Oppkjøring - stryk (bør jeg klage?)

Prat om lett MC.
Solberg

Re: Oppkjøring - stryk (bør jeg klage?)

Post by Solberg »

Å på oppkjøring er krypekjøring, at man må drive å kløtsje og bremse, før å holde ei lav fart som mulig da man kjører mellom kjegler.
Motorhead

Post by Motorhead »

Ok takker for svar :)
Hørtest felt ut ;S
O_o

Post by O_o »

Jeg bruker ikke bremsen mellom disse kjeglene, og det er heller ikke nødvendig. Dersom du holder kløtsjen inne, stopper sykkelen på naturlig vis kanske fort. På de plassene jeg skal stoppe først, og ta beina nedi etterpå, bruker jeg også frambremsen, og det går også rimelig greit. Kjørelæreren har heller aldri nevnt noe om bakbremsen til dette formålet.
Wilson
MC: Yamaha YZF 125 R Midnight Black 09!

Post by Wilson »

O_o wrote:Jeg bruker ikke bremsen mellom disse kjeglene, og det er heller ikke nødvendig. Dersom du holder kløtsjen inne, stopper sykkelen på naturlig vis kanske fort. På de plassene jeg skal stoppe først, og ta beina nedi etterpå, bruker jeg også frambremsen, og det går også rimelig greit. Kjørelæreren har heller aldri nevnt noe om bakbremsen til dette formålet.
Eneste grunnen til att lærerne ikke nevner bakbremsen er fordi det tar laaaang tid å lære unge 16 åringer å mestre bakbremsen. Når dem bruker bakbremsen klarer dem fleste ikke å holde bena "klistret" til sykkelen. Selv synes jeg det går greit å bruke bremser i krypkjøring, men ellers er det bare til å "bremse" med clutchen som 0_o gjør ;D
kekz

Post by kekz »

jeg kjørte opp idag. det kunne ikke gått værre. jeg fikk kjørt gjennom "krypeløypa" og den svingen. så skulle jeg ta en runde på banen for at sensoren skulle komme seg bort til der jeg skulle utføre "nødbrems" og "kontrastyring". andre svingen veltet jeg, sykkelen mistet grepet og jeg sklei. det hadde nettopp begynt og regne så det var veldig glatt.

jeg satte meg på sykkelen, da kom både kjøre læreren og sensoren bort. kjøre læreren var kun opptatt av hvordan det hadde gått med sykkelen hans. sensoren kom bort og sa at førerprøven var over.

jeg ble forbanna, sluttet før jeg hadde fått begynt. er utrolig surt!!!!1 at akkuratt dette skulle skje på førerprøven. har aldri vært i nærheten av noe lignende før.
er ekstra surt når jeg må vente en halvt år før jeg kan kjøre opp igjenn pga slutt på sesongen.

er det å velte så forferdelig som sensoren ga utrykk for? er det virkelig det verste du kan gjøre ?

er det noen andre som har tryna på førerprøven ?
oddkirka
MC: Honda CBR125 05=)

Post by oddkirka »

fyfaen det må vær jævlig å få oppkjøringa avlyst sånn! særlig når det er så lenge til neste gang.

æ hadde ikke nødbrems på oppkjøringa. takk gud for at kjørelærern min glemte det :D:D hadde han sett "nødbremsinga" mi så hadde han røska ut nøkkeln av sykkeln:P
på anmerkningslappen etter æ hadde kjørt stod det bare "ok kjøring" :)
-E.Everett
Jarle
MC: Antall km i 2012: 997

Post by Jarle »

oddkirka wrote:æ hadde ikke nødbrems på oppkjøringa. takk gud for at kjørelærern min glemte det :D:D hadde han sett "nødbremsinga" mi så hadde han røska ut nøkkeln av sykkeln:P
Hørtes ut som en trygg sjåfør som ikke mestrer nødbrems...
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
Speedy Gonzales
MC: Z1000 08

Post by Speedy Gonzales »

Hehe, skjønner ikkje at folk tør å være SÅ ærlige å si noe sånt :lol:
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
tobias2k
MC: Honda nsr 125r 1999

Post by tobias2k »

hvor lang tid tar som regel oppkjøring?
mc-Eivind
MC: Svart og Hvit NSR 03

Post by mc-Eivind »

Rundt 45min ;)
-Honda NSR125R :D
-Derbi DFW 50
stenersen
MC: Yamaha YBR-125 07-mod

Post by stenersen »

Enkelte zensorer (lerekjørere) kan si "sving til venstre i dette krysset". Da må du være obs når han sier det, for det hender dem sier sving til venstre selv om det er forbutt å svinge til venstre skilt, å det bare for å se om du er obs på trafikk skiltene..skjønner? Du skal bare si "ikke faen!" [-( å svinge til høyre. =D>
Teoriprøve A1: Bestått!
Kjøretimer A1: Gjennstår
Solberg

Post by Solberg »

Tror faktisk ikke det er lov, mener i hvertfall kjørelærer sa at sensor ikke kunne villede deg.
supermons
Administrator
MC: Suzuki GSX750

Post by supermons »

Sensor sier som regel ta neste avkjøring til venstre, og hvis det er innkjøring forbud må du bare da vente på neste avkjøring.
Scotty

Post by Scotty »

Kjørelærer testet det på meg, kjørte i Oslo og han ba meg kjøre rett frem og følge veien, for så å sjekke om jeg så innkjøring forbudt skiltet lenger ned i gata, måtte dermed svinge til venstre for å unngå å måtte snu når jeg kom frem til skiltet. Kjørelærer ble fornøyd med det. :)
stenersen
MC: Yamaha YBR-125 07-mod

Post by stenersen »

Høres vertfal ut som Scotty er enig med meg at Zensorene kan prøve å villede åss
Vet i vertfall att det var slike zensorer for et par år tilbake
Teoriprøve A1: Bestått!
Kjøretimer A1: Gjennstår
Post Reply