Motorsykkelulykker - samletråd
- Baron von Waffel
- MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Re: Motorsykkelulykker 2008
Vil jo si det er av interesse å vite hva hun forklarte også. Kanskje du kan få henne til å gi en forklaring som roter henne opp i ansvar.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
-
- MC: 91 gsxr 1100 STREETFIGHTER
Ble henta med ambulanse med en gang så det er politiet som etterforsker sakenBaron von Waffel wrote:Vil jo si det er av interesse å vite hva hun forklarte også. Kanskje du kan få henne til å gi en forklaring som roter henne opp i ansvar.

Fikk bare med meg at hun kom løpende med skademelding i hånda å sa at det var hennes feil,men det kan jo forandre seg når hun får roet seg litt

Var en del hyggelige folk som hjalp meg på stedet som sa det var hennes feil så får håpe de meldte seg for politiet.
Last edited by Streetfighter4ever on 19 Sep 2008 09:23, edited 1 time in total.
RIDE IT LIKE YOU STOLE IT
- Baron von Waffel
Greit nok. Men kontakt dem og finn ut hva de har fått inn av vitneforklaringer etc. Ta initiativ så du har mulighet til å påvirke utfallet av denne saken. Det er vel sannsynlig at en av dere kan vente seg en reaksjon fra politiet. Hvis din sannhet er den politiet ender opp med er det jo en fordel.
På hjul med
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
-
Var det andre jeg gjorde når jeg slapp ut fra sykehuset,det første var jo å sjekke sykkelen hehe.Baron von Waffel wrote:Greit nok. Men kontakt dem og finn ut hva de har fått inn av vitneforklaringer etc. Ta initiativ så du har mulighet til å påvirke utfallet av denne saken. Det er vel sannsynlig at en av dere kan vente seg en reaksjon fra politiet. Hvis din sannhet er den politiet ender opp med er det jo en fordel.
Det var ikke så mye svar å få der men skal ta en tlf til trafikkavsnittet for det var de som hadde saken
- Galilee
- MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo
Ikke morro lesing. Håper både du og sykkelen klarer dere uten varige mèn.
I alle fall er det en fordel at du selv har klart for deg REKKEFØLGEN av hendelser som førte fram til ulykken, både hva du gjorde, og hva motparten gjorde. Prøv å holde deg til hva som faktisk ble gjort, unngå å si; jeg tenkte å... jeg prøvde å...
Det kan også være greit å få med punkter som kanskje ikke direkte påvirker skyldsspørsmålet; at man har kjøreutstyr, refleksvest, kjørelys var på....I forsikringsøyemed så kan man også ta med ekstrautstyr involvert i ulykken, f.eks. sidevesker.
Det du får med i politiforklaringen vil veie tyngre enn uttalelser du eller andre kommer med i etterkant.
Du blir nok avhørt du også med det første, så det kan jo være greit å være forberedt på hva du vil si, og om det er spesielle ting du vil få fram i forklaringen din.Streetfighter4ever wrote:Var det andre jeg gjorde når jeg slapp ut fra sykehuset,det første var jo å sjekke sykkelen hehe.Baron von Waffel wrote:Greit nok. Men kontakt dem og finn ut hva de har fått inn av vitneforklaringer etc. Ta initiativ så du har mulighet til å påvirke utfallet av denne saken. Det er vel sannsynlig at en av dere kan vente seg en reaksjon fra politiet. Hvis din sannhet er den politiet ender opp med er det jo en fordel.
Det var ikke så mye svar å få der men skal ta en tlf til trafikkavsnittet for det var de som hadde saken
I alle fall er det en fordel at du selv har klart for deg REKKEFØLGEN av hendelser som førte fram til ulykken, både hva du gjorde, og hva motparten gjorde. Prøv å holde deg til hva som faktisk ble gjort, unngå å si; jeg tenkte å... jeg prøvde å...
Det kan også være greit å få med punkter som kanskje ikke direkte påvirker skyldsspørsmålet; at man har kjøreutstyr, refleksvest, kjørelys var på....I forsikringsøyemed så kan man også ta med ekstrautstyr involvert i ulykken, f.eks. sidevesker.
Det du får med i politiforklaringen vil veie tyngre enn uttalelser du eller andre kommer med i etterkant.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
-
nei det er kansje ikke så dumt nei,takk for tipset.Husker ikke så mye av hva som skjedde etter den første smellen men husker alt før.
Kansje lurt å skrive ned det jeg husker mens det er friskt i minne.
Kansje lurt å skrive ned det jeg husker mens det er friskt i minne.
- Baron von Waffel
Du har jo gjennomarbeidet det nå som du har skrevet det her. Det er også en måte å banke det fast i minnet.
På hjul med
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
-
ja har jo det
virker som jeg slo hodet litt hardere en jeg var klar over :shock:hehe

http://web3.aftenbladet.no/lokalt/article699557.ece
En 18 år gammel motorsyklist er sendt til Haugesund sjukehus etter at han kjørte ut av riksvei 529 mellom Ropeid og Sauda.
En 18 år gammel motorsyklist er sendt til Haugesund sjukehus etter at han kjørte ut av riksvei 529 mellom Ropeid og Sauda.
Pga manglende interesse er neste år avlyst.
http://www.aftenbladet.no/lokalt/article700578.ece
En motorsykkelfører i 20-årene omkom da han kjørte utfor veien ved Tjelta mandag ettermiddag.
Kjipt å få høre dette da jeg landet i Oslo i dag, en hel kompisgjeng som var bekymret for at det var meg. Telefonen min var avskrudd siden jeg var på fly, men hadde uttalt ikke lenge før det skjedde at nå skulle jeg til Sola...
En motorsykkelfører i 20-årene omkom da han kjørte utfor veien ved Tjelta mandag ettermiddag.
Kjipt å få høre dette da jeg landet i Oslo i dag, en hel kompisgjeng som var bekymret for at det var meg. Telefonen min var avskrudd siden jeg var på fly, men hadde uttalt ikke lenge før det skjedde at nå skulle jeg til Sola...
Pga manglende interesse er neste år avlyst.
Alt for mange ulykker !!!
Det finnes mange drittsekker av noen billister der ute , det får vi ike gjort så mye med ....MEN hvor stor del av ulykkene kunne vært unngått hvis vi skjerpet oss?
Det finnes mange drittsekker av noen billister der ute , det får vi ike gjort så mye med ....MEN hvor stor del av ulykkene kunne vært unngått hvis vi skjerpet oss?
- Kjitta8648
- MC: Kawazaki ZRX 1200 R, grønn som seg hør og bør.
http://www.zrxocboard.com/board/index.php
"In order to attain the impossible one must attempt the absurd."
- Miguel de Unamuno
Give a man a fire he's warm for a day,set a man on fire and he's warm for the rest of his life.
"In order to attain the impossible one must attempt the absurd."
- Miguel de Unamuno
Give a man a fire he's warm for a day,set a man on fire and he's warm for the rest of his life.
Pollti wrote:Vanskelig å si, men sikkert en del.
Nesten halvparten av ulykkene skyldes utførkjøring eller velt i veibanen .... det er ofte ikke så mange andre å skylde på da;)
Vi må hver og en ( også jeg!!!!!!) ta en titt på hva vi driver med, våre (u)vaner og annet ...