Deauville00 wrote:Vil ikke refleksvesten lyse opp mer dersom det står en bil foran deg og lyse mot deg?
Lysene dine vil jo ikke treffe refleksvesten.
Om natten vet jeg ikke om en refleksvest har noen misjon; det er farven som er tingen. I mørket skinner det både lys og reflekser på sykkelen. Jeg
tror refleksvest er en ting som kan (kan!) hjelpe på dagtid. Jeg har den aldri på i mørket (men har den øverst i kofferten slik at jeg kan ta den på dersom jeg må stoppe).
På dagtid har "alle" nærlys eller tåkelys, og det skinner ikke lys direkte på vesten. Bildet er tatt mot et speil, og det er åpenbart at tåkelysene "beklageligvis" er litt feiljustert så de lyser for høyt (og for å slippe mas: Jeg bruker dem bare om dagen, aldri i mørket nettopp av den grunnen). Men refleksene på vesten sitter så lavt at de ikke synes. I det minste ikke på min GS og med den vesten jeg har; tror ikke vesten har refleksene spesiellt lavt.
Ser du nøye på bildet vil du se at lyset reflekteres i stripen av refleks på (mitt) venstre speil og på vindavviserne foran håndtakene. Og den orginale lampen som lyser er parklys. Det er bare en 5W (eller noe slikt) så jeg er litt forundret over at den synes såpass godt.
[TaSK]
Tage Stabell-Kulø
Pisa, Toscana, Italia
Min lange FAQ om 11xxGS og 1200GS er
her.
Min "Riding in Tuscany"-tråd er
her.
Mer informasjon om MC i Toscana
her.