Vurderer sterkt i disse tider å melde meg på MC lappen før juletider slik at jeg er sikret plass på våren til neste år. Grunnen til at jeg ønsker å ta MC lappen er at du så lett får det aller råeste som alle ser etter, for en billig penge kontra bil - Der du må betale minst 300 000 for å få det som ser bra ut og samtidig går bra. Jeg lurer på hvor store motorsykkelutgiftene er når det brukes som ett tilskudd ihverdagen? Jeg har bil som ikke stopper med det første, en Carina E MY96 2.0 Diesel som holder ihvertfall feilfritt i 4-5 år til. Jeg hadde lenge lyst på en rå bil kontra Imprea WRX, men for å få det jeg ønsker så må jeg i en prisklasse mellom 250 000 og 350 000,- Noe som er mye for litt morro i hverdagen.
Derimot, dersom jeg kjøper sykkel, får jeg vell enda større glede, med mye, mye, mye mindre utgifter samtidig som jeg får noe av det jeveste mellom 60 000 - 90 000, der sykkelen fungerer som en morrosak du bruker etter jobb, til venner, trening osv! Hva mener dere? Er det for godt til å være sant? 5 månder MC sesong her i Tromsø, og jeg tror det er mer enn nok for meg!
Det er denne type sykkel jeg referer til; http://mc.autodb.no/autodb/view.wa2?AdI ... 1216224980 ://http://mc.autodb.no/autodb/view.wa2...ied=1216224980 Altså Sport sykkel type R6...
Er det lurt og starte med enda mindre motor når du er nybegynner? Har lenge hatt lyst på R6 og dermed er det ett naturlig valg. Man må vell i tillegg kjøre med plombering ned til 34 HK de to første årene med lappen også?
Ett siste spørsmål i tillegg; Dersom jeg har klasse B motorvogn og kan alle trafikkregler osv uten problem, ingen problemer med vurdering og fartstilpasselse osv, hva er gjennomsnittlig pris? er det over 15 000 selvom du kan alt av regler og normer i trafikken?
Takk for svar! Håper jeg snart er like stor entusiast som mange av dere andre her
