På min R1150GS har jeg fått laget et par uvanlig herlige sidekofferter i aluminium (se her).
Jeg er tilhenger av lys, og nå skal det monteres to røde og to gule LED (de siste som blinklys) i lokket. I tillegg én hvit LED som lyser fremover; om sykkelen ser ut som et rullende juletre er det i orden dersom det hindrer noen fra å kjøre på meg.
Uansett - for å få strøm og jord ut til veskene må jeg ha en vanntett (eller "sprut-tett") kontakt med (minst) 4 ledere.
Har tittet på sidene til ELFA, men der er det jammen ikke lett å bevege seg omkring. Noen som vet hva jeg trenger?
[TaSK]
Vanntette kontakter
Re: Vanntette kontakter
Du kan se på de "tette" AMP konnektorene deres f.eks. De er mye brukt i automotive-industri.
- TageSK
- MC: Bamsefar er en BMW R1150GS.
Han triller ca 20.000 km i året med Sjefen og meg.
Bamsefar har aldri vært i Norge. - Location: Pisa, Toscana, Italia
Kontaktene ser OK ut, og om jeg forstår det riktig koster både han og hun omlag 40 kr + mva.StenR wrote:Du kan se på de "tette" AMP konnektorene deres f.eks. De er mye brukt i automotive-industri.
Men det ser ut som om jeg i tillegg til mine to kontakter må køpe et verktøy til 1.600 kroner + mva. Det er en show-stopper.
Andre forslag?
[TaSK]
her finner man alt man trenger:
http://www.vehicle-wiring-products.eu/V ... mepage.php
de har noen weatherproof multiconnectors som ser bra ut.
jeg har handlet flere ganger fra denne sjappa, billig, bra og rask levering fra England.
jeg har handlet flere ganger fra denne sjappa, billig, bra og rask levering fra England.
Genial nettside!! Takk for linken 

'05 Honda CBR 1000RR
X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
- TageSK
- MC: Bamsefar er en BMW R1150GS.
Han triller ca 20.000 km i året med Sjefen og meg.
Bamsefar har aldri vært i Norge. - Location: Pisa, Toscana, Italia
....men de svarer ikke på epost. Skal forsøke igjen.pelsen wrote:her finner man alt man trenger:
[TaSK]
-
- MC: Daelim Roadwin 125 2007
PGO XL-Rider 50 2007(ATV) - Location: Buskerud
Jeg vet de har noen vanntette kontakter med forskjellige antall ledere på wurth. Vet ikke pris.
Edit: wurth.no -> Nettbutikk -> Elektro -> Kabelsko, kontakter og støpsler -> Vanntette kabelskohus.
Edit: wurth.no -> Nettbutikk -> Elektro -> Kabelsko, kontakter og støpsler -> Vanntette kabelskohus.
Brooom
Kjørelengde 2008: 8500km (siden slutten av mai)
Kjørelengde 2009: 2500km (hittil)
Kjørelengde 2008: 8500km (siden slutten av mai)
Kjørelengde 2009: 2500km (hittil)