Jeg har tidligere alltid vært av den oppfattning at pris og kvalitet ofte følger hverandre , men har jo forstått at enkelte materialer er dyrere enn andre uten å være veldig mye bedre.
Tidligere har alltid Halvarsson vært forbundet med høy sikkerhet og god kvalitet men ser nå at de faktisk selger meget rimelig kjøreutstyr.
Jeg har sett litt på en jakke som heter Medusa fra Halvarsson eller Grafitti fra Lindstrands og begge disse jakkene ligger veil på 2995,- og 2495,- for tilhørende bukser. Dette er snakk om tekstildresser og de skal ha fancy stoff som heter HI-ART som i allefall skal tåle 110km/t liggende på asfalten uten å revne.
Stoffet som brukes i stedet for GORE-TEX heter DRY-WAY og har et pustende lag som heter OUTLAST.
Når man ser på prisen i forhold til mye annet som f.eks Rukka og BMW så slipper man her unna med halvparten av pengene og da begynner man selvfølgelig å lure på om det er godt nok og om brosjyrene bare farer med tull.
Disse dressene til BMW ser jo utrolig lekre ut men for den doble prisen kan man jo få både nye støvler og hansker.
Har noen av dere erfaring med disse dressene jeg nevner eller lignenede fra Halvarsson/Lindstrands ?
Tror dere disse plaggene er sikre nok ?