Arrow eksos - dB killer
Arrow eksos - dB killer
Hei,
Noen her som har vært borti Arrow eksos? Har en Arrow Cx Carby slipon (oval, høytmontert sak) på min VFR. Den var montert da jeg kjøpte sykkelen, så ikke helt sikker på hvor den er kjøpt. Saken er den at jeg tenker meg nedover i Tyskland, og jeg har hørt rykter om at politiet der ikke er spesielt glade i ikke-CE merkede potter. Vel, jeg har ikke funnet noe CE merking på min potte. Og ut fra hva jeg finner på nett, så ser den ut til å være "race". Den bråker ikke sååå håpløst, så mulig det går bra. Men jeg lurer likevel fælt på om det er mulig å få tak i en dB killer til potta. Enten fra arrow eller en tredjepartsleverandør. Men er det noen som er store på Arrow i Norge? Fant noe som het non-stop trading, men det er ganske ukjent for meg.
Hvis ikke, må jeg nesten bite i det sure eplet og hive på den diiiigre og ikke altfor pene originalpotta hver gang jeg skal sydover på langtur. I og for seg ikke så mye jobb, men jeg ville nå helst ha sluppet. Alle tips mottas med takk!
Noen her som har vært borti Arrow eksos? Har en Arrow Cx Carby slipon (oval, høytmontert sak) på min VFR. Den var montert da jeg kjøpte sykkelen, så ikke helt sikker på hvor den er kjøpt. Saken er den at jeg tenker meg nedover i Tyskland, og jeg har hørt rykter om at politiet der ikke er spesielt glade i ikke-CE merkede potter. Vel, jeg har ikke funnet noe CE merking på min potte. Og ut fra hva jeg finner på nett, så ser den ut til å være "race". Den bråker ikke sååå håpløst, så mulig det går bra. Men jeg lurer likevel fælt på om det er mulig å få tak i en dB killer til potta. Enten fra arrow eller en tredjepartsleverandør. Men er det noen som er store på Arrow i Norge? Fant noe som het non-stop trading, men det er ganske ukjent for meg.
Hvis ikke, må jeg nesten bite i det sure eplet og hive på den diiiigre og ikke altfor pene originalpotta hver gang jeg skal sydover på langtur. I og for seg ikke så mye jobb, men jeg ville nå helst ha sluppet. Alle tips mottas med takk!
- MowZ
- MC: BMW S1000RR 14'
x:Yamaha YZF-R1 03'
x:Honda CBR 600F4 2000 modell
x:Vespa pk 50 xl
Honda replica 230ccm cross
Pocketbike 50 ccm - Location: Drammen
Re: Arrow eksos - dB killer
Er vel ikke noe problem å montere en db-killer, muligens du må borre ett hull i underkant av tuppen.Bare og finn en med samme diameter også sette på. Men om det ikke hjelper fordi den ikke er CE merket er jo en annen sak.... 'pleier og sitte på bøylen rundt, eller under tuppen el noe lignende
BMW S1000RR, Simply the best!
-
- MC: Kawasaki Z1000 LTD
Alternativt kan være og montere en slik
Haha, fantastisk idè. Det ville nok Onkel Polizei likt nedover Autobahn. Minnnet meg nesten litt om originalpotta mi det der:-)
Er for øvrig fullt klar over at det ikke er noen heksekunst å montere dB-killer. Saken er derimot å finne noen som forhandler det i min diameter.
Er for øvrig fullt klar over at det ikke er noen heksekunst å montere dB-killer. Saken er derimot å finne noen som forhandler det i min diameter.
- MowZ
Skulle tro de fleste hadde ca samme diameter? så burde gå greit det sikkert. I alle fall prøve å få en db-killer til en arrow exhaust.StenR wrote:Haha, fantastisk idè. Det ville nok Onkel Polizei likt nedover Autobahn. Minnnet meg nesten litt om originalpotta mi det der:-)
Er det noe lov om CE merket eksos i Tyskland? Skal nedover til sommeren en tur, og eksosen min er ikke stille akurat....
ZX10R 2007 (Rapid bike 3, Marchesini Magnesium felger ++)
Audi TT 2003 mod
Audi TT 2003 mod
- MowZ
Når jeg kjøpte effektanlegg fikk jeg beskjed om å kjøpe e merka saker da de var veldig strenge i tyskland og visse andre land i europa hvis jeg skulle på tur.... Så når så mange har sagt det så tror jeg det er noe i det men om du blir stoppa eller får problemer er vel ikke så lett å si.... men kjedelig å få komplikasjoner der nede, alternativet blir en slip on med godkjenning!
Edit: hva er forskjell på E og CE merking??
Edit: hva er forskjell på E og CE merking??
E er vel egentlig en variant av CE som benyttes på bil/mc deler. Det sier bare at delen er produsert i samsvar med EU direktiver for sin "varegruppe". Så E-merkingen er vel antagelig etter et direktiv som har med kjøretøy å gjøre. Det paradoksale er jo at CE merkingen er noe produsenten kan gjøre selv etter "internkontroll". Så det er ikke nødvendigvis noe eksternt kontrollorgan som "utsteder" merkingen, slik som det er med andre sertifiseringer (ISO/TS f.eks).
- MowZ
Ja da er det E merking som gjelder i tyskland da, og som er godkjent for lyd/utslipps-nivå
Ser vell ikke helt for meg at man blir avskiltet for "gal" eksos hvis man er på ferie i Tyskland...kan jeg liksom ikke tro...
Vet dem er strenge med Tyske registerte sykkler, men tviler på at det tar turister like hardt..
Vet dem er strenge med Tyske registerte sykkler, men tviler på at det tar turister like hardt..
Audi TT 2003 mod
Audi TT 2003 mod
- MowZ
Ja den er jeg egentlig med på, bare det at det er kjedelig HVIS du møter på noen orntli utrivelige onkeler der nede
Og det er jo veldig sjelden man blir stoppa på sykkel da, sålenge man kjører sånn nogenlunde innenfor loven.

Vet jeg prøvde å skaffe en universal dB-killer til en kar med et effektanlegg han ikke visste hva var. Det gikk ikke. Tror en butikk som har mulighet til å kontakte SPS (altså de aller fleste) kan hjelpe deg, mener å huske at de hadde en universal dB-killer.
Ingen som vet hvor de selger universal DB killer?
Audi TT 2003 mod
Audi TT 2003 mod
Du kan prøve MC Oslo.