Yamaha YZF-R125 2008
Re: Yamaha YZF-R125 2008
Leste det i bladet Motorrad, ikke på nettet. Kjøp det for 75,- på Narvesen eller noe 

Hvis du skal kjøre langtur med lett mc (si, 3-4 timer). Hvilken sykkel vil da være mest behagelig å kjøre med? YZF eller RS? Og hva er forskjellen på en ny RS og en gammel RS (f. eks. 2003 modell)?
Designet er forskjellig og noe elektronisk tullball..Reactions wrote:Hvis du skal kjøre langtur med lett mc (si, 3-4 timer). Hvilken sykkel vil da være mest behagelig å kjøre med? YZF eller RS? Og hva er forskjellen på en ny RS og en gammel RS (f. eks. 2003 modell)?
-
- MC: Yamaha YZF 125 R Midnight Black 09!
Selv har jeg kjørt Stavanger - Kr.sand fram og tilbake med min yzf, hadde bare litt vondt i kneet etterpå ettersom jeg kjørte lenge i samme stilling med tærne på fot pinnene. vet ikke hvordan det er å kjøre langtur med en RS, men går bra med en yzf!Reactions wrote:Hvis du skal kjøre langtur med lett mc (si, 3-4 timer). Hvilken sykkel vil da være mest behagelig å kjøre med? YZF eller RS? Og hva er forskjellen på en ny RS og en gammel RS (f. eks. 2003 modell)?

-
- MC: 02' Honda NSR Svart/sølv.
- Gianelli Effektanlegg
- Fjernet CDI sperra/plomberinga
- Powerfilter
- Fullt åpnet eksosventil - Location: Grimstad (sørlandet)
Det er ganske avhengig av din fysiske størrelse, en på 2meter ville hatt større problemer med å kjøre så langt på en såpass racingpreget sykkel. Tror ikke det er så mye å bytte på komforten når det gjelder RS kontra YZFen, begge to er ganske renspikket racing.Wilson wrote:Selv har jeg kjørt Stavanger - Kr.sand fram og tilbake med min yzf, hadde bare litt vondt i kneet etterpå ettersom jeg kjørte lenge i samme stilling med tærne på fot pinnene. vet ikke hvordan det er å kjøre langtur med en RS, men går bra med en yzf!Reactions wrote:Hvis du skal kjøre langtur med lett mc (si, 3-4 timer). Hvilken sykkel vil da være mest behagelig å kjøre med? YZF eller RS? Og hva er forskjellen på en ny RS og en gammel RS (f. eks. 2003 modell)?
Honda NSR 125 02'
Jeg må bare spørre: Har du prøvd?AndyNsR wrote:Tror ikke det er så mye å bytte på komforten når det gjelder RS kontra YZFen, begge to er ganske renspikket racing.
Sånn det høres her, så trur eg ville valgt yzf'en...Reactions wrote:Hey
Mulig det er et litt teit spørsmål, men spør like vel: Er det som de fleste sier at det er mer mer morro å kjøre enn RS enn en YZF p.g.a. turtallskicket (Hvis du ikke har prøvd begge to er det ingen mening i å svare)? Er ute etter en sykkel som er til å stole på, har fet aks og grei toppfart (som vel begge har) og det skal være mulig å kjøre langtur. Bensinbruk er også et pluss. Vipper altså litt mot YZF, men tenker også på at RS har mye mer trim muligheter. For det er vel sånn at hvis du har en f. eks. 08 modell (RS) og en 08 modell (YZF) og setter på effektannlegg på begge to vil du få mer pluss på effekt på RSen enn Yamahan? Mange tester som heller positivt mot Yamahan og ikke RSen også da
(F.eks. den svenske utgaven av Motorrad hvor Yamahaen slo både CBR, RS, Mito og et eller annet billig merke jeg ikke husker navnet på xD)
Yzf'en bruker bare 0.24l på mile, og er ganske bra aks og god toppfart. Det er ein 4takter så motoren trenger ikkje så mye vedlikehold, og motoren varer lenger.
RS'en har eg ikkje hatt så mye med... men vist du er ute etter trimming og det og toppfart er alt du tenker på, så ville eg vurdert RS'en. Den bruker ein del mere bensin en yzf'en og det er 2takter, som det blir mer vedlikehold av.
Ok, forresten hvis du setter på effektannlegg på YZF, må du da skifte dyse? Og hvilket effektannlegg synes du høres fetest ut? Og hvilket gir mest effekt? Pluss hvor får du kjøpt det? Liker lyden på Leo vince, men ser ikke så bra ut som de andre 

Du får ikke noe særlig effekt, og trenger nok da heller ikke ny dyse.
Husk det er ein fire takter.... effektannlegg hjelper ikkje mye og du trenger ikkje nye dyser... Effektanlegg er jo lettere enn orgianl og mykje fetere lyd..Reactions wrote:Ok, forresten hvis du setter på effektannlegg på YZF, må du da skifte dyse? Og hvilket effektannlegg synes du høres fetest ut? Og hvilket gir mest effekt? Pluss hvor får du kjøpt det? Liker lyden på Leo vince, men ser ikke så bra ut som de andre
Liker arrow og scorpion potta, bra lyd og ser bra ut...
Hvordan ser han ut med 2 personer på? Noen som har bilde? eller video? 

Hvem er han?
ko eg må berre spør. kva er blinklysolje?:p
Yamaha YZF-R125 2008, heter tråden. Du kan gjette...Bonnis wrote:Hvem er han?
Sånn olje man har på blinklyspærene for at blinklysene lettere skal blinke i takt...sindren wrote:ko eg må berre spør. kva er blinklysolje?:p
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før: