Hvordan behandle den som vil kjøre forbi.
Re: Hvordan behandle den som vil kjøre forbi.
Problemet er av akademisk karakter når jeg kjører sykkel (ingen som kjører forbi meg da). Men kjører jeg bil, evt. med tilhenger, er jeg flink å slippe forbi.
'05 Honda CBR 1000RR
X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
Det mangler ett alternativ i undersøkelsen der:
- Nei, jeg bryr meg overhodet ikke om andre vil forbi

- Baron von Waffel
- MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom
Det alternativet finnes ikke, for de som vil bruke det bryr seg vel ikke med å svare på spørsmål om trafikkoppførsel. De lever jo ikke i samme virkelighet som oss. De lever i sin egen virkelighet, gjerne som snegler med huset på ryggen eller hengende rett bak.O_o wrote:Det mangler ett alternativ i undersøkelsen der:
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
1. du minner mæ om jesus.Baron von Waffel wrote:Det alternativet finnes ikke, for de som vil bruke det bryr seg vel ikke med å svare på spørsmål om trafikkoppførsel. De lever jo ikke i samme virkelighet som oss. De lever i sin egen virkelighet, gjerne som snegler med huset på ryggen eller hengende rett bak.O_o wrote:Det mangler ett alternativ i undersøkelsen der:
2. du skriver som jesus.
3. on topic. visst æ kjører på en landevei elns å en bil kommer forbi. visst han ligger for nært så stikker æ ut armen å rekker opp en enkel finger;} ellers så vinker æ forbi de fleste med fin oppførsel

-E.Everett
Det å vise fingen eller å gjøre det vanskelig for fyren bak deg å komme forbi er IKKE særlig lurt. Innimellom er det en og annen bilist som skal "lære meg" at jeg ikke kan/bør/får love til å tråkle forbi køen, ved å legge seg slik at jeg ikke kommer forbi. Det resulterer bare i at jeg blir skikkelig
, for så å flise forbi i hundre-og-helvete like oppunder turtallssperren ved første anledning. Det blir på en måte min måte å "ta igjen" på. Det blir bare dumt, ikke sant? Mye bedre at folk er grei og legger seg inn til siden (evt. blinker inn til siden på landeveien), så kan jeg pusle rolig forbi dem og gi dem tommelen opp istedet.. 

'05 Honda CBR 1000RR
i bodø er det kun aggresiv kjøring^^. har lert at visst du skal få noe som helst igjen i trafikken så skal man vær drittsekk.
-E.Everett