ZX9R Ferdig oppussa! Ny lakk, hugger, kåpeglas m.m.
Har også lagt den inn i Worklog kom gjerne med innspill og kommentarer.
Medlem i Storpurlelaje MC - Hornindal
Atle ZX9R
MC: 97-mod Kawasaki ZX9R
86-mod Honda CBX 750 FII
(defekt motor, ny står klar )

Post by Atle ZX9R »

Da har eg hatt på varmehandtaka. Syns det var litt dårlig lim på dei, tok gasshandtaket først og der syns eg det hang litt dårlig (sikert viktig å reingjere godt) so eg hadde på eltape for å holde det på plass mens eg hadde på handtaket og so drog eg av tapen etter kvart som eg hadde på handtaket. Reingjorde litt bedre på clutch-sida og der såg det ut til å henge bedre... Reknar ikkje med at det vil by på problem i framtida ettersom ting som berre er bittelitt klebrige sitter som pokker når det har sittet ei stund med press på, dessuten dekker ikkje folien heile lengda på handtaket so det originale handtaket har litt grep på sidene også. Hårspray funka forresten fint det :)
Tar koblinga når eg skal montere kåpene. Sykkelen skal lakkast i helga so den står litt demontert:)
Kan poste bilder seinare, tok et par bilder no, men dei vart ikkje so bra...
Min ZX9R Ferdig oppussa! Ny lakk, hugger, kåpeglas m.m.
Har også lagt den inn i Worklog kom gjerne med innspill og kommentarer.
Medlem i Storpurlelaje MC - Hornindal
s1lVa
MC: CBR 600 FS

Post by s1lVa »

Flytte denne til "How to" på forumet?
den var jo fin
Flydude
MC: Honda CBR 600F

Post by Flydude »

Da har jeg fått montert også. Ikke vanskelig å montere, i det hele tatt. Det elektriske kan gi litt hodekløe, men for meg fallt det på å koble det på park-lyset, med ekstra sikring. Har testet det ut, men selv på svakeste ble det faktisk litt for varmt da det var 15* ute. Kan veldig gjerne ha noe å gjøre med at jeg alltid kjører med tjukke hansker da. Eneste gangen jeg har blitt kald med de før, er tur-retur Oslo-hjemme (3 mil hver vei), i fuktig vær og 3-4*. Kanskje jeg kan bytte hansker nå? :D
Sykkel selges:
CBR 600F4 -99 (Profilbildet)
Flydude
MC: Honda CBR 600F

Post by Flydude »

Veldig fornøyd ja. Tok en tur med et par tynnere hansker her om dagen, og det var veldig behagelig. Særlig når hjemturen ble senere enn planlagt :) Anbefales på det varmeste! Ser originalt ut, når du får inn knappen ordentlig, og får lagt ledningene slik at de ikke tiltrekker seg oppmerksomhet.

Det jeg brukte lengst tid på var, merkelig nok, hvor jeg skulle feste jordingsledningen. Det var ingen maskinskrue festet til ramma i umiddelbar nærhet. Fant til slutt en, etter å ha skrudd ut "dashbordet". :D
Sykkel selges:
CBR 600F4 -99 (Profilbildet)
hanja
MC: Daelim Roadwin 125 2007
PGO XL-Rider 50 2007(ATV)

Post by hanja »

Hvordan fikk du dette til å koste 260,-? Jeg får det bare til 34 dollar (ca 200,-) og 35 dollar (ca 206,-)for frakt.. Altså 406 NOK.
Brooom
Kjørelengde 2008: 8500km (siden slutten av mai)
Kjørelengde 2009: 2500km (hittil)
KiM
MC: Honda CBR 600F 99mod

Post by KiM »

Tror jeg skal vurdere å få dette gjort ila vinteren jeg også. Den bryteren, bestiller du den utenom? Link evt.?
ingen KiM, ingen kos
KiM
MC: Honda CBR 600F 99mod

Post by KiM »

AJ_Twin wrote:
eneRmiK wrote:Tror jeg skal vurdere å få dette gjort ila vinteren jeg også. Den bryteren, bestiller du den utenom? Link evt.?
Bryter følger med. Du må bare passe på å bestille pakken med "toggle switch" eller pakken med "round rocker switch".
Aah...Fant bare den med toggle switch ;D Kan jo spørre, dere er fortsatt fornøyd med disse her sant? :lol: Dette blir arbeid for vinteren for min del, får heller klare meg uten foreløpig.
ingen KiM, ingen kos
hanja

Post by hanja »

men da er det ikke så langt opp til oxford sine til 600 m 2 år garanti :P
Brooom
hanja

Post by hanja »

Hehe. Det var bra du sa det med lengden. Det hadde jeg aldri kommet til å tenke på tror jeg. Symtec'n er jo ikke dyre. Men har en tilgodelapp på 200 på en butikk som selger oxford :P Og siden jeg har en atv og sykkel er de lettere å bytte over, en symtecen.
Og nå har jo denne sjappa i usa også greenlighttrigger som jeg vil ha.. (noen som har prøvd den bytheway?) så får se :P
Brooom
Post Reply