Xt660R eller XT660X

Prat om tung MC.
neptyr
Posts: 99
Joined: 01 Aug 2008 13:18

Re: Xt660R eller XT660X

Post by neptyr »

MowZ wrote:dekk eller hjul? dekk er vel ikke så vanskelig å skifte, bare å sett den bort til noen som har verktøyet.
Hjul selvfølgelig, my bad :)

Asså, om det er lett den ene veien, så fatter jeg ikke hvorfor det skal være vanskelig andre veien?

Man burde jo støte på samme problemer uansett..
Fidel
Posts: 415
Joined: 23 May 2005 22:56
MC: Moto Guzzi 1000 SP3, Moto Guzzi V65TT, Moto Guzzi EV1100 California (snart) m/sidevogn, Moto Guzzi 750 Breva, KTM 690 Enduro m/ rallykit,

Re: Xt660R eller XT660X

Post by Fidel »

Hei.


Her har du hvordan man setter X-hjul på en R:
http://www.xt660.com/showthread.php?t=4816

Her er det motsatte forsøkt. Visstnok. Han måtte bygge om gaffelen:
http://www.xt660.com/showthread.php?t=7080
neptyr
Posts: 99
Joined: 01 Aug 2008 13:18

Re: Xt660R eller XT660X

Post by neptyr »

Fidel wrote:Hei.


Her har du hvordan man setter X-hjul på en R:
http://www.xt660.com/showthread.php?t=4816

Her er det motsatte forsøkt. Visstnok. Han måtte bygge om gaffelen:
http://www.xt660.com/showthread.php?t=7080
Den nederste er X hjul på en 07 mod R om du leser, og da måtte dem ha en sak i mellom, som X'n har..

Så det ser ut til å være vanskeligere å bytte om til X enn å ha en R og bytte til X om du har 07 eller nyere.
Fidel
Posts: 415
Joined: 23 May 2005 22:56
MC: Moto Guzzi 1000 SP3, Moto Guzzi V65TT, Moto Guzzi EV1100 California (snart) m/sidevogn, Moto Guzzi 750 Breva, KTM 690 Enduro m/ rallykit,

Re: Xt660R eller XT660X

Post by Fidel »

Hm. Jeg må sjekke igjen.
Fidel
Posts: 415
Joined: 23 May 2005 22:56
MC: Moto Guzzi 1000 SP3, Moto Guzzi V65TT, Moto Guzzi EV1100 California (snart) m/sidevogn, Moto Guzzi 750 Breva, KTM 690 Enduro m/ rallykit,

Re: Xt660R eller XT660X

Post by Fidel »

Her er svaret jeg får fra guruene på XT660.com, når jeg spør om å sette R-hjul på X:

I don't think anyone has done it.

Considerations have got to be about the fork brace and fender removal, the shorter fork movement, the position and mounting of the brake caliper and disc at the front end. No problem is insurmountable but it may be expensive if it needed new R forks and headstock because of the head angle/trail to allow the 21" enough clearance from the downpipes etc.

At the rear it would seem to be a simple replacement of wheel and spacers for the narrower R wheel and perhaps attention to the suspension links (bones) because of the altered ride height at the front.
Post Reply