Oppkjøring - stryk (bør jeg klage?)
Re: Oppkjøring - stryk (bør jeg klage?)
Alt det der handler om hvilken sesor du får.. Enkelte sensorer har en høyere stryk prosent en andre sensorer.. Er litt rart!
x: 01 Yamaha YZF - R6
x: 03 Honda NSR - 125
Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008
Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
x: 03 Honda NSR - 125
Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008
Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
-
- Posts: 306
- Joined: 23 Jul 2007 21:50
- MC: 02' Honda NSR Svart/sølv.
- Gianelli Effektanlegg
- Fjernet CDI sperra/plomberinga
- Powerfilter
- Fullt åpnet eksosventil - Location: Grimstad (sørlandet)
Re: Oppkjøring - stryk (bør jeg klage?)
En veninne av meg strøyk på oppkjøringen. Hun fikk beskjed om at hun hadde gjort ALT feil, absolutt alt.
Hun gikk opp til ny oppkjøring - stod med glans, sensor sa det var 100% gjennomført. Viste seg at den første sensoren hadde adferdsproblemer og gikk til psykiater...
Hun gikk opp til ny oppkjøring - stod med glans, sensor sa det var 100% gjennomført. Viste seg at den første sensoren hadde adferdsproblemer og gikk til psykiater...
Honda NSR 125 02'
Re: Oppkjøring - stryk (bør jeg klage?)
haha,AndyNsR wrote:En veninne av meg strøyk på oppkjøringen. Hun fikk beskjed om at hun hadde gjort ALT feil, absolutt alt.
Hun gikk opp til ny oppkjøring - stod med glans, sensor sa det var 100% gjennomført. Viste seg at den første sensoren hadde adferdsproblemer og gikk til psykiater...
Da trur jeg jeg hadde gått til sak mot kisen

x: 01 Yamaha YZF - R6
x: 03 Honda NSR - 125
Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008
Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
x: 03 Honda NSR - 125
Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008
Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
Re: Oppkjøring - stryk (bør jeg klage?)
Jeg måtte avbryte oppkjøringen min i midten av landeveien pga hjullageret på sykkelen gikk, men jeg hadde vært innom kjøregår, by og landevei.. Burde ikke det være nok til å gi meg en vurdering? Skal kjøre opp på nytt førstkommende tirsdag og da må jeg tydeligvis igjennom alt igjen... Han sensoren sa og at jeg ikke hadde gjort det kjempe i kjøregården, men at det holdt til kravene og han sa at han hadde blitt overasket da vi kjørte på veien (At jeg kjørte bra)... Men han kunne tydeligvis ikke gi meg en vurdering O.o Får selfølgelig neste oppkjøring gratis siden det ikke var min feil...
-Honda NSR125R 
-Derbi DFW 50

-Derbi DFW 50
Re: Oppkjøring - stryk (bør jeg klage?)
Det er ikke så mye å gjøre med de vurderingene sensor gjør, tror ikke det regnes som et enkeltvedtak - dvs at du ikke har klageadgang slik at du kan få ny vurdering av det som sensor har vektlagt. Hvis det er gjort en feil som formelt sett er uriktig, kan det nok hende at man kan få aksept for en ny prøve uten gebyr og karantene. Lenger enn det tror jeg neppe man kommer. Karantene er jo det som gjerne svir mest for mange.


Re: Oppkjøring - stryk (bør jeg klage?)
ok, ja jeg fikk ny prøve uten karantene eller gebyr.
-Honda NSR125R 
-Derbi DFW 50

-Derbi DFW 50
Re: Oppkjøring - stryk (bør jeg klage?)
Takk for alt av svar folkens, spesielt takk til diemauer som kommer fra ett sensor sitt synspukt.
Jeg får bare vente til karanten er over å håpe på det beste.
Jeg får bare vente til karanten er over å håpe på det beste.

-
- Posts: 15
- Joined: 08 Jul 2008 14:36
- MC: Honda Shadow, drit god sykkel og kjøre, går bra nok jo er egentlig ikke noe og klage på.
- Location: Bærum
Re: Oppkjøring - stryk (bør jeg klage?)
Jeg kjørte opp for et par uker siden det gikk bra men det var et par feil som til og med kjøre læreren lo bra mye av.
det ene var at jeg ikke hadde på meg halsbeskyttelse og det andre var at jeg ikke brukte bakbrems på kryp kjøring.
hun begrunnet krypkjøringen med at du får bedre balanse med bakbrems noe kjørelæreren aldri har lært meg og bare lo av.
men som regel så er sensorenes avgjørelse rigtig etter sine erfaringer. det er vel derfor at kjørelærere er så forskjellige for alle har
sine erfaringer og meninger bygd på dem.
de beste tipsene jeg kan gi er at du kjører normalt du skal i nogenlunde fartsgrensa og det er faktisk bedre og ligge et par over en ti under.
på sykkel er trafikkbildet viktig og aviklig og flyt er jævli viktig når du kjører opp. kjør rolig og kontrolert begynn og bremse og cluche leeenge før krysset
da vil jeg tro at kjørelærer føler se mye tryggere. ligg gjerne i et for høyt gir sånn at sykkellyden blir rolig for da vil du føle deg mye roligere og sånn føler vertfall jeg det men dette gjelder jo selvfølgelig ikke under akselerasjon og inn og ut av kryss.
god regel er og altid bremse ned og gire ned et gir vis ikke du må stoppe helt da.'
og det dummeste du kan gjøre er og være verdensmester du skal være litt ydmyk men fortsatt sikker på hva du sier en du skal ha kjørt sykkel i sikkert 10 år før du kan begynne og si du har god erfaring.
det ene var at jeg ikke hadde på meg halsbeskyttelse og det andre var at jeg ikke brukte bakbrems på kryp kjøring.
hun begrunnet krypkjøringen med at du får bedre balanse med bakbrems noe kjørelæreren aldri har lært meg og bare lo av.
men som regel så er sensorenes avgjørelse rigtig etter sine erfaringer. det er vel derfor at kjørelærere er så forskjellige for alle har
sine erfaringer og meninger bygd på dem.
de beste tipsene jeg kan gi er at du kjører normalt du skal i nogenlunde fartsgrensa og det er faktisk bedre og ligge et par over en ti under.
på sykkel er trafikkbildet viktig og aviklig og flyt er jævli viktig når du kjører opp. kjør rolig og kontrolert begynn og bremse og cluche leeenge før krysset
da vil jeg tro at kjørelærer føler se mye tryggere. ligg gjerne i et for høyt gir sånn at sykkellyden blir rolig for da vil du føle deg mye roligere og sånn føler vertfall jeg det men dette gjelder jo selvfølgelig ikke under akselerasjon og inn og ut av kryss.
god regel er og altid bremse ned og gire ned et gir vis ikke du må stoppe helt da.'
og det dummeste du kan gjøre er og være verdensmester du skal være litt ydmyk men fortsatt sikker på hva du sier en du skal ha kjørt sykkel i sikkert 10 år før du kan begynne og si du har god erfaring.
-
- Posts: 306
- Joined: 23 Jul 2007 21:50
- MC: 02' Honda NSR Svart/sølv.
- Gianelli Effektanlegg
- Fjernet CDI sperra/plomberinga
- Powerfilter
- Fullt åpnet eksosventil - Location: Grimstad (sørlandet)
Re: Oppkjøring - stryk (bør jeg klage?)
Dette er jo 100% riktig da. Du får bedre balanse ved bruk av bakbremse på krypkjøring. Når du speeder, retter sykkelen seg opp og vil rett fram, fin måte å ikke velte på når man krypkjører. Men man kan ikke drive å speede hele tida, det er da du bruker bakbremsa. Bakbremsa retter opp sykkelen. Og NEI det gjør ikke forbremsa. Skjønner helt og fult at sensor pirket på det, kan ikke skjønne at du ikke er lært til å krypkjøre uten bakbremse? Kjørelæreren min var veldig hissig på det, og beviste at man ikke trenger kropsbalanse for krypkjøring. Kjørte gjennom hele krypkjøringsløypa ved å stå med begge beina på den ene siden av sykkelen (Honda Varadero) og brukte kun clutsjen, speed og bakbremse. Så kan ikke skjønne at han lo av det.LiveByIt wrote:Jeg kjørte opp for et par uker siden det gikk bra men det var et par feil som til og med kjøre læreren lo bra mye av.
det ene var at jeg ikke hadde på meg halsbeskyttelse og det andre var at jeg ikke brukte bakbrems på kryp kjøring.
hun begrunnet krypkjøringen med at du får bedre balanse med bakbrems noe kjørelæreren aldri har lært meg og bare lo av.

Honda NSR 125 02'
-
- Posts: 15
- Joined: 08 Jul 2008 14:36
- MC: Honda Shadow, drit god sykkel og kjøre, går bra nok jo er egentlig ikke noe og klage på.
- Location: Bærum
Re: Oppkjøring - stryk (bør jeg klage?)
Ingen kjørelærejeg har hørt om sier at du skal bruke bak brams av de her i berum da=P 

Live to Ride, Ride to Live!
-
- Posts: 306
- Joined: 23 Jul 2007 21:50
- MC: 02' Honda NSR Svart/sølv.
- Gianelli Effektanlegg
- Fjernet CDI sperra/plomberinga
- Powerfilter
- Fullt åpnet eksosventil - Location: Grimstad (sørlandet)
Re: Oppkjøring - stryk (bør jeg klage?)
Jaja...Om kjørelærere har hørt om det eller ikke har vel fint lite å si i praksis. Prøv å krypkjør mellom kjegler (lite mellomrom) og bruk forbremsa, og deretter prøv med bakbremsa 

Honda NSR 125 02'
Re: Oppkjøring - stryk (bør jeg klage?)
jeg kjørte opp første gangen på gjøvik, og strøyk pga fram hjulet glapp i unnamanøver. så søkte jeg om og få ta ny oppkjøring før karantene tiden var over, og fikk invilget. da jeg kjørte opp igjen i går på gjøvik, fikk jeg beskejd om at det ikke var direkte min skyld at jeg strøyk, fordi bilen forran meg sto stille på grønt elns. i hvertfall så sa han der at det var lenge siden han hadde hatt noen så gode i kjøregård. så det er tydlig at forskjellige sensorer ser på forskjellige ting. han siste var også veldig våken på plassering i sving, siden han hadde kjørt lastebil i mange år før han begynte som sensor....
Re: Oppkjøring - stryk (bør jeg klage?)
Tråden her starte vill å bli litt gammel nå, kan vill bare si at jeg har bestått noe før ei stund sia 

Re: Oppkjøring - stryk (bør jeg klage?)
Hva er krypkjøring? ;S
Re: Oppkjøring - stryk (bør jeg klage?)
krypekjøring er at du kjører ''sakte'' framover.. Slurer litt med klutsjen bruker litt bakbrems osv.. Brukes i køkjøring ++
x: 01 Yamaha YZF - R6
x: 03 Honda NSR - 125
Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008
Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
x: 03 Honda NSR - 125
Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008
Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!