Oi! Høres vanvittig bra ut! Alder, bonus og selskap? Ikke for å være frekk men
Turtallsjaging? Er ikke så relevant for meg da jeg ser etter en nybegynnersykkel, ikke en R sykkel med det første Så forresten en GSX-R600 for 10 minutter siden, og det er nesten null grader... stakkars mann.
LordShaft wrote:Fordelene med en slik sykkel kontra rein R! er:
Du har mere opplent sittestilling, ikke så stor belastning for håndledd og rygg. Ikke så krapp knevinkel. Som gjør at du antagelig kan sitte lengre på sykkelen uten å bli sliten i bena!
Jeg kjørte en VFR 800 de 2 første åra jeg hadde lappen. Denne ble jeg faktisk mye mere sliten av å kjøre langt med enn Ducatien min som er veldig ekstrem sittestilling på.
Men fordelen er at jeg er så høy! Jeg kan sitte oppreist i ryggen å alikevell holde i styret. Dette vil ikke en kortere person klare. Jeg får "ligge" på tanken når jeg kjører så rygg vondt har jeg ikke hatt i det hele tatt. Og jeg får ikke belastning i det hele tatt på skuldrer, noe jeg fikk når jeg kjørte VFR, fant ikke rikitg stille for styret mitt, som gjorde at jeg satt litt statisk i skuldrene når jeg kjørte.
Dette er veldig inviduellt så klart. Det kommer helt an på din kropsform og lengde. Noen finner seg bedre til rette på ekstreme sykler. Andre ikke. Jeg ble veldig fort sliten i Rumpe, nakke og skuldre når jeg kjørte langt med VFR,en. Eneste jeg blir sliten i når jeg kjører Ducatien er Bena! Men kjenner det ikke før jeg har kjørt over 30 mil! da må jeg sleppe de litt ned, hvile leggene på fothvilerne hvis du skjønner.
Det er flere som kjører FZ6 her på forumet, og de kan nok komme med masse positive sider ved denne sykkelen. Å den er jo fin å se på også! Uten tvil en god sykkel. Tar jeg ikke feil var vel dette den som det ble solgt mest av i hele 2007!?
Må si meg helt enig her.. Kjørte en Honda CBF 600 på kjøreskolen og den fikk jeg vondt i ræva av etter ca 15 mil.. Ducatien med sin mer ekstreme sittestilling er mye mye bedre å kjøre langt på..
"You shouldnt be hiding from the cops at a doughnutstore"
Faren min har ein Yamaha TDM 900, og når vi er ute på tur vert han fortere trøtt i skinka en meg... så då blir det bytte av sykkel ikkje at eg har noe imot det Det han klager over er at han får lettere vondt i ryggen av touring sykkelen, mens ikke hos yzf'en. Men ikkje at yzf-r 125 har så exstrem sittestilling.. men det beviser at r-sittestillingen er ofte bedre en touring sykklene -.-