Smeltet fast på potta!
Smeltet fast på potta!
En svart plastsekk har tydeligvis kommet innpå potta mens den var varm, og nå er det smeltet fast en "flekk/kladd" med svart plast på potta...
Noen som har forslag til hvordan få fjernet dette uten å skade chromen ytterligere?

Vennlig hilsen Juliet
- mekkern
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Re: Smeltet fast på potta!
prøv å starte den opp så potta blir varm og prøv å tørke det vekk med ei bomullsfille mens den varmer seg opp (pass fingrene) og metallpuss når den har kjølet seg...hvis plasten holder seg hard ved oppvarming må en nok til med barberblad og skjære det vekk... 

Jeg har smelta hælen på kjørestøvlene mine på potta
Kjipt nok, men potta er ikke kromma som i ditt tilfelle.

Om man har en stødig hånd og nok tolmodighet, skal det vel la seg gjøre å få vekk selve guffa med et barberblad. Vær forsiktig, ta litt og litt, bruk god tid. Restene/flekkene som blir igjen kan vel pusses bort så det blir nogenlunde bra ?
Ja jeg får prøve å varme det opp igjen, med grillvotter kanskje 

Vennlig hilsen Juliet
Pusse, som med chrome-middel da eller? For det blir vel lett riper hvis jeg pusser eller skraper noe særlig?

Vennlig hilsen Juliet
For å være litt seriøs igjen, så er tanken at du lirker av den svidde plasten for å si det sånn. Før bladet rett inn, jekk litt opp, før bladet lenger inn, jekk opp osv til du er ferdig.
Mulig det finnes bedre metoder, så andre får også trå til med tips
Mulig det finnes bedre metoder, så andre får også trå til med tips

Ja, jeg får vel bare prøve. Det er vel nesten finere med noen småriper, enn en kladd med svart plastikk uansett 

Vennlig hilsen Juliet
Det finnes en type industrirens som egentlig er beregna på å fjerne lim og limrester.
Jeg brukte den senest igår på no plast som var smelta fast til rustfritt stål.
Kanskje det kan fungere?
Jeg brukte den senest igår på no plast som var smelta fast til rustfritt stål.
Kanskje det kan fungere?
-
- MC: Suzuki VX 800.
Tidligere: -96 Kawasaki VN800 Vulcan, 87 Yamaha XJ900, 82 Suzuki GSX1100, 74 Honda CB350Four
Om du har ovn med kjeramisk topp, har du vel kansje også skrape, som er beregnet til renhold av denne? Den kan brukest på samme måten på potten.
Evt så har du jo de skrapene som er beregnet til å fjerne maling osv i fra vindusglass. Begge typer er med barberblad.
Etterpussing med autosol ell etterpå.
Evt så har du jo de skrapene som er beregnet til å fjerne maling osv i fra vindusglass. Begge typer er med barberblad.
Etterpussing med autosol ell etterpå.
Jeg fikk hælen på joggesko svidd av på chroma eksosrør... 
Skrap det værste bort med en tapetkniv eller lignende og ta resten med JIF og en grov oppvaskeklut- de pakkene på fem-ti stykker i alle farger på rema. Greit med en bøtte med kokende vann og. Funket for meg jaffal.

Skrap det værste bort med en tapetkniv eller lignende og ta resten med JIF og en grov oppvaskeklut- de pakkene på fem-ti stykker i alle farger på rema. Greit med en bøtte med kokende vann og. Funket for meg jaffal.
har selv god erfaring med liten olfa kniv og skrapet bort smeltet gummi etter joggesko. Pusset/polerte over med autosol etterpå. Ble et bra resultat. Så jeg støtter forslagene her. Men vær forsiktig med knivbladet så du ikke skraper opp potta formye.
02 CBR 1100 XX
98 CB 1000 Solgt
98 CB 1000 Solgt
Jeg synes det høres så skummelt ut å skrape med noe skarpt, men jeg får vel prøve
så sant det ikke går å varme det opp såpass at det løsner da, men jeg frykter det har satt seg skikkelig siden jeg neppe har oppdaget hva det er tidlig nok.

Vennlig hilsen Juliet